Nové elektrické SUV Coupé od VW prichádza v najostrejšej verzii. ID.5 GTX bude mať premiéru už o pár dní
Volkswagen ID.5 konečne prichádza. Doposiaľ sme mali možnosť vidieť iba predprodukčné verzie a prudko maskované prototypy, no už 3. novembra nám nemecká automobilka odhalí svoje nové SUV Coupé, ktoré príde v ostrej verzii GTX, informuje portál Motor1.
Čoskoro ponuku elektrických SUV obohatí novinka z dielne VW, model ID.5 GTX. Túto správu na svojom Twitteri zdieľal samotný Volkswagen, pričom elektromobil zažije svoju premiéru už 3. novembra, čo je o pár dní.
Soon you can explore the dynamic form of our #VWID5GTX !⚡️
Its flowing coupé design and its aerodynamic roofline exude pure elegance, while the low gravity centre of our powerful #EV ensures a strong hold on the road.
Don’t miss the world premiere on Nov 3rd! ? pic.twitter.com/vR9rOx3dii
— Volkswagen News (@volkswagen) October 29, 2021
Oficiálne toho o novinke nevieme prakticky nič, ale nakoľko bude ID.5 GTX postavený na modulárnej platforme MEB, vieme pomerne presne odhadnúť, s akými parametrami príde na trh.
Nepotvrdené, ale takmer isté parametre
ID.5 GTX je vzhľadovo prakticky iba športovejšia verzia modelu ID.4. Volkswagen tak neprinesie žiaden model Sportback, ako to robí napríklad Audi pri ich Q4 e-tron či Škoda pri ich Enyaqu.
ID.5 GTX má byť podľa informácií, ktoré sme ti priniesli v tomto článku, o pár centimetrov dlhší ako model ID.4. Automobilka nám v krátkom teaseri ukázala bočnú líniu nového elektrického SUV, ktorá je na nerozoznanie od maskovaného prototypu na webe VW.
Je dosť možné, že dizajnovo sa produkčný model príliš líšiť nebude, no odstránenie maskovania nám určite odhalí viac detailov. Čo sa týka pohonu a batérií, prakticky môžeme prevziať špecifikácie z nedávno testovaného VW ID.4 GTX.
Málinko väčší „coupé brat“ dostane dva elektromotory s celkovým výkonom 299 koní. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h môžeme očakávať niekde na úrovni 6-6,5 sekundy, všetko závisí od aerodynamiky a hmotnosti vozidla.
V súčasnosti najväčšia batéria platformy MEB dosahuje kapacitu 77 kWh, preto očakávame, že VW použije pri najostrejšej verzii GTX práve tento akumulátor.
Asistenti a technológie zrejme taktiež neprinesú nič nové a prevratné, očakávať môžeme to, čo sa nachádza v nedávno testovanom ID.3, ID.4 či Škode Enyaq.
Možno nás ale automobilka predsa len prekvapí niečím novým, čo zažije pri modeli ID.5 GTX absolútnu premiéru podobne, ako to urobilo napríklad Audi s ich novými programovateľnými prednými svetlami pri modeli Q4 e-tron.
Dátum 3. november si teda zapisujeme do kalendára a hneď po premiére ti prinesieme všetky dôležité detaily týkajúce sa nového elektrického SUV Coupé z dielne VW.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP