Škoda spustila sériovú výrobu elektrického Enyaqu. Denne plánuje vyrábať stovky kusov
Automobilka z Mladej Boleslavi predstavila svoj prvý elektromobil na novej MEB platforme začiatkom septembra tohto roka. Elektrický Enyaq už medzičasom dostal aj slovenské ceny a výrobca spustil na túto novinku objednávky. Prvé kusy budú zákazníkom doručované v druhej polovici budúceho roka. Aktuálne Škoda spustila aj sériovú výrobu tejto novinky, informovala o tom v tlačovej správe.
SUV Škoda Enyaq je vôbec prvým elektromobilom značky, ktorý je postavený na modulárnej platforme MEB pre elektrické vozidlá z koncernu VW. Automobilka predstavila túto novinku hneď v niekoľkých výkonových verziách.
Na Slovensku budú dostupné podľa oficiálneho cenníka zatiaľ modely Enyaq iV 60 a iV 80, ktoré ponúkajú dojazd 390 km, respektíve 510 km pri výkonnejšej verzii. Základná cena za najdostupnejší model začína na necelých 40 000 €.
Pre náročnejších zákazníkov si Škoda pripravila aj limitované edície First Edition a First Edition Plus, ktoré nedávno dostali slovenské ceny. Ďalšie detaily sa dozvieš v samostatnom článku. Prvé objednávky nového Enyaqu by mali byť doručované v 3. kvartáli 2021. Limitovaná edícia vozidla príde ešte skôr a bude dostupná v 1. polovici budúceho roka.
Škoda štartuje so sériovou produkciou Enyaqu
Pre výrobu nového elektromobilu pritom Škodovka upravila svoju výrobnú linku, ktorú prispôsobila špecifickým potrebám pri výrobe elektrických vozidiel. Linka bude nový Enyaq vyrábať paralelne s ďalšími modelmi Škoda Octavia a Karoq. Celkovo do výrobnej linky automobilka investovala až 32 miliónov eur. V budúcnosti má pritom vyrábať denne až 350 kusov tohto nového elektrického SUV.
„ENYAQ iV je prvým sériovým modelom značky Škoda, ktorý bol od začiatku koncipovaný ako čisto batériové vozidlo. Tým kladie naše nové SUV úplné iné požiadavky na výrobné procesy a sled výrobných operácií ako je to pri modeloch so spaľovacím motorom.
Túto skutočnosť odrážajú aj rozsiahle opatrenia spojené s prípravou a prestavbou, ktorú sme v našom hlavnom závode v Mladej Boleslavi realizovali od leta minulého roka,“ podotkol Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku.
Výrobe elektrického Enyaqu sa prispôsobila celá budova s výrobnou linkou, pre potreby sériovej produkcie bola totiž upravená jej statika. Okrem toho boli nainštalované aj bezpečnostné systémy s termokamerami, ktoré majú monitorovať priemernú teplotu výrobnej haly a v prípade zistenia problémov dokážu vyhlásiť poplach.
Ďalšie články:
- Koncern sa nezaprie. Volkswagen ukázal interiér ID.4, je takmer na nerozoznanie od Škody Enyaq
- Škoda začala predávať na Slovensku domáce nabíjačky
- Čo je v základnej výbave Škody Enyaq iV a na akú sumu sa dostaneš s príplatkovou výbavou?
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Novú reformu pocítia tisíce rodín: Jeden z príspevkov stúpne na 1 010 eur. Pellegrini podpísal zmeny

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Novú reformu pocítia tisíce rodín: Jeden z príspevkov stúpne na 1 010 eur. Pellegrini podpísal zmeny

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori


