Čo je v základnej výbave Škody Enyaq iV a na akú sumu sa dostaneš s príplatkovou výbavou?
Mladoboleslavská automobilka si počas prípravy prvého elektrického SUV Enyaq iV pritiahla obrovskú pozornosť, pričom po pondelkovom odhalení nám Škoda včera predstavila aj oficiálne ceny pre slovenský trh. Dnes sa pozrieme na to, čo všetko ponúka základný model v najnižšej verzii a za najmenej peňazí .
Základná výbava postačí
Na slovenskom trhu bude nová Škoda Enyaq iV k dispozícii najprv v dvoch výkonnostných verziách. Do predaja sa tak najprv dostanú modely Enyaq iV 60 a Enyaq iV 80.
Základný model 60 disponuje výkonom 132 kW (180 koní) a maximálnym krútiacim momentom 310 Nm. Jeho lítiovo-iónová batéria má kapacitu 62 kWh, z čoho sa dá využiť 58 kWh. Maximálny dojazd v cykle WLTP činí 390 kilometrov a elektromobil je v základe dostupný od 39 490 €.
V tejto výbave nájdeme zvonku základné LED zadné a predné svetlomety, elektricky sklopné a automaticky stmievateľné spätné zrkadlá a 19-palcové disky PROTEUS z ľahkej zliatiny. Vnútro vypĺňa základný interiérový paket Loft. Poťahy sedadiel sú v kombinácii kože a šedej látky s prešitím, ktorá je prítomná aj na prístrojovej doske, pričom ako dekor je použitý brúsený hliník.
Prítomný je 2-ramenný kožený multifunkčný volant, 13-palcový displej infotainmentu, 5,3-palcový digitálny Virtuálny kokpit, bezkľúčový prístup či dvojzónová klimatizácia CLIMATRONIC.
Čo sa asistenčných systémov týka, tento paket disponuje asistentom pre udržiavanie v jazdnom pruhu, rozjazdu do kopca, rozpoznávanie dopravných značiek, tempomat s obmedzovačom rýchlosti či parkovacie senzory vpredu aj vzadu a zadnú parkovaciu kameru. Rovnako v nej nájdeme aj dažďový a svetelný senzor či výstrahu pred kolíziou a funkciu núdzového brzdenia.
Cenník doplnkových výbav nepríjemne prekvapí
K dispozícii je široká paleta možností doplnkových výbav, ktorých ceny Škoda v niektorých prípadoch výraznejšie zvýšila. Z tých základných môžeme uviesť napríklad balík Comfort Seat Plus, ktorý ponúka elektricky nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou a masážnou funkciou na sedadle vodiča za 1063 €.
Z asistenčných systémov ťa základný adaptívny tempomat, asistent zmeny jazdného pruhu a asistent ochrany cestujúcich, ktorý predopne bezpečnostné pásy pri núdzovom brzdení, vyjdú v balíku Assisted Drive na 831 €.
Vyšší balík Assisted Drive Plus za 1105 € ponúkne aj adaptívne vedenie v pruhu, ktoré rozpozná práce na ceste, asistentom pri jazde v kolóne či komplexný asistenčný systém Travel Assist, ktorý umožňuje aj poloautomatickú jazdu po diaľnici. Navigácia s online funkciami na 3 roky vyjde 779 €, avšak pokiaľ ju chceš aj s heads-up displejom s podporou rozšírenej reality, zaplatíš dokopy až 1673 €.
Z príplatkov v oblasti komfortu je k dispozícii napríklad balík Convenience Plus, ktorý za 621 € ponúkne elektrické otváranie kufra, bezdrôtové nabíjanie pre smartfón, asistent rozpoznania prítomnosti vodiča, dodatočné odhlučnenie interiéru a akustické čelné sklo vrátane tónovania skiel.
Paket Light & View zase za sumu 1347 € poskytuje zákazníkom vonkajšie osvetlenie najvyššej úrovne so svetlometmi Matrix-LED, ktoré umožňujú trvalú jazdu s diaľkovými svetlami bez oslňovania iných účastníkov cestnej premávky a zadnými LED svetlami s dynamickým smerovým svetlom.
Systém tepelného čerpadla, ktoré stláča chladiace médium veľkou silou pričom sa vytvára teplo na zohrievanie prúdiaceho studeného vzduchu, je dostupný za 1210 €. Pretože takýmto spôsobom sa ušetrí približne o 3 až 4 kWh elektrickej energie na 100 km použitej na vykurovanie, v zime pri teplote do -25 °C prispieva tepelné čerpadlo k predĺženiu dojazdu až do 30%.
Ak si teda zrátame príplatkové prvky, pri kúpe novej Škody Enyaq iV 60 s niektorými základnými doplnkami treba počítať s omnoho vyššou sumou.
Spolu s elektricky nastaviteľnými prednými sedadlami, balíkom asistenčných služieb Assisted Drive Plus, balíkom Convenience Plus s elektrickým otváraním kufra či bezdrôtovým nabíjaním pre smartfón, navigáciou s heads-up displejom, novými svetlometmi Matrix-LED a systémom tepelného čerpadla ťa totiž základná verzia Škody Enyaq iV 60 vyjde až 46 419 €.
Táto suma sa už takmer približuje k silnejšej verzii Enyaq iV 80 s výkonom 150 kW (204 koní), maximálnym krútiacim momentom 310 Nm a 82 kWh batériou (z toho 77 kWh využiteľných), ktorá poskytuje maximálny dojazd podľa WLTP až do 510 kilometrov. Na Slovensku je k dispozícii v základe za 46 990 €.
Oproti verzii Enyaq iV 60 ponúka v základnej výbave navyše 3-zónovú klimatizáciu, svetlomety Matrix-LED spolu so zadnými LED svetlami s dynamickým smerovým svetlom, vyhrievané predné sedadlá s volantom, možnosť meniť jazdné režimy či dizajnový paket Chrom.
Tu je v príplatkovej výbave okrem základných vecí tiež k dispozícii spomínaný balík asistenčných služieb Assisted Drive Plus za 1105 €, systém tepelného čerpadla za 1210 € a balík Drive Sport Plus s progresívnym riadením, 3-ramenným vyhrievaným volantom s páčkami pre ovládanie rekuperácie a adaptívny podvozok s možnosťou výberu medzi športovým a pohodlným odpružením za celkovú sumu 947 €.
Spolu s týmito doplnkami ťa tak Škoda Enyaq iV 80 vyjde na 50 252 €, čo je už oproti základnej sume za nižšiu verziu naozaj zásadný rozdiel. Ak ťa zaujímajú všetky detaily o prvom elektrickom SUV Škody, zhrnuli sme ich v samostatnom článku pri predstavení.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Dekan Lekárskej fakulty SZU skončil. Jeho meno sa spája s kauzou kolonoskopií
PRIESKUM: Tretina Sloveniek riskuje svoje zdravie tichým trápením, odmieta lekára a volí rady z internetu
30 minút jednoduchej aktivity prekvapuje aj skúsených diabetológov. S cukrom v krvi robí zázraky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP