Prvý skutočne lacný elektromobil prichádza na Slovensko. Poznáme cenu a výbavy Dacie Spring
S príchodom jari konečne prichádza na Slovensko aj „Jar“ v podobe nového elektromobilu Dacia Spring. Automobilka konečne zverejnila slovenské ceny a tie sú ešte nižšie, než sme pôvodne predpokladali. Dacia Spring tak konečne môže byť tým pravým „ľudovým“ elektromobilom pre Slovákov.
Spring prichádza na Slovensko v dvoch rôznych konfiguráciách, lacnejšia verzia Comfort začína už na fantastických 16 500 € a za tieto peniaze zákazník dostane také vychytávky, ako napríklad LED svetlá, manuálnu klimatizáciu či centrálne zamykanie, ale aj elektricky ovládané predné a zadné okná.
Vyššia verzia Comfort Plus začína na cenovke 18 000 € a k základnej verzii pridáva napríklad cúvaciu kameru, parkovacie senzory, či 7″ farebnú obrazovku s navigáciou. Navyše, iba táto vyššia verzia dostáva štýlové oranžové detaily karosérie.
Výkonovo sa nelíšia
V základe je pohon oboch verzií rovnaký. Dojazd je podľa WLTP 230 km, no Dacia uvádza, že pri jazde výhradne v meste sa dá na jedno nabitie prejsť okolo 300 km. Nabíjanie 26,8 kWh batérie umožní využiť aj 30 kW nabíjací výkon, avšak za príplatok. S wallboxom alebo DC nabíjacím káblom sa Spring nabije na 80 % kapacity za zhruba 50 minút. Výkonnejšia nabíjačka je však za príplatok 400 €, no rozhodne sa za ňu oplatí priplatiť.
Základná nabíjačka poskytuje výkon len 6,6 kW a s jej využitím bude trvať nabíjací proces necelých 5 hodín. Spotreba energie je udávaná na úrovni 14 kWh/100 km, pričom maximálnu rýchlosť výrobca obmedzil len na 125 km/h a výkon elektromotora dosahuje 44 konských síl alebo 33 kW. Točivý moment dosahuje 125 Nm.
NEPREHLIADNI
Elektrická Dacia Spring sa vypredala v Maďarsku za pár hodín ako teplé rožky. Z ceny ostaneš zaskočený
Na dovolenku to nie je, no do mesta je dokonalá
Dacia Spring je malý mestský elektromobil, preto nie len jej veľkosť, ale aj technické parametre jasne napovedajú, že na cestu do Chorvátska toto auto úplne nie je stavané. S trocha dobrodružnou dušou by sa ale táto trasa zrejme dala absolvovať. Pre Spring sú však prirodzené mestské rýchlosti 50 km/h a 90 km/h na obchvatoch, o čom svedčí aj vtipné porovnanie zrýchlenia.
Téme sa venoval český portál Auto.cz, ktorý si dovolil Spring porovnať s vyše 40-ročnou Škodou 120. Väčšine ľudí by ani vo sne nenapadlo, že elektromobil, aj keď sa jedná o naozaj malý mestský kúsok, v šprinte prehrá s autom minulého tisícročia. Papierové zrýchlenie z 0 na 100 km/h automobilka udáva na úrovni okolo 15 sekúnd, no reálne hodnoty, ktoré potvrdil aj francúzsky portál Largus vo svojom teste, sú značne odlišné.
Dacia Spring totiž zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 19,1 sekundy, pričom spomínaná Škoda 120 v prevedení Škoda 742, ktorá sa začala vyrábať v roku 1976, dá stovku za 18 sekúnd. Spring je teda skutočne pomalší ako 40-ročný spaľovák.
NEPREHLIADNI
Prešli sme prvé kilometre s prelomovým Enyaqom iV. Zo Škody za vyše 60 000 € sme extrémne nadšení
Ďalšie údaje o zrýchlení Dacie Spring sú nasledovné. Z 0 na 50 km/h to zvládne za 5,8 sekundy a pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h jej trvá 26,2 sekundy. Je teda jasné, že akékoľvek predbiehanie iného vozidla mimo diaľnice je s elektrickým Springom prinajmenšom riziko.
Podstatné ale je, že na trh prišiel ďalší dostupný elektromobil s cenovkou pod 20 000 €, čo by pre mnohých Slovákov konečne mohlo byť tým „pravým orechovým“, aby minimálne začali zvažovať kúpu elektrického auta do mesta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zadarmo mu dobije energiu počas dňa. Cybertruck dostal solídnu vychytávku, jej cena je prestrelená
Tesla hlási neuveriteľné čísla objednávok. Ľudia majú o vynovený model enormný záujem
Batériu vystavili teplote -40°C. Elektromobil Nissanu prekvapil kritikov, predáva sa aj na Slovensku
Z dôležitého trhu ich vytláča Čína. BMW predalo minulý rok menej áut, tento pohon je však na vrchole
BYD uviedol limuzínu s 800 koňmi. Má parametre ako Tesla za 100-tisíc, stojí len zlomok jej ceny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Od futuristických konceptov po kultové ikony. Toto je TOP 8 áut, ktoré definovali automobilový priemysel
- Slovenský trh ojazdených áut láme rekordy. Máme najväčšiu ponuku za posledných 10 rokov
-
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Od futuristických konceptov po kultové ikony. Toto je TOP 8 áut, ktoré definovali automobilový priemysel
- Slovenský trh ojazdených áut láme rekordy. Máme najväčšiu ponuku za posledných 10 rokov
-
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Čínska automobilka predstavila lacné SUV pre Európu. Skrýva unikátnu batériu, toto je jeho cena
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- V Číne bol o ňu enormný záujem, teraz príde do Európy. Odhalili novú Mazdu, poznáme európsku cenu
Sú na nich extrémne závislí. Ďalšia veľká krajina obmedzuje používanie mobilov na školách
Nokia definitívne končí so smartfónmi. Legendárne meno sa sťahuje z trhu, jeho budúcnosť je nejasná
Chcú jednoznačne obmedziť Čínu. USA oznámili nové obmedzenia vývozu čipov
Dôveryhodný trik ohrozuje Slovákov. NBS varuje pred falošnými pracovníkmi, lákajú od ľudí citlivé údaje
Zlá správa pre motoristov na Slovensku. Ceny palív porastú, to však nemusí byť všetko
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené