Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Elektrická Dacia Spring pred pár dňami spoznala prvé európske cenovky. Francúzi si tento malý rumunský elektromobil budú môcť čoskoro predobjednať, no okrem cien vyplávali na povrch aj nové informácie týkajúce sa výkonu, respektíve zrýchlenia. Ako informuje portál AutoFans, v tomto smere bude Spring jednoznačne „naj“, no najrýchlejší určite nie, práve naopak.

Aj titul najpomalšieho, respektíve najhoršie zrýchľujúceho auta, žiaľ, musí nejakému vozidlu patriť a zdá sa, že novým držiteľom je elektrická Dacia Spring. Elektromotor s výkonom 33 kW (44 koní) a krútiacim momentom 125 Nm zabezpečí maximálnu rýchlosť na úrovni 125 km/h.

NEPREHLIADNI
Dacia ide zbúrať Európu lacným elektromobilom. Koľko bude stáť a kedy príde?

Povieš si, že na mestský elektromobil je to v poriadku a na základe týchto parametrov by Spring dokonca zvládol aj príležitostnú jazdu po diaľnici. To je síce pravda, no dáta o zrýchlení a špeciálne o pružnom zrýchlení sú naozaj sklamaním, píše Ruetir.

Z 0 na 100 km/h pomalšie než Škoda 120

Téme sa venoval aj český portál Auto.cz, ktorý si dovolil Spring porovnať s vyše 40-ročnou Škodou 120. Väčšinu ľudí by ani vo sne nenapadlo, že elektromobil, aj keď sa jedná o naozaj malý mestský kúsok, v šprinte prehrá s autom minulého tisícročia. Papierové zrýchlenie z 0 na 100 km/h automobilka udáva na úrovni okolo 15 sekúnd, no reálne hodnoty, ktoré potvrdil aj francúzsky portál Largus vo svojom teste, sú značne odlišné.

Dacia

Dacia Spring totiž zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 19,1 sekundy, pričom spomínaná Škoda 120 v prevedení Škoda 742, ktorá sa začala vyrábať v roku 1976, dá stovku za 18 sekúnd. Spring je teda skutočne pomalší, ako 40-ročný spaľovák.

Ďalšie údaje o zrýchlení Dacie Spring sú nasledovné. Z 0 na 50 km/h to zvládne za 5,8 sekundy a pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h jej trvá 26,2 sekundy. Je ti teda zrejme jasné, že akékoľvek predbiehanie iného vozidla mimo diaľnice je s elektrickým Springom samovražda.

Ideálne vozidlo do mesta

Aj tieto dáta tak jasne určujú, kde sa má Spring primárne využívať. Jeho ihriskom je mesto, kde sa väčšinu času jazdí rýchlosťami do 80 km/h, v závislosti od toho, či ide vodič po obchvate, alebo sa prediera úzkymi uličkami.

@a-p-m/cochespias

Úzke uličky nie sú pre Spring žiaden problém, veď už pri pohľade na toto auto, ktoré stojí zaparkované vedľa malého Renaultu Zoe, sa zdá, že Zoe je oproti Springu obor. Základný model vo Francúzsku začína na cenovke 16 900 € a najlepšie vybavená verzia Comfort Plus stojí 18 490 €.

Tá do auta pridáva 7″ obrazovku infotainmentu, zadnú parkovaciu kameru, parkovacie senzory a štýlové oranžovo-sivé sfarbenie. Iba táto verzia bude mať navyše možnosť príplatku za 30 kW rýchle nabíjanie, ktoré stojí ďalších 600 €.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú