Čínske automobilky čoraz viac prenikajú aj na západné trhy a po luxusnej automobilke NIO mieri do Európy aj BYD. Prináša do Nórska, ako do prvej európskej krajiny, várku 100 kusov elektrického SUV BYD Tang, informuje InsideEVs.

Prvá várka čínskych elektromobilov BYD Tang opustila prístav v Šanghaji 7. júna a k samotným predajcom v Nórsku by sa prvých 100 kusov malo dostať už do konca tohto leta. Čínska automobilka tak začína žiť svoj „európsky sen“ a do konca roka 2021 plánuje do Európy priviezť viac ako 1500 áut.

BYD

Ako uvádza automobilka na svojom webe, o predaj v Nórsku sa bude starať distribútor RSA, ktorý má na starosti okrem samotného predaja aj riešenie servisných úkonov či predaj náhradných dielov. BYD si tak vybral veľmi silného partnera, RSA sa totiž v Nórsku stará o distribúciu viacerých veľkých automobilových značiek.

Európsky model so solídnymi parametrami

Do Európy sa BYD Tang dostáva iba v jednej výkonnostnej konfigurácii, ktorá pozostáva z pohonu všetkých štyroch kolies, pričom celkový výkon sústavy je 360 kW a krútiaci moment 660 Nm. S týmito parametrami je auto schopné zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy.

BYD

To je v skutku pozoruhodný čas vzhľadom na to, že sa jedná o masívne 7-miestne elektrické SUV, ktorého hmotnosť je takmer 2,3 tony. Batéria s kapacitou 86,4 kWh zabezpečí kombinovaný dojazd podľa WLTP cyklu na úrovni 400 km. V meste by však malo zvládnu prejsť takmer 530 km podľa WLTP.

NEPREHLIADNI
Nabíjanie nie je riešenie, revolučná automobilka s výmenou batérií prichádza do EÚ. Vieme, kde vyrastú prvé stanice

Nabíjanie tiež nijako neoslní, k dispozícii je 7 kW AC nabíjačka a 110 kW rýchle DC nabíjanie. Výrobca udáva, že z 30 na 80 % sa auto nabije do 30 minút. Maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená na 180 km/h.

BYD

Elektromobilu BYD Tang sa ale rozhodne nedá uprieť luxusný vzhľad, no luxusná je aj cenovka. Na to, že ide o čínsky elektromobil, aj keď sedemmiestny, cena je nastavená pomerne vysoko. Začína na sume tesne pod 60 000 €.

Čínska ofenzíva na Európu

Čínske automobilky v posledných mesiacoch podnikajú výrazne kroky smerujúce k expanzii na západné trhy, pričom vstupnou bránou pre mnohé z nich je práve Nórsko.

Aj NIO nedávno oficiálne vstúpilo do Európy. Veľké oznámenie automobilka fanúšikom a médiám sprostredkovala prostredníctvom tlačovej správy na webe a taktiež aj skrz živé vysielanie na svojom YouTube.

Vstup na európsky trh už spoločnosť avizovala dlhšie, dokonca sme aj vedeli, že to bude práve Nórsko. Azda tou najdôležitejšou informáciou je, že do Nórska prinesie NIO kompletný ekosystém, ktorý zahŕňa nielen samotné elektromobily, ale aj predajne, servisy a samozrejme aj nabíjaciu infraštruktúru, respektíve populárne stanice na rýchlu výmenu batérií.

NIO

Prvý „NIO House“ vyrastie už v treťom kvartáli tohto roka v Osle. V roku 2022 pribudnú ďalšie štyri v mestách Bergen, Stavanger, Trondheim a Kristansand. Súčasťou NIO House bude aj servisné a doručovacie stredisko, ktoré sa takisto spustí už v septembri.

Spomenúť môžeme aj automobilku Aiways, ktorej elektromobil Aiways U5 sa predáva napríklad v Nemecku. Aj keď Aiways U5 nie je taký lacný, ako sa očakávalo, cena za základný model štartuje v Nemecku na sume 37 990 €. V nej sú však už zahrnuté daňové poplatky a tiež poplatky za prepravu vozidla. Prémiová verzia potom stojí 40 990 €, taktiež vrátane oboch poplatkov.

AIWAYS

Ako podotkol portál Time24, Aiways U5 pre európsky trh dostal 63 kWh batériu, ktorá zabezpečí dojazd 410 km podľa štandardu WLTP, motor disponuje výkonom 150 kW (204 koní) a auto dostalo aj pomerne výkonnú 90 kW palubnú nabíjačku, ktorá z 30 na 80 % nabije batériu za menej ako 30 minút.

Netreba zabúdať ani na veľkého čínskeho hráča Dongfeng, ktorý sa už udomácnil ajna slovenskom trhu. DFSK Seres SF5 je športové SUV menších rozmerov, ktoré patrí do veľkej skupiny elektromobilov z Číny postupne zaplavujúcich Európu. Pokiaľ si však od týchto modelov doposiaľ očakával len nízku cenu a priemerný výkon či dojazd, Seres FP5 ťa vyvedie z omylu.

Napriek tomu, že je tento model rozmermi veľmi podobný americkej Tesle Model Y, disponuje vďaka dvom elektromotorom v prednej a zadnej náprave výkonom až 510 kW (684 koní) a pohonom všetkých kolies, pričom krútiaci moment činí 1040 Nm. Zrýchliť z 0 na 100 km/h dokáže elektrické SUV za 3,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 255 km/h.

DongFeng

Čo sa dojazdu týka, ten by mal byť pri 90 kWh batérii na úrovni 500 kilometrov, avšak DFSK v tomto prípade používa starší cyklus NEDC, ktorý všeobecne udáva vyššie hodnoty než WLTP.

Manažér predaja slovenského zastúpenia automobilky Rastislav Lacko pre portál Teslamagazín.sk uviedol, že v základe sa bude pohybovať okolo 63 000 €, pričom SUV by malo na náš trh prísť koncom tohto roka.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú