Nabíjanie nie je riešenie, revolučná automobilka s výmenou batérií prichádza do EÚ. Vieme, kde vyrastú prvé stanice
Čínsky startup NIO je aktuálne ôsmou najhodnotnejšou automobilkou na svete. Obrovský úspech im bezpochyby priniesla úplne odlišná stratégia týkajúca sa elektromobility, než majú všetky ostatné automobilky. Aktuálne mieri NIO do sveta a prvým trhom mimo Číny bude európska „mekka“ elektromobility, a teda Nórsko, informoval portál InsideEVs.
NIO dnešným dňom oficiálne vstupuje do Európy. Veľké oznámenie automobilka fanúšikom a médiám sprostredkovala prostredníctvom tlačovej správy na webe a taktiež aj skrz živé vysielanie na svojom YouTube.
Vstup na európsky trh už spoločnosť avizovala dlhšie, dokonca sme aj vedeli, že to bude práve Nórsko, no dnes je všetko oficiálne a dozvedáme sa nové, podstatné informácie o tom, čo všetko z ponuky automobilky sa do Európy dostane.
Tou azda najdôležitejšou informáciou je, že do Nórska prinesie NIO kompletný ekosystém, ktorý zahŕňa nielen samotné elektromobily, ale aj predajne, servisy a samozrejme aj nabíjaciu infraštruktúru, respektíve extrémne populárne stanice na rýchlu výmenu batérií.
Prvý „NIO House“ vyrastie už v treťom kvartáli tohto roka v Osle. V roku 2022 pribudnú ďalšie štyri v mestách Bergen, Stavanger, Trondheim a Kristansand. Súčasťou NIO House bude aj servisné a doručovacie stredisko, ktoré sa takisto spustí už v septembri.
Medzi ďalšie služby patrí mobilný servis či servis s vyzdvihnutím a doručením vozidla a podstatnou informáciou pre európskeho zákazníka je aj to, že NIO plánuje do Európy priniesť aj svoju sieť na výmenu vybitých batérií.
Samozrejme, prvé stanice vyrastú v Nórsku, no rozširovanie infraštruktúry by sa postupom času malo dostať do celej Európy. Do konca 2022 chcú mať svojimi stanicami pokrytých 5 veľkých miest a hlavných dopravných ťahov.
Na úvod najluxusnejší model
Ako oznámilo NIO vo svojej online prezentácii, prvým modelom, ktorý sa do Európy dostane, je NIO ES8 – luxusné 6 alebo 7-miestne SUV. Uvedenie na trh sa plánuje na august tohto roka.
K dispozícii bude verzia so zatiaľ najväčšou 100 kWh batériou, ktorá ponúkne dojazd 500 km podľa WLTP. Neskôr sa na trh dostane aj luxusný sedan NIO ET7 a v budúcnosti sa možno dočkáme aj cenovo dostupnejších modelov ES6 a EC6.
O tom, koľko bude elektromobil v Európe stáť, zatiaľ automobilka mlčí. Takisto sme sa nedozvedeli ani to, či bude dostupná aj možnosť BaaS (Battery as Service), čiže služba, pri ktorej si zákazník batériu nekupuje, ale iba „prenajíma“. Nakoľko ale budú k dispozícii stanice na výmenu batérií, služba BaaS by bola logickým krokom.
„Nabité“ do troch minút
Ako píše Electrive, automobilke NIO sa podarilo podpísať významné partnerstvo s ropnou spoločnosťou Sinopec, spolu s ktorou chcú v najbližších rokoch vybudovať až 5000 nových výmenných staníc.
Power Swap Station 2.0 je prvá inteligentná sériovo vyrábaná stanica na výmenu batérií na svete. Okrem nej tu máme už niekoľko prototypov a startupov, ktoré sa pokúšajú zjednotiť svetové automobilky a poskytnúť im svoje riešenie na výmenu batérií, no tie zatiaľ príliš veľký úspech nežnú.
Autonómnu výmenu na stanici novej generácie zabezpečuje až 239 senzorov, ktoré komunikujú cez 4 cloudové systémy. Výmena batérie sa dá jednoducho spustiť jedným kliknutím a pasažieri pri tom ani nemusia opustiť vozidlo.
Nová stanica navyše dokáže vykonať až 312 výmen za deň, čo je trikrát viac, než pri predchádzajúcej generácii. Stanica disponuje celkovo 14 slotmi pre batérie a trinástimi batériami, ktoré sa priebežne nabíjajú. Jedna výmena trvá v prepočte 4,6 minúty, avšak tento čas je počítaný aj s autonómnym zaparkovaním a vyparkovaním. Celý proces výmeny si môžeš pozrieť na nižšie priloženom videu.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
Slovenská polícia presedlá na bavoráky. Do služby pripadlo cez 30 BMW s batériami
VIDEO Výkonom zahanbí Teslu, luxusom Triedu S. Elektromobil skoro skrachovanej automobilky nakoniec vyrobia
RECENZIA Prečo som mal pri najlacnejšom elektromobile BMW pocit, že (ne)sedím v prémiovke?
Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
- Legendárna Tatra dostáva ekologický pohon. Prichádza prvá vodíková verzia
- „Zabudnutá” technológia batérií môže spasiť ľudstvo. Máme ju 144 rokov a vôbec ju nevyužívame
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
-
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
- Volkswagen nedokáže Číňanom konkurovať. Na každom elektromobile prerába obrovskú sumu
- „Zabudnutá” technológia batérií môže spasiť ľudstvo. Máme ju 144 rokov a vôbec ju nevyužívame
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
Do roku 2045 musia byť všetky budovy v Nemecku klimaticky neutrálne
Takmer dve tretiny áut v tejto európskej krajine spĺňajú najprísnejšie emisné normy EÚ
Mesto Kremnica chce na kúrenie v niektorých budovách využívať solárnu energiu
Šetrenie ťa poriadne naštve. Slováci prídu o ďalší obsah zo známej streamovacej služby
Väčšie fotovoltické elektrárne by mali byť aj pre domácnosti, upozornil odborník
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené