Volkswagen predstavil nádherný elektromobil, definitívne pochová Passat
Nemecká automobilka Volkswagen predstavila svoje prvé elektrické combi v podobe nového modelu ID.7 Tourer. Ako informuje Volkswagen v tlačovej správe dedikovanej tomuto lákavému modelu, priniesť má všetky výhody legendárneho Passatu, avšak v oveľa futuristickejšom prevedení a s poriadnym dojazdom vďaka veľkej lítium-iónovej batérii.
Definitívne pochová Passat
Volkswagen len pred niekoľkými mesiacmi predstavil zrejem poslednú generáciu klasického combi Passat, ktorý sprevádzal európsky automobilový trh už celé desaťročia. Definitívne sa pritom zbavil prevedenia v podobe sedanu a dnes prichádza ID.7 Tourer, combi z elektrickej rady nemeckej automobilky, ktorý je vybavený batériou s kapacitou 86 kWh.
Ak vezmeme do úvahy dojazd ID.7 v podobe sedanu, môže sa dojazd tohto modelu pohybovať na úrovni cez 600 km. To je viac než drvivá väčšina elektrických áut a dostatok na bežné používanie, ako aj na dlhšie cestovanie.
Pochopiteľne však vozidlo príde s vysokou cenovkou, rovnako ako jeho sedan verzia – tá začína na Slovensku na úrovni takmer 60 000 eur.
ID.7 Tourer poskytne priestranný batožinový priestor 605 litrov, ktorý je možné zväčšiť až na 1 714 litrov sklopením zadných sedadiel. Vo svojej kategórii je ID.7 Tourer jedným z prvých vozidiel a Volkswagen s ním má šancu na poriadny úspech, bohužiaľ však ostávajú aj naďalej problémom chýbajúce ľudové autá za prijateľnejšie ceny.
Automobilky robia chybu
Podľa najnovšej analýzy priemerná cena elektrických áut od roku 2015 v Európe narástla až o 39 % (teda o asi 18 000 eur). Medzitým v Číne došlo k poklesu cien elektromobilov až o 53 %, vďaka čomu sa Číne darí elektrifikovať nielen vlastný vozový park, ale tiež dobývať cudzie trhy. Dôvodom je veľké množstvo modelov v segmente D a veľmi málo ľudových áut s nízkymi cenovkami.
Automobilky robia chybu
ID.7 Tourer ponúkne maximálny nabíjací výkon až 200 kW, čo ešte väčšmi uľahčí dlhšie cesty. O motorizácii zatiaľ Volkswagen detaily neprináša, avšak s najväčšou pravdepodobnosťou sa nebude nijak líšiť od sedan verzie. Tá má k dispozícii výkon na úrovni 210 kW pre obe verzie – maximálny nabíjací výkon je však len 170 kW a zmeny preto nie sú vylúčené.
Za fantastickým dojazdom stojí jednak vylepšený a efektívnejší elektromotor, ako aj skvelá aerodynamika.
Koeficient odporu vzduchu sa v prípade sedanu dostal na 0,23. Sedan mal však v základe chabú výbavu, keďže v nej chýbalo napríklad ambientné osvetlenie, ktoré býva v modeloch vyššej strednej triedy štandardom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko o pár hodín zasiahnu prudké mrazy. Vieme, kde ich pocítia najviac (PREDPOVEĎ)
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
Brent sa šplhá nahor. Investorov ťahá nádej na obchodnú dohodu medzi veľmocami
Brusel chce zastaviť ruský plyn. Hlas-SD varuje pred ohrozením Slovenska
Začína to rutinou a končí hladovaním. Na sociálnej sieti sa šíri trend, ktorý vydesil expertov
Severná Kórea opäť odpálila balistickú raketu. Napätie na polostrove stúpa
Ani silný zisk nestačil. Slabšie tržby poslali akcie Uberu do mínusu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko o pár hodín zasiahnu prudké mrazy. Vieme, kde ich pocítia najviac (PREDPOVEĎ)
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené