Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Aktualizované 8. septembra 2023

Predobjednávky najnovšieho elektromobilu VW ID.7 už boli spustené aj v Čechách a na Slovensku. U nás jediná predobjednávková edícia Pro 1st podľa konfigurátora začína na sume 58 390 €, teda o zhruba 1400 € viac než najlacnejší variant v Nemecku. Na tému ako prvý upozornil Tesla Magazín.

Českí zákazníci pritom majú o niečo lepší výber, k dispozícii totiž dostali aj verziu Pro, ktorá je osekaná o niektorú doplnkovú výbavu a je lacnejšia – tú istú edíciu majú k dispozícii aj zákazníci na nemeckom trhu. Edícia Pro 1st konkrétne navyše ponúka Balík asistenčných systémov, Balík komfort a Navigácia.

Screenshot/VW

Z hľadiska motorizácie sa obe verzie zhodujú, aj tu teda nájdeš príjemných 210 kW výkonu a batériu o kapacite 77 kWh. Ide doposiaľ o najvýkonnejší elektromotor, aký môžeme vo vozidlách z rodiny ID. nájsť. Základný model je schopný nabíjať sa výkonom až 170 kW. Na Slovensku by prvé kusy mali byť dostupné v decembri. Neskôr sa taktiež dočkáme lacnejšej verzie, ktorá by mala vyjsť na 54 990 €.

Neskôr by mala na trh prísť aj verzia s väčšou, 86 kWh batériou a možnosťou nabíjať sa výkonom 200 kW. Spomínaných 700 km dojazdu podľa cyklu WLTP platí práve pre verziu s väčšou batériou a základný model dostupný ešte v tomto roku prejde na jedno nabitie 615 km podľa WLTP, uvádza The Verge. Za fantastickým dojazdom stojí jednak vylepšený a efektívnejší elektromotor, ako aj skvelá aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu sa dostal na 0,23.

Pôvodný článok:

VW konečne spustil predobjednávky na svoj nový vlajkový elektromobil, ktorým je sedan ID.7. V Nemecku dostal veľmi priaznivú úvodnú cenovku, no v základnej výbave je auto „osekané“ aj o tie najbežnejšie funkcie. Na spustenie predobjednávok upozornil VW v tlačovej správe.

Pri pohľade na nemecký konfigurátor nás ihneď veľmi milo prekvapila cena. ID.7 v predobjednávkovej edícii Pro začína na sume 56 995 €, čo je mimoriadne atraktívna čiastka vzhľadom na technické parametre, ktoré elektrická novinka ponúka. Ako ale ideme konfigurátorom ďalej, ihneď nám dochádza, prečo je cena základného modelu tak nízka.

Auto má v základe naozaj chabú výbavu. V základnej verzii bude chýbať napríklad ambientné osvetlenie, ktoré býva v modeloch vyššej strednej triedy štandardom. Základ taktiež nemá elektricky nastaviteľné sedadlá, sú dostupné až v balíku „Interior Package“ za 2 580 €.

VW konfigurátor

Ak by si chcel napríklad zvýšiť bezpečnosť svojho auta tým, že v ňom chceš mať aj hlavové airbagy, musíš siahnuť po balíku Plus s cenou 4 450 €, ktorý okrem iného pridá aj prémiové audio Harman Kadron či vyhrievané predné sedadlá a vonkajšie spätné zrkadlá.

Chcel by si špičkové matrixové svetlá IQ Light? Priplať si 2 260 €. Chceš k tomu aj dynamické nastavovanie podvozku DCC? Oboje môžeš mať v balíku za 3 410 €. No a v základe nie je ani tak „základná“ vec, akou je tepelné čerpadlo. Za to si musíš priplatiť 990 €. Inak povedané, základný VW ID.7 stojí za starú bačkoru a ak si ho trochu vylepšíš, cenou sa hravo dostaneš cez 60 000 €.

Výroba začala len pred pár dňami

Ako sme informovali v tomto článku, VW spustil výrobu očakávaného modelu ID.7 iba tento týždeň. „Spustenie výroby modelu ID.7 je dôležitým míľnikom pre našu transformáciu,“ vyhlásil šéf značky VW Thomas Schäfer v pondelok na slávnosti. „S ID.7 sa dostávame na ďalšiu úroveň v elektromobilite. Už v roku 2026 budeme mať najširšie portfólio v tomto odvetví,“ dodal.

Veľa vecí a technológií pri novom VW ID.7 už poznáme, nakoľko ich auto prevzalo z už známych modelov ako ID.4, ID.5 či najnovšieho ID. Buzz. Aj prevzaté veci ale inžinieri v ID.7 ešte vylepšili, čím z neho urobili jednoznačne najlepší elektromobil postavený na platforme MEB.

Spočiatku bude dostupná iba jedna verzia s označením ID.7 Pro, ktorá disponuje batériou s kapacitou 77 kWh a úplne novým elektromotorom s výkonom 210 kW (286 koní).

VW
Najväčšie novinky sa udiali v interiéri

Vyše 5 metrov dlhý sedan sa od svojich súrodencov z rodiny ID. najviac líši novou koncepciou interiéru a vylepšeným dizajnom infotainmentu. Automobilka vypočula sťažnosti používateľov a z kokpitu auta odstránila tie najväčšie chyby a nevýhody predchádzajúcich elektromobilov.

VW

Predovšetkým šlo o kritiku používateľskej prívetivosti, respektíve ovládania klimatizácie. Panel na ovládanie totiž nebol v elektromobiloch ID. podsvietený, čo extrémne sťažovalo nastavovanie klimatizácie v noci. VW ID.7 dostal novú, až 15″ obrazovku infotainmentu a zväčšil sa aj pôvodne maličký displej pre rýchlomer a údaje o jazde.

VW

Auto napríklad dokáže rozpoznať, kedy sa vodič blíži k vozidlu a ešte predtým než doň nasadne, začne kúriť alebo klimatizovať interiér. Až prax ale ukáže, ako bude táto funkcia užitočná a či skôr nebude dochádzať k nechceným zapínaniam klimatizácie (a vybíjaniu batérii) len preto, že majiteľ prešiel okolo auta s kľúčom vo vrecku.

ID.7 disponuje inteligentnými výduchmi klimatizácie, ktoré dokážu smerovať teplý či studený vzduch. Napríklad v prípade, ak vodič vysloví hlasový povel „Ahoj Volkswagen, mám studené ruky!“, auto okamžite zapne vyhrievanie volantu a výduchy nasmeruje na ruky vodiča, aby na ne priamo prúdil teplý vzduch. Z toho je jasné, že ovládanie výduchov sa vykonáva cez displej.

Elektrický nástupca Passatu je tu! Takto vyzerá sedan VW ID.7

Automobilka vylepšila aj poloautonómne funkcie. Napríklad na parkovisku má byť možné auto ovládať pomocou smartfónu až do vzdialenosti 50 metrov od vozidla. Samozrejme to platí, ak si vodič pred tým uloží parkovací manéver.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú