Mazda ohlásila návrat „ekologických” spaľovákov s kontroverzným motorom
Japonská automobilka Mazda nečakane ohlásila návrat tímu RE Development Group, ktorý bude pracovať na vývoji rotačných spaľovacích motorov, známych tiež ako Wankelove motory. Ako upozorňuje Mazda v tlačovej správe, nové spaľováky tohto typu majú priniesť ekologickejšiu prevádzku a možnosť použitie uhlíkovo-neutrálnych palív.
Stále sa zlepšujú
Obnovený tím expertov má pre Mazdu vyvíjať rotačné motory pre použitie vo forme generátorov elektrickej energie namiesto toho, aby priamo poháňali kolesá. Pôjde tak o hybridné vozidlá, ktoré môžu spaľovací motor využiť pri najefektívnejších otáčkach, čím sa zlepšuje nielen spotreba paliva, ale tiež samotná životnosť takéhoto zariadenia.
Mazda priniesla návrat rotačných motorov už v minulom roku, keď ho začala montovať do modelov MX-30, v ktorých fungujú ako predlžovače dojazdu, dodáva Motor1.com. Rotačný motor je totiž pomerne kompaktný a v porovnaní s klasickým piestovým spaľovákom tak má viacero výhod, obzvlášť pri použití v hybridných áut poháňaných elektromotormi. S takýmto motorom je totiž možné použiť menšiu batériu.
Skupina RE Development Group pozostáva z 36 inžinierov, pričom Mazda mala naposledy takúto skupinu dedikovanú rotačným motorom v roku 2018, kedy bola zrušená. Či sa však svet opäť dočká športového auta priamo poháňaného takýmto motorom je otázne a z vyjadrení samotnej Mazdy nemožno určiť, čo presne okrem hybridov uvidíme.
Malé aj veľké
Okrem kompaktných rotačných motorov Mazda pracuje aj na oveľa väčších strojoch, ako je napríklad mild-hybridný spaľovák s objemom 3,3 litra. Nový naftový radový šesťvalec nesie názov e-Skyactiv D a ako prvý prináša technológiu DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition). Táto technológia optimalizuje zdvihový objem valcov, vďaka čomu dosahuje tepelnú efektivitu až 40 %.
Bez elektromobilov to už nejde
Aj keď dnes prechádzajú elektrické autá ťažkým obdobím a predaje kolíšu, automobilky si uvedomujú, že to bez nich v budúcnosti jednoducho nepôjde. Aj preto Mazda oznámila, že do elektromobility zainvestuje až vyše 10 miliárd eur. Momentálne má totiž táto japonská automobilka na trhu s elektromobilmi vážne problémy.
Kým niektoré automobilky ponúkajú zákazníkom hneď niekoľko plne elektrických modelov a s ich predajmi sa skutočne darí, prvá elektrická Mazda prišla len v roku 2020 a odvtedy sa k nej ďalší elektrický model nepridal. Bohužiaľ nedostáva od kritikov tie najlepšie hodnotenia a ako spomína Electrek, predaje tohto modelu sú katastrofálne, pričom jeho cena je privysoká za elektrické vozidlo, ktoré prejde na jedno nabitie, v tom najlepšom prípade, do 250 km.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Zásoby ropy USA minulý týždeň prekvapivo klesli
Polícia žiada vypnutie komentárov na sociálnych sieťach
Tesla v Nemecku to nemá vôbec isté. O rozšírení závodu sa bude rokovať
Podľa KDH potrebuje Slovensko v energetickom mixe aj obnoviteľné zdroje
Nový jadrový blok má byť vo vlastníctve štátu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené