Uviesť na trh nový spaľovací motor v dobe, kedy už je isté, že spaľováky to majú spočítané, znie ako samovražda. Mazda to však skúsila a vytvorila doposiaľ najúspornejší a najekologickejší naftový šesťvalec vôbec. Ako informuje CarSales, vďačí za to aj mild-hybridnej technológii.

Nový naftový radový šesťvalec s objemom 3,3 litra bude súčasťou modelu Mazda CX-60. Motor je doplnený mild-hybridnou technológiou, ktorá pomáha autu pri rozbehoch, plachtení a potrebe dodatočného výkonu.

Primárnym cieľom elektrickej časti naftového šesťvalcu je znižovanie emisií. Priemerná spotreba sa totiž pohybuje na úrovni iba 4,9 l/100 km, čo je vzhľadom na parametre motora a veľkosť auta naozaj nízka hodnota.

Ponuka motorizácií sa rozšíri

Ako informuje GreenCarCongress, ako prvý dostane nový mild-hybridný motor model CX-60, no časom ho určite získajú aj ďalšie modely vyššej rady ako  CX-70, CX-80 a CX-90.

Mazda

Na Slovensku je v konfigurátore dostupná zatiaľ iba plug-in hybridná motorizácia s objemom 2,5 litra, no naftový mild-hybrid bude v ponuke aj u nás už čoskoro.

V čom je nový motor taký výnimočný?

Nový naftový radový šesťvalec nesie názov e-Skyactiv D a ako prvý prináša technológiu DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition). Táto technológia optimalizuje zdvihový objem valcov, vďaka čomu dosahuje tepelnú efektivitu až 40 %. Ide tak skutočne o jeden z najčistejších, ak nie vôbec najčistejší naftový motor na svete.

Mazda CX-60 s novým 3,3-litrovým motorom bude dostupná s pohonom zadných kolies a výkonom 147 kW (197 koní), alebo s pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom 187 kW (250 koní).

Mazda

Štvorkolka ponúkne krútiaci moment na úrovni 550 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy a to všetko pri fantastickej spotrebe 5,3 l/100 km. Motor vypúšťa iba 137 gramov CO2 na kilometer jazdy, respektíve 127 g CO2/km v konfigurácii s pohonom zadnej nápravy.

Nová elektrická platforma už o pár rokov

Mazda sa rozhodla, že svojim zákazníkom dá na výber a preto prináša aj takéto, na dnešné pomery šialené motorizácie. Súčasná platforma totiž umožňuje vyrábať modely so spaľovacími, hybridnými či elektrickými pohonmi.

Už v roku 2025 ale uvidíme úplne novú architektúru, ktorá bude určená výhradne na výrobu elektromobilov. Platforma s názvom Skyactiv EV Scalable Architecture umožní automobilke stavať elektromobily všetkých veľkostí na jednom a tom istom základe.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú