V Číne 18 500 €, na Slovensku vyše 42-tisíc €. Toto je ďalší krutý prípad cenovej vojny elektromobilov
Volkswagen v rámci novej akcie drasticky znížil ceny ID.4. Aktuálne tak v Číne elektrické SUV začína na šialene nízkych 145 900 jüanov, čo je zhruba 18 500 eur. Pre porovnanie, na Slovensku sa aktuálne najdostupnejšia verzia s 58 kWh batériou predáva od 42 990 eur. Na tému upozornil portál Electrek.
Brutálne zlacňovanie
Keď Volkswagen v januári 2021 uviedol v Číne ID.4 debutoval s cenovkou 193 900 jüanov (24 700 eur). Najnovšie FAW – VW spustil 4. septembra lákavú ponuku, ktorej hlavným cieľom je prilákať na čínskom trhu nových zákazníkov. Pri tejto príležitosti spoločný podnik spustil cenu ID.4 o celých 48 000 jüanov (zhruba 6 200 eur), píše CarNewsChina.
Tieto informácie prichádzajú len 2 mesiace po tom, ako VW v Číne znížil aj cenu ID.3 o 16 % na 119 900 jüanov (15 270 eur). To spôsobilo následný nárast predaja z 1 819 predaných kusov (jún) na 7 378 predaných kusov (júl). Hoci VW v auguste neoznámil oficiálne čísla predajov ID.3, oznámil, že predaje prekročili 10 000 kusov, čím prekonali všetky očakávania.
Za zmienku tiež stojí fakt, že hoci táto špeciálna akcia bola určená na predaj prvých 7 000 vozidiel a bola časovo limitovaná do 31. júla, pokračovala naďalej aj po predaní viac ako 17 000 kusov.
VW vtedy uviedol, že ID.3 môže predávať v Číne za tak nízku cenu z niekoľkých dôvodov. V prvom rade ide o podstatne nižšie výrobné náklady ako v Európe. V Číne je lacnejšia energia, taktiež nižšie náklady na prepravu materiálov a v neposlednom rade sa v ázijskej veľmoci nachádza aj podstatne lacnejšia pracovná sila ako u nás.
Európa je v mnohých smeroch technologicky závislá od zámorských veľmocí, predovšetkým od spomínanej lacnej pracovnej sily v Ázii. Vyrobené diely a komponenty sa následne musia dovážať do Európy, čo zvyšuje ich cenu na našom trhu. Ďalším zásadným dôvodom je fakt, že VW prakticky všetky autá vyrobené v Číne na tamojšom trhu aj predáva. Vysoká miera lokalizácie znižuje náklady na prepravu, čo sa vo finále premietne na cene auta.
S podobnou stratégiou teraz prichádza VW aj pri ID.4, kedy gigant nedávno oznámil, že špeciálna akcia, pri ktorej je možné ID.4 kúpiť len za 145 900 jüanov, platí len pre prvých 3 000 predaných kusov.
Automobilka môže byť stratová
Aj keď tieto zníženia cien výrazne posilnili predaj elektromobilov pre Volkswagen v Číne, niektorí analytici vyjadrujú obavy. Tie pramenia z analýzy výrobných nákladov Volkswagenu, ktorá naznačuje, že automobilka môže byť v dôsledku tohto agresívneho znižovania cien stratová. Takáto situácia by mohla potenciálne ovplyvniť zisky Volkswagenu a čínskych partnerov.
Automobilka však v minulosti priznala, že vo veľkej miere na cenu vplýva aj konkurenčný boj. Cenová vojna medzi Teslou, VW a domácimi automobilkami núti nemeckého výrobcu predávať autá aj za cenu, že na nich prakticky nič nezarobí, či dokonca prerobí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Fyzioterapeutka radí: 3 000 krokov denne nestačí. Tento počet by si mal splniť, aby si sa vyhol civilizačným ochoreniam
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP