Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Už dávnejšie FonTech informoval, že automobilka VW nie je spokojná s predajmi elektromobilov v Číne a na najväčšom trhu za konkurenciou výrazne zaostáva. Z toho dôvodu začala predávať model ID.3 za tak nízku cenu, že na ňom stráca peniaze. Portál AutoBild najnovšie informuje, čo stojí za tak nízkou cenou čínskeho ID.3 a či je vôbec možné tak výhodný elektromobil doviezť na náš trh.

Bežná cenníková cena VW ID.3 v Číne začína na sume zhruba 20 550 €, zatiaľ čo na Slovensku sa aktuálne najdostupnejšia verzia s menšou 58 kWh batériou predáva za 37 990 €. Už to je takmer polovičný rozdiel v cene oproti nášmu trhu, no aktuálne majú Číňania možnosť využiť aj špeciálnu akciu, kedy VW ponúka 7 000 vozidiel za 15 900 €. Akcia je však okrem počtu kusov obmedzená aj dátumovo a prebieha od 7. do 31. júla.

Počas akcie je VW ID.3 v Číne lacnejší o viac ako 20 000 € a mnohým „špekulantom“ preto napadlo, že s takouto cenovkou by sa ID.3 oplatil aj doviezť. AutoBild oslovil hovorkyňu nemeckej automobilky, aby objasnila, či je takýto dovoz vôbec možný.

VW

Odpoveď znie nie. Čínsku ID.3 by si na európskom trhu neprihlásil a dôvodov je hneď niekoľko. Tamojšie elektromobily sú totiž homologizované na čínsky trh. V Európe by tak nefungovali napríklad systémy núdzového volania a po dovoze by si mal tiež určite problém s konektivitou. Prečo je ale ID.3 aj bez špeciálnej akcie v Číne takmer o polovicu lacnejší?

VW uviedol, že ID.3 môže predávať v Číne za tak nízku cenu z niekoľkých dôvodov. V prvom rade ide o podstatne nižšie výrobné náklady ako v Európe. V Číne je lacnejšia energia, taktiež nižšie náklady na prepravu materiálov a v neposlednom rade sa v ázijskej veľmoci nachádza aj podstatne lacnejšia pracovná sila ako u nás.

Európa je v mnohých smeroch technologicky závislá od zámorských veľmocí, predovšetkým od spomínanej lacnej pracovnej sily v Ázii. Vyrobené diely a komponenty sa následne musia dovážať do Európy, čo zvyšuje ich cenu na našom trhu.

Cenu ovplyvňuje ešte jeden zásadný faktor

Ďalším zásadným dôvodom je fakt, že VW prakticky všetky autá vyrobené v Číne na tamojšom trhu aj predáva. Vysoká miera lokalizácie znižuje náklady na prepravu, čo sa vo finále premietne na cene auta.

VW

Automobilka však priznala, že vo veľkej miere na cenu vplýva aj konkurenčný boj. Cenová vojna medzi Teslou, VW a domácimi automobilkami núti nemeckého výrobcu predávať autá aj za cenu, že na nich prakticky nič nezarobí, či dokonca na nich prerobí.

Európski, a teda aj Slovenskí zákazníci sa tak budú musieť uspokojiť s cenami takmer dvakrát vyššími ako v Číne. Možno sa však jedného dňa podobnej cenovej vojny dočkáme aj u nás.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú