VW prichádza s chudobnejšou výbavou. Kvôli nedostatku čipov vybral z tohto modelu celý infotainment
Najnovšie je to práve VW, ktorý dopláca na absenciu polovodičov, a tak musel pristúpiť ku razantnému rozhodnutiu. Jednému z predávaných modelov zobral z výbavy celý infotainment, informoval portál Motor1.
Globálna polovodičová kríza sužuje výrobcov z mnohých odvetví priemyslu už od vlaňajšieho roka, kedy aj koncoví zákazníci začali pociťovať, že čipov je vo svete skutočne nedostatok. Kvôli uprednostneniu výrobcov elektroniky pred automobilkami začali mať nemalé problémy aj veľké koncerny, ktoré prerušovali výrobu.
Výsledok krízy sa podpísal taktiež na samotnej výbave niektorých modelov, ktoré prišli aj o štandardné technológie. Príkladom je taký Peugeot, ktorý musel kvôli chýbajúcim polovodičom odstrániť z ponuky výbavy v modeli Peugeot 308 digitálny tachometer.
Nahradil ho zastaralou analógovou jednotkou a zákazníkov, ktorí prišli o technicky vyspelejšiu verziu tohto prvku výbavy, kompenzoval zľavou vo výške niekoľko stoviek eur. Bližšie sme sa tejto téme venovali v samostatnom článku.
Pre nedostatok čipov nedostal model Volkswagenu infotainment
Netrvalo dlho a polovodičová kríza si vyberá ďalšiu obeť, no tentokrát z radov vozidiel Volkswagen. Brazílska pobočka automobilky totiž pristúpila ku kritickému kroku a z dostupnejšieho modelu VW Fox na tamojšom trhu zobrala celý infotainment. Dôvodom je, ako inak, nedostatok čipov. Zmena bola dokonca tak zásadná, že Fox sa momentálne predáva bez akéhokoľvek displeja s infotainmentom.
Palubná doska miesto rádia a ďalších prvkov, ktoré boli predtým bežnou súčasťou výbavy, obsahuje už iba plastové kryty priestorov, kde sa predtým infotainment nachádzal. VW avizoval, že na konkrétny model poskytol zákazníkom menšiu zľavu a prípadní záujemcovia si náhradný infotainment môžu dokúpiť u svojich dealerov.
Kabeláž je pre systém totižto predpripravená. Ako podotkol zdroj, VW Fox patrí medzi staršie modely koncernu, ktorý s ním čoskoro plánuje skončiť aj na brazílskom trhu. V našich končinách sa tento model už nejaký ten rok nepredáva.
Ide pritom o jedno z posledných vozidiel automobilky, ktoré je postavené na starej platforme PQ24, akú využívala napríklad ešte 1. generácia Škody Fabia, podotkol portál Auto.cz. Hoci tak polovodičová kríza postihla v zahraničí model, na ktorý už na Slovensku pomaly zabúdame, ide o ďalší dôkaz dopadu celosvetového nedostatku čipov.
Pokiaľ by automobilky začali okresávať kvôli chýbajúcim čipom výbavu aj v ďalších modeloch, v budúcnosti sa z nich stane akási „spomienka“ na svetovú krízu, ktorá napriek technologickej vyspelosti vozidiel donútila výrobcov využiť archaickejšie prvky výbavy.
Kríza zasiahla celý priemysel s elektronikou, otvára dvere špekulantom
Situácia sa pritom vôbec nezlepšuje a odberatelia čakajú na dodávky vytúžených polovodičov dlhé týždne. Pri bežných dodacích lehotách boli objednávky čipov od výrobcov doručované zákazníkom behom 6 až 9 týždňov. Dnes je však situácia kritická a čakacia doba na dodávky sa predĺžila až na 26,5 týždňa počas minulého mesiaca, informoval Bloomberg.
Podľa viacerých odborníkov bude táto kríza sužovať priemysel minimálne ešte 1 alebo až 2 roky. Hoci sa snažia výrobcovia stabilizovať výrobu svojich produktov, pokiaľ nestíhajú prvotní výrobcovia čipov, situácia sa nezlepší. Ideálnym príkladom je okrem automobiliek aj také Sony a jeho konzola PS5, na ktorú zákazníci čakali dlhé mesiace a mnohí na ňu čakajú aj naďalej.
To však v spotrebnej elektronike otvára dvere špekulantom, ktorí sa snažia zo situácie vyťažiť. Predobjednávajú nedostatkové produkty vo väčšom množstve a svoje zásoby potom na internete predávajú za niekoľkonásobne vyššie ceny.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
Slovensko baštou elektromobility: Obrovské investície prinesú nové závody a stovky pracovných miest
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Vedci prinášajú viacero prelomových objavov, týkajú sa žilnatiny listov aj Alzheimera
Vo vlakoch bude o niečo bezpečnejšie. ZSSK spustila nový projekt
iPhone už nie je tak populárny. Apple zaznamenal prepad predajov, chcú to zmeniť
O hlasovací preukaz v eurovoľbách možno požiadať aj cez aplikáciu Voľby.Digital
Podľa novej štúdie môže pacientom s Alzheimerom pomôcť rapamycín
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené