Vodík opäť rozmetal elektromobily. Toyota zlomila svetový rekord v dojazde, zvládla vyše 1000 km
Mnoho motoristov stále vyčíta elektromobilom ich dojazd na jedno nabitie. Niektorí potom vidia alternatívu vo vodíkových autách, ktoré na Slovensku preferuje aj minister hospodárstva Richard Sulík.
Už neraz sa v prípade vodíkových automobilov ukázal ich benefit vo veľkom dojazde, kde nedávny rekord stanovil Hyundai Nexo s dojazdom vyše 900 km na jednu nádrž. Teraz ho s prehľadom prekonala konkurenčná Toyota Mirai. S týmto prvenstvom sa pochválila automobilka v tlačovej správe.
Toyota rýchlo ukradla rekord Hyundaiu
Je tomu len pár týždňov, odkedy sme priniesli informáciu o novom svetovom rekorde v dojazde vodíkových automobilov. V polovici mája sa veľkým úspechom hrdo pýšil vodíkový Hyundai Nexo, ktorý dojazdom na jednu nádrž vodíka zahanbil aj tie najvybavenejšie elektromobily s najväčšími batériami na trhu. Na jeden záťah totiž prešiel presne 887,5 km.
Pre porovnanie dokážu najlepšie elektromobily dneška s veľkými batériami prejsť na jedno nabitie odhadom približne 800 km a Hyundai aj takéto modely teda prekonal o hodný kus. Japonská Toyota však zašla ešte ďalej, a to doslova. Vodíkový Mirai, ktorý sa už od marca predáva aj u nás na Slovensku, zvládol na jednu nádrž prejsť dosiaľ najväčšiu vzdialenosť.
Vodíkový Mirai prešiel vyše 1000 km na nádrž
Dominanciu tohto vodíkového auta v dojazde potvrdzuje test, ktorý Toyota započala 26. mája na vodíkovej čerpačke HYSETCO v meste Orly. Pripomeňme, že sa jedná o Mirai 2. generácie, ktorý je vybavený omnoho pokročilejšími technológiami a jeho nádrž zvládne poňať 5,6 kg vodíka, ktorý je dočerpávaný pri tlaku až 700 barov.
Vďaka väčšej nádrži, lepšej aerodynamike a efektívnosti pohonu tak dokázal Mirai 2. generácie prejsť pri tomto teste na jednu nádrž neuveriteľných 1003 km a ešte mu po dokončení testu ostalo ďalších 9 km dojazdu. Priemerná spotreba vodíka počas jazdy dosiahla len 0,55 kg/100 km.
NEPREHLIADNI
Z Košíc do Bratislavy prejdeme aj vodíkovým autom. Poznáme dátum spustenia prvej vodíkovej stanice
Vodič jazdil po verejných komunikáciách južne od Paríža a v oblastiach Loir-et-Cher a Indre-et-Loire. Celá trasa ako aj spotreba boli potom certifikované nezávislým orgánom. Pre dosiahnutie tak ohromného dojazdu využil vodič pri teste „eko“ režim a prispôsobil štýl jazdy pre dosiahnutie čo najnižšej spotreby.
Aby sa zabránilo prípadnému podvádzaniu, veko nádrže bolo zapečatené. Neboli v tom teda žiadne „špeciálne“ úpravy výrobcu ani iné švindle a podobný test si tak môže prakticky zopakovať ktorýkoľvek majiteľ tohto vodíkového auta.
To dokáže v bežných podmienkach prejsť podľa výrobcu na jednu nádrž 650 km. Ako ukázal test, pri šetrnej jazde dokáže Mirai predbehnúť nielen všetky doterajšie elektromobily, ale aj rekord držiaceho konkurenta.
Pokorením doterajšieho rekordu, ktorý trval len pár týždňov, Mirai dokázal, že je momentálne tou najlepšou voľbou pre ekologickú osobnú dopravu s nulovými emisiami na veľkú vzdialenosť.
Jediným „odpadom“ pri jazde s vodíkovým autom je iba čistá voda. Jazdy s vodíkovou Toyotou sa pritom zúčastnili 4 vodiči, Victorien Erussard z partnerskej firmy Energy Observer, James Olden (inžinier Toyota Motor Europe), Maxime le Hir (produktový manažér Toyota Mirai) a Marie Gadd (PR manažérka francúzskej divízie Toyoty).
Máme ju aj na Slovensku
Pripomeňme, že Toyota Mirai 2. generácie bola uvedená na slovenský trh koncom marca tohto roka. Na Slovensku je dostupná len v jednej výkonovej verzii FCEV o výkone 134 kW a dodávať sa bude v dvoch výbavách Comfort a Executive.
K drahšej verzii Executive si zákazník bude môcť vybrať aj príplatkový balík VIP za 7000 €, ktorý obsahuje viacero prémiovejších prvkov výbavy ako head-up displej, 3-zónovú automatickú klimatizáciu, 20″ zliatinové disky či panoramatickú strechu. Najlacnejšou verziou Toyoty Mirai 2. generácie je s cenou 62 990 € verzia Comfort, drahšia verzia Executive stojí 66 990 €.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
Slovensko baštou elektromobility: Obrovské investície prinesú nové závody a stovky pracovných miest
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
O hlasovací preukaz v eurovoľbách možno požiadať aj cez aplikáciu Voľby.Digital
Podľa novej štúdie môže pacientom s Alzheimerom pomôcť rapamycín
Batman sa vracia na nečakanej platforme. Sleduj temný trailer
Ruský plynárenský koncern Gazprom sa vlani prepadol do straty
Slováci sa zbierajú pre Machalu: Chcú ho poslať do vesmíru, aby skontroloval, či je Zem guľatá
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené