Prekvapivý prieskum: Mladí motorkári chcú radšej jazdiť na elektrických motorkách
Motorkárska sezóna je už za rohom a motorkári pomaly vyťahujú svoje stroje, aby sa pri prvom jarnom oteplení mohli vydať na cesty. Britská poisťovacia spoločnosť pri príležitosti začiatku motosezóny urobila prieskum, kde sa motorkárov pýtala, či a prečo by boli ochotní vymeniť svoju dvojkolesovú benzínovú lásku za elektrickú motorku. Ako píše RideApart, výsledky sú veľmi prekvapivé.
Automobiloví nadšenci sú voči elektromobilite skeptickí, niektorí viac, iní menej a nájdu sa dokonca aj takí, ktorí elektrické autá úplne odsudzujú. Pri motorkároch je to však ešte horšie a dovolím si tvrdiť, že takých v mojom okolí, ktorí by boli ochotní vymeniť svoj stroj za elektrickú motorku, zrátam na prstoch jednej ruky. Možno by som dokonca na tej ruke prsty ani nepotreboval, až tak nedôverčiví sú milovníci dvoch kolies k elektrifikácii tohto segmentu.
NEPREHLIADNI
Veľký rozmach elektrických motoriek je na dosah. Najväčší výrobcovia sa spájajú v najdôležitejšej oblasti
Prieskum vykonaný v Británii však naznačuje niečo iné. Robil sa na vzorke 673 jazdcov, čo je pomerne málo, no dáva aspoň ako-taký obraz, koľko motorkárov by bolo ochotných presedlať na elektrický stroj a prečo by k tomuto kroku pristúpili.
Okamžitý výkon je najväčším lákadlom
Podľa výsledkov prieskumu Bikesure je najväčším lákadlom na elektrickej motorke okamžitý krútiaci moment, ktorý označilo za kľúčový až 57,8 % opýtaných. Takmer polovica považuje za dôležitú aj nižšiu spotrebu oproti jazde na benzínovej motorke. Medzi ďalšie benefity patrí tichý chod, no pri tejto otázke až 42,2 % opýtaných odpovedalo, že by im jednoducho zvuk motora chýbal. Výhodou je tiež menej náročný servis elektrického stroja.
Aby sme sa pozreli aj na nevýhody, viac ako polovicu trápi dojazd a s ním spojené dlhé nabíjanie batérie. Elektrické motorky je ešte stále veľmi ťažké zohnať ako jazdenky a „domáci mechanici“ sa obávajú najmä toho, že takýto stroj si už tak jednoducho sami opraviť nedokážu.
Takmer polovica opýtaných by však zmenu prijala
Z britského prieskumu ale vo finále vyplynulo, že takmer polovica opýtaných by svoj stroj pokojne vymenila za dve kolesá s elektromotorom. Na tomto prekvapivom výsledku sa ale rozhodne podpísal aj fakt, že Británia chce po roku 2030 úplne zakázať predaj spaľovacích áut. Motoriek sa toto obmedzenie zatiaľ netýka, no po roku 2040 by už nemali spaľováky vôbec jazdiť po britských cestách. To sa týka aj veteránov a tým pádom by sem určite spadali aj motocykle.
Pochopiteľne, k zmene by skôr pristúpili mladší jazdci. Z motorkárov do 25 rokov by malo záujem o elektrický motocykel až 58,5 %, z tých v rozmedzí 25 až 34 rokov by k tejto možnosti pristúpilo 56,3 %. Jazdci nad 65 rokov sú konzervatívni, iba 32,2 % by bolo ochotných siahnuť po elektrickej motorke.
Nové konzorcium by mohlo vyriešiť niekoľko problémov
Ako sme ťa nedávno informovali, veľkí hráči na trhu s motorkami, Honda, Piaggio, KTM a Yamaha, spájajú svoje sily a vytvárajú nové konzorcium. Ich spoločným cieľom je vytvoriť vymeniteľné batérie pre motocykle, ktoré by mali pomôcť k väčšej popularite elektrických motocyklov medzi nadšencami dvoch kolies.
To, čo sa zatiaľ nedarí dosiahnuť medzi výrobcami automobilov, sa tak snažia zmeniť výrobcovia motoriek. Vybitá batéria, ktorú by spoločne vyvinuli, by sa dala veľmi jednoducho vymeniť na čerpacej, respektíve nabíjacej stanici za plne nabitú v priebehu pár sekúnd a motorkár by tak mohol okamžite bez väčšieho čakania pokračovať ďalej.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Životnosť im predĺžiš až o 40 %. Vedci vyvrátili veľký mýtus o elektromobiloch, celý čas jazdíme zle
Kombinuje štýl Ferrari a McLarenu. Nový elektromobil od Xiaomi je splnený sen za zlomok ceny
Spaľováky rovno poslali do dôchodku. Automobiloví giganti vrazia 4 miliardy do výstavby svätého grálu elektromobilov
Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
Všetci ich vysmiali. Nový Jaguár je „auto pre Barbie“ a z jeho ceny nechápe absolútne nikto
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
- Spaľováky rovno poslali do dôchodku. Automobiloví giganti vrazia 4 miliardy do výstavby svätého grálu elektromobilov
- Kombinuje štýl Ferrari a McLarenu. Nový elektromobil od Xiaomi je splnený sen za zlomok ceny
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- Všetci ich vysmiali. Nový Jaguár je „auto pre Barbie“ a z jeho ceny nechápe absolútne nikto
-
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
- Stojí menej ako 18 000 eur a má dojazd 1 400 km. Prehliadaná automobilka ukázala šokujúce SUV
- Najnovší výskum prekvapil celý svet. Batérie elektromobilov vydržia omnoho dlhšie
- 13-tisíc eur za elektrickú Toyotu so slušným dojazdom? Spustili predobjednávku na skvostné SUV
-
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- 13-tisíc eur za elektrickú Toyotu so slušným dojazdom? Spustili predobjednávku na skvostné SUV
- Stojí menej ako 18 000 eur a má dojazd 1 400 km. Prehliadaná automobilka ukázala šokujúce SUV
- Vláda chce schváliť radikálny zákon. Nemci dajú elektromobilom prekvapivú výhodu v premávke
- Volkswagen zachraňuje čo sa dá. Jeho elektromobil je prepadák, výrobu presunie do prekvapivého štátu
Telekom upozorňuje na zvyšovanie cien. Od nového roka si priplatíme za všetky služby
USA zavádza nové sankcie pre zahraničné firmy. Týka sa to týchto krajín
Napätie stúpa. Čína poslala pri Taiwan vojenské lietadlá a lode v rekordnom počte
Slovenskí archeológovia jasajú. Pod zemou našli vzácne predmety, ktoré tam čakali stovky rokov
EETS zjednoduší platby mýta, ušetrí dopravcom čas aj peniaze
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené