Motocyklový segment sa zatiaľ elektrifikácie pomerne stráni. Oproti automobilom nebadať veľký nárast elektrických motoriek, aj keď niektoré spoločnosti už svoje modely predstavili. Podľa posledných informácií sa však najväčší hráči na trhu spájajú, aby vyvinuli vymeniteľné batérie určené pre elektrické motorky, informuje portál Stuff.
Štyria veľkí hráči Honda, Piaggio, KTM a Yamaha spájajú svoje sily. Ich spoločným cieľom je vytvoriť vymeniteľné batérie pre motocykle, ktoré by mali pomôcť k väčšej popularite elektrických motocyklov medzi nadšencami dvoch kolies.
NEPREHLIADNI
Startup hlási, že vyriešil kritickú vlastnosť elektromobilov. Akýkoľvek model „nabije“ za pár minút
Elektrifikácia sa dostáva do každého segmentu, v automobilovom priemysle je už jej smerovanie jednoznačne nastolené, no vidíme, že postupne sa dostáva aj do lodnej či dokonca leteckej dopravy. Motocyklové odvetvie zatiaľ bolo pomerne v úzadí, aj keď zopár výrobcov už svoje prvé elektrické kúsky predstavilo. Jedným z nich je napríklad Harley-Davidson a elektrický model LiveWire či Zero Motorcycles, ktorá sa venuje výhradne výrobe elektrických motoriek.

Problém pri elektrických motorkách je dojazd. Kvôli tomu, že sa do motorky jednoducho nezmestí veľká batéria, dojazd elektrických motocyklov dosahuje maximálne 200 až 300 km. Motorkári však veľmi neradi trávia čas státím a prípadne teda nabíjaním batérií, preto štvorica výrobcov spomenutých vyššie plánuje založiť konzorcium, ktoré by vyvinulo štandardizované batérie použiteľné naprieč rôznymi značkami motoriek.
Vymeniteľne batérie u motoriek sú na dosah
To, čo sa zatiaľ nedarí dosiahnuť medzi výrobcami automobilov, sa snažia zmeniť výrobcovia motoriek. Vybitá batéria, ktorú by spoločne vyvinuli, by sa dala veľmi jednoducho vymeniť na čerpacej, respektíve nabíjacej stanici za plne nabitú v priebehu pár sekúnd a motorkár by tak mohol okamžite bez väčšieho čakania pokračovať ďalej.

Tento krok rozhodne pozitívne prispeje k tomu, aby sa stali elektrické motorky populárnejšie. Dojazd a s ním spojené dlhé nabíjanie batérie je zrejme jedinou nevýhodou oproti motorkám so spaľovacími motormi. Aj v tomto prípade poskytuje elektromotor okamžitý výkon a maximálny krútiaci moment dostupný pri akejkoľvek rýchlosti. Elektrická motorka je teda väčšinou rýchlejšia, než tá benzínová.

Ako píše AutoExpress, konzorcium začne fungovať už v máji 2021 a bude komunikovať s regulačnými úradmi po celom svete. Pokúsi sa o to, aby boli batérie do elektrických motoriek čo najviac štandardizované, vďaka čomu by bola možná ich jednoduchá výmena.
V prípade, že by sa podobný štandard podarilo dosiahnuť aj v automobilovom segmente, deficit spojený s dĺžkou nabíjania pri dlhých cestách by sa tiež úplne eliminoval. Aj tu už máme niekoľko startupov, ktoré sa túto ideu snažia presadiť, no bez podpory samotných automobiliek to, žiaľ, význam nemá.
Teraz čítajú

Mercedes ani zďaleka nekončí, už zajtra predstaví elektromobil EQB. Nevieme o ňom takmer nič

Dlhoročný súdny spor Tesly s bývalým inžinierom je konečne urovnaný. Ukradla jej čínska automobilka autopilota?

VIDEO: Konečne vo svojom prostredí. Teslu Cybetruck zobrali na stavenisko továrne, kde ju budú vyrábať

VIDEO Na nabíjanie elektromobilov aj zabudneme. Stanice na výmenu batérií žnú obrovský úspech, druhá generácia je ešte revolučnejšia

AKTUÁLNE Najpokročilejší elektromobil sveta je tu. Mercedes EQS búra všetky predsudky a prináša ultimátny dojazd
Články, ktoré hýbu svetom

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Absurdnosť a scény popierajúce zákony fyziky. Toto je 10 najhlúpejších momentov filmovej série Rýchlo a zbesilo

PRIPOMIENKA Najdrahší slovenský seriál je v polovici. Ako sú na tom Slovania?

Zažila traumatizujúce prepadnutie a nechala si vynosiť deti. Kim Kardashian je oficiálne miliardárkou, zarobila si sama

Martin nechal prácu stevarda a urobil si kurz, vďaka ktorému má zaručený super plat a úspech na pracovnom trhu
