Tesla využila potenciál svojich elektromobilov a ich autopilota ešte v roku 2016, keď im začala rozosielať aktualizáciu s novým využitím radaru, ktorý mal zvýšiť bezpečnosť posádky na cestách. Účinnosť tejto technológie sa už neraz potvrdila pri mnohých nehodách, vrátane tej poslednej. Majiteľ Tesly tvrdí, že autopilot dokázal na diaľnici registrovať nehodu pred ním idúcich áut a zabrzdiť tak, aby sa jej vyhol.

Celá situácia bola pritom nahraná aj na vstavanú palubnú kameru TeslaCam, ktorá na videu odhaľuje, akým spôsobom sa dokázal autopilot vyhnúť nehode a aká rýchla bola jeho reakcia na vzniknutú situáciu. John Anderson, majiteľ tejto Tesly, tvrdí, že funkciu automatického záchranného brzdenia dostal jeho model len 16. decembra a o pár dní na to sa osvedčila v praxi počas jazdy na diaľnici. Dopravná situácia nebola práve najlepšia, čo viedlo k havárii dvoch áut pred elektromobilom Tesly.

Ďalší úspešný zásah autopilota

Autopilot s využitím radarovej technológie však nehodu dokázal registrovať a rýchlo spustil systém AEB (Automatic Emergency Braking), ktorý zabrzdil skôr ako stihol vodič položiť nohu na brzdový pedál. Vďaka tomu sa tak táto Tesla vyhla takmer istej búračke, ktorá vznikla len pár metrov od nej. Rýchla reakcia autopilota je aj v tomto prípade dôkazom toho, aký prepracovaný bezpečnostný systém Tesla vyvinula. Toto však nebol prvý prípad, kedy sa jej elektromobily dokázali vyhnúť nehode a o podobných úspechoch sme počuli aj v minulosti.

Nenechaj si ujsť
Autopilot Tesly Model S viezol opitého vodiča a niekoľko kilometrov unikal pred políciou

Žiaľ, neplatí to vždy a mnoho nehôd týchto elektromobilov skončilo aj tragicky. Vo veľa prípadoch však bola vina aj na strane vodičov, ktorí sa až príliš spoliehali na schopnosti autopilota. Prehnané chvály na adresu tejto technológie tak Tesla neskôr zo svojho webu stiahla. Nedávno ju ale vylepšila o ďalšie užitočné novinky, s ktorými zvládne rozoznávať aj motorky prebiehajúce po deliacich čiarach a ďalšie objekty v okolí. Autopilot sa tak stáva stále lepším a prepracovanejším asistentom počas jazdy, na ktorú by napriek autonómii vozu mal stále dohliadať aj samotný vodič.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú