Výrobca prémiových a luxusných elektromobilov Tesla sa rozhodol drasticky rozšíriť jednu zo svojich najnovších tovární, informuje Electrek. V Nemecku medzitým spoločnosť odmieta vládnu dotáciu v hodnote jednej miliardy. Údajne ju jednoducho nechce, teórií je však mnoho.

Tisícky nových miest

Giga Šanghaj funguje naplno približne dva roky a produkuje Model 3 a Model Y, pričom vyrába vozidlá nielen pre Čínu, ale aj pre Európu, Austráliu a Nový Zéland. Tesla ju úspešne postavila až o 65 % lacnejšie, než v USA, píše CNBC.

Momentálne sa spoločnosť chystá naliať do tejto gigatovárne ďalších takmer 200 miliónov amerických dolárov a vytvoriť až 4 000 nových pracovných miest. Celkovo tak dosiahne kapacitu zamestnancov tohto komplexu až 19 000.

TASR/AP

Ročne táto továreň produkuje približne 500 000 vozidiel a v budúcnosti chce Tesla v Číne vyrábať aj svoj doteraz najlacnejší model, ktorý má podľa Muska stáť len 21 000 €. Firma medzitým pracuje na dvoch nových továrňach, pričom jedna je už takmer hotová a druhá začne už o niekoľko mesiacov chrliť kontroverzné pickupy Cybertruck.

Miliardovú dotáciu nechce

Práve v nemeckom Berlíne je jej továreň prakticky hotová a pripravuje sa na masovú výrobu Tesiel pre európsky trh a zároveň batérií, ktoré momentálne poberá len od svojich dodávateľov. Tesla však z nie úplne jasných dôvodov stiahla žiadosť na dotáciu v hodnote 1,14 miliardy €.

„Tesla vždy zastávala názor, že by mali byť všetky dotácie eliminované. To sa však musí týkať aj masívnych dotácií pre ropný a plynný priemysel. Z nejakého dôvodu vlády toto nechcú,“ vyjadril sa následne na Twitteri Elon Musk.

Ako však vysvetľuje Financial Times, skutočným dôvodom môže byť čosi úplne iné. Jednou z podmienok na získanie tejto dotácie je, aby podporovanú výrobu firma zatiaľ nemala v žiadnej inej továrni. Avšak kvôli odkladom otvorenia Giga Berlin hrozí, že dovtedy Tesla otvorí výrobu batérií v Giga Šanghaj či Giga Texas.

Dotačné kocúrkovo – nielen v Európe

Na povrch medzitým vyplávali informácie o dotáciách na elektrické autá v Spojených štátoch, ktoré zrejme zaskočia nejedného zo záujemcov. Ako totiž prostredníctvom Twitteru upozornil Whole Mars Catalog, z vyše 50 elektromobilov na trhu môžu dostať dotácie len dva druhy Chevroletu Bolt.

Ten je, paradoxne, stiahnutý z predaja kvôli extrémne vysokému riziku požiaru batérie. „Najviac ironický výsledok je ten najpravdepodobnejší,“ vyjadril sa k situácii Musk.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú