Riziko požiaru batérií je kritické. Známy elektromobil je na odpis, vyše 70 000 kusov zvolali do servisu
Americká automobilka General Motors (GM) rozšírila zvolávanie svojho elektrického modelu Chevrolet Bolt na kontrolu pre riziko požiaru batérií. Automobilka tak na opravách stratí ďalšiu 1 miliardu USD (856,82 milióna eur).
Spoločnosť GM najnovšie zvoláva do servisov vozidlá Bolt vyrobené od roku 2019 po oznámení z 23. júla, ktoré sa vzťahovalo na autá vyrobené v rokoch 2017-2019.
Zvolávanie sa bude týkať dvoch výrobných chýb, ktoré sa môžu vyskytnúť v batériách a za „výnimočných okolností“ môžu spôsobiť požiar, uviedol koncern v tlačovej správe.
Najnovšie opatrenia zvýšia náklady GM, ktoré už pri predchádzajúcej zvolávačke modelov Bolt dosiahli 812 miliónov USD. Koncern GM uviedol, že bude požadovať náhradu škody od dodávateľa batérií LG.
Automobilka podľa svojho vyhlásenia zistila výrobné chyby v určitých článkoch batérie vyrobených v továrňach LG mimo kórejského závodu Ochang. „GM a LG pracujú na odstránení príčin týchto chýb.“ dodala.
Najnovšie zvolávanie sa týka približne 73 000 automobilov predaných v USA a Kanade. To je o niečo viac ako 69 000 áut zvolávaných v júli.
Automobilka dodala, že chybné batérie nahradí novými, čo ju bude stáť približne 1 miliardu USD. A povedala majiteľom, že kým nedostanú náhradné vozidlo, mali by svoje auto zaparkovať vonku, mimo budov, nenabíjať autobatérie cez noc, vyhýbať sa nabíjaniu nad 90 % a nenechať batérie úplne vybiť.
Automobilka zakázala parkovať v garážach
Elektromobily Chevrolet Bolt na tom boli z hľadiska rizika požiaru dokonca tak zle, že automobilka ich majiteľom odporučila, aby neparkovali v podzemných garážach.
Spoločnosť General Motors to oznámila v stredu 14. júla, potom ako došlo k dvom požiarom vozidiel Bolt EV, ktoré už boli po oprave, ktorá mala zabrániť vznieteniu akumulátora. Celá situácia ohľadom minuloročného sťahovania vozidiel do servisu tak naberá úplne nový rozmer, upozorňuje portál The Verge.
Minulý rok automobilka stiahla v spolupráci s regulačnými orgánmi v oblasti automobilov do servisu takmer 69 000 elektromobilov z celého sveta potom, ako niekoľko vozidiel Chevrolet Bolt EV zhorelo do tla.
Išlo o najmenej 5 prípadov, kedy sa vozidlá s plne nabitými alebo takmer plne nabitými batériami vznietili, majitelia sa len bezmocne prizerali ako ich vozidla s cenovkou šplhajúcou sa ku 40 000 dolárom miznú v plameňoch.
Situáciu navyše zamotáva fakt, že požiar sa objavil pri dvoch vozidlách, ktoré už boli po minuloročnej oprave, dostali nový softvér a boli skontrolované predajcom. Softvér mal pritom vo vozidlách zabezpečiť, aby sa batéria nenabíjala na viac ako 90 % svojej kapacity, čím sa malo predísť ďalším incidentom. Tie, ako sme už spomínali, boli spojené najmä s vozidlami s plne nabitou batériou.
Akcie koncernu sa výrazne prepadli
Zisk General Motors (GM) v 2. kvartáli napriek výraznému zotaveniu sklamal očakávania trhu. Akcie koncernu sa v predburzovom obchodovaní oslabili takmer o 3 %.
Negatívny vplyv na zisk mali náklady na zvolávanie do servisov vozidiel v záruke vo výške 1,3 miliardy USD (1,09 miliardy eur), z toho 800 miliónov USD sa týkalo elektromobilov Chevrolet Bolt EV.
Zdroj: TASR
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Neviditeľná jazva v tvojom mozgu, ktorú zanechala pandémia, mení tvoje správanie, zistili vedci
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
„Zatiaľ ide o stovky miliónov eur.“ Zdechovský varuje, že zneužívanie eurofondov na Slovensku je len špička ľadovca
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP