Rusko oživilo Moskvič, nič nové neprináša. S nenávidenou značkou pomohla Čína
Rusko sa rozhodlo oživiť značku z éry Sovietskeho zväzu, Slovákom dobre známy Moskvič, informuje Reuters. Nový model Moskvič 3 vyzerá ako slušné moderné auto, avšak má to svoj veľmi dobrý dôvod – nejedná sa totiž o ruské auto, ale len o ruské nálepky na známom čínskom vozidle.
Čínska kvalita miesto ruskej
Moskvič vznikol ešte v roku 1930 a aj keď nikdy nevyrábal práve revolučné autá, sprvu sa darilo držať krok s dobou a dizajn prvých áut, ako napríklad KIM-10, lahodí oku dodnes a pôsobí ako slušný veterán.
Do istej miery si svoje čaro zachovávali z hľadiska dizajnu dosť dlho a aj keď to po technickej stránke nebola žiadne sláva, ešte vždy sa jednalo o tie lepšie autá z východného bloku.
Rusko sa rozhodlo túto legendárnu značku po dlhých rokoch opäť oživiť a to modelom Moskvič 3, ktorý sa v skutočnosti zakladá na dizajne čínskej značky JAC, ktorá, očividne, dodáva aj komponenty. Pri predstavení tohto auta bolo totiž možné zahliadnuť hneď niekoľko nálepiek v čínštine.
Do konca roka chce továreň, ktorá v Rusku ostala po Renaulte po tom, čo opustil ruský trh, vyrobiť ešte 600 kusov a v nasledujúcom roku ďalších 50 000, z ktorých 10 000 má byť elektrických. V roku 2024 chce v továrni vyrobiť až 100 000 áut, z ktorých bude elektrických až 25 000, vysvetľuje BBC. To je prekvapivo dobrý krok.
Nechcú byť na smiech
Dôvodom k výrobe čínskeho modelu môže byť ten, aby sa Rusko vyhlo výrobe katastrofálnych modelov bez akýchkoľvek moderných prvkov. Nie je ale vylúčené, že sa na tento krok pripravovalo už dlhšie – bezpečnostné normy totiž zmiernilo ešte v máji a čelí nedostatku elektronických komponentov a autodielov.
Sen o samostatnosti
Rusko sa musí kvôli sankciám uvalených západom kvôli invázii na Ukrajinu čo najväčšmi osamostatniť, avšak či je práve toto osamostatnenie je otázne. Nový Moskvič sa síce vyrába v Rusku, avšak sa nejedná o ruský dizajn a navyše je, zrejme, vyrobený prevažne z čínskych komponentov.
Rozhodne sa tak nedá hovoriť o samostatnosti, len o preorientovaní sa na „opačnú stranu“. Továreň má v rukách Kamaz a spomínaných 50 000 áut ročne nie je práve veľké číslo. Tesla stíha vo svojej Šanghajskej továrni vyrábať až 22 000 áut týždenne, najväčšia továreň Toyoty v Kentucky zase 550 000 áut ročne, píše CNBC.
Rusku však momentálne stačí, ak pokryje vlastný trh. Moskvič 3 sa nápadne podobá na čínsky JAC JS4 – až natoľko nápadne, že sa takmer s istotou jedná o to isté auto, ku ktorému Rusko nepridalo nič – teda okrem vlastnej značky a o niečo horšej pracovnej morálky. Z hľadiska kvality môže výroba v Rusku spôsobovať ešte väčšie problémy, než výroba v Číne.
Do Európy už prúdi niekoľko modelov čínskych značiek a nemožno hovoriť o veľmi zlom spracovaní či katastrofálnej kvalite. Mnohé z nich sú však prekvapivo lacné a tento cenový rozdiel sa, nakoniec, predsa len niekde ukáže.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Na 100 % sa nabije za 24 minút. BYD predstavil elektromobil s 1 000 koňmi, stojí smiešne peniaze
Jej predaje začali okamžite klesať. Nemci začali bojkotovať Teslu, majú na to neuveriteľný dôvod
Slovensko rieši paradoxný problém. Elektromobil si už nabiješ kdekoľvek, nová vyhláška môže všetko zmeniť
Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
Bude veľmi lacný a dostane kontroverznú batériu. Dacia chystá ďalší dostupný elektromobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
-
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
Globálne trhy čakajú na rozhodnutia Trumpa. Toto sa momentálne deje s cenami elektriny a plynu
Nové hodinky, slúchadlá aj powerbanka so šialeným výkonom. Xiaomi zaskočilo trh lacnými novinkami
Zvyšovanie životných nákladov znepokojuje Slovákov. Odborníci navrhujú riešenie
Slovenské domácnosti ušetria za teplo. Zmeny pocítime ešte v priebehu tohto roka
Vedci objavili „vitamín dlhovekosti“. Zázračné huby spomaľujú stárnutie, má to však jeden háčik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené