Rusko oživilo Moskvič, nič nové neprináša. S nenávidenou značkou pomohla Čína
Rusko sa rozhodlo oživiť značku z éry Sovietskeho zväzu, Slovákom dobre známy Moskvič, informuje Reuters. Nový model Moskvič 3 vyzerá ako slušné moderné auto, avšak má to svoj veľmi dobrý dôvod – nejedná sa totiž o ruské auto, ale len o ruské nálepky na známom čínskom vozidle.
Čínska kvalita miesto ruskej
Moskvič vznikol ešte v roku 1930 a aj keď nikdy nevyrábal práve revolučné autá, sprvu sa darilo držať krok s dobou a dizajn prvých áut, ako napríklad KIM-10, lahodí oku dodnes a pôsobí ako slušný veterán.
Do istej miery si svoje čaro zachovávali z hľadiska dizajnu dosť dlho a aj keď to po technickej stránke nebola žiadne sláva, ešte vždy sa jednalo o tie lepšie autá z východného bloku.
Rusko sa rozhodlo túto legendárnu značku po dlhých rokoch opäť oživiť a to modelom Moskvič 3, ktorý sa v skutočnosti zakladá na dizajne čínskej značky JAC, ktorá, očividne, dodáva aj komponenty. Pri predstavení tohto auta bolo totiž možné zahliadnuť hneď niekoľko nálepiek v čínštine.
Do konca roka chce továreň, ktorá v Rusku ostala po Renaulte po tom, čo opustil ruský trh, vyrobiť ešte 600 kusov a v nasledujúcom roku ďalších 50 000, z ktorých 10 000 má byť elektrických. V roku 2024 chce v továrni vyrobiť až 100 000 áut, z ktorých bude elektrických až 25 000, vysvetľuje BBC. To je prekvapivo dobrý krok.
Nechcú byť na smiech
Dôvodom k výrobe čínskeho modelu môže byť ten, aby sa Rusko vyhlo výrobe katastrofálnych modelov bez akýchkoľvek moderných prvkov. Nie je ale vylúčené, že sa na tento krok pripravovalo už dlhšie – bezpečnostné normy totiž zmiernilo ešte v máji a čelí nedostatku elektronických komponentov a autodielov.
Sen o samostatnosti
Rusko sa musí kvôli sankciám uvalených západom kvôli invázii na Ukrajinu čo najväčšmi osamostatniť, avšak či je práve toto osamostatnenie je otázne. Nový Moskvič sa síce vyrába v Rusku, avšak sa nejedná o ruský dizajn a navyše je, zrejme, vyrobený prevažne z čínskych komponentov.
Rozhodne sa tak nedá hovoriť o samostatnosti, len o preorientovaní sa na „opačnú stranu“. Továreň má v rukách Kamaz a spomínaných 50 000 áut ročne nie je práve veľké číslo. Tesla stíha vo svojej Šanghajskej továrni vyrábať až 22 000 áut týždenne, najväčšia továreň Toyoty v Kentucky zase 550 000 áut ročne, píše CNBC.
Rusku však momentálne stačí, ak pokryje vlastný trh. Moskvič 3 sa nápadne podobá na čínsky JAC JS4 – až natoľko nápadne, že sa takmer s istotou jedná o to isté auto, ku ktorému Rusko nepridalo nič – teda okrem vlastnej značky a o niečo horšej pracovnej morálky. Z hľadiska kvality môže výroba v Rusku spôsobovať ešte väčšie problémy, než výroba v Číne.
Do Európy už prúdi niekoľko modelov čínskych značiek a nemožno hovoriť o veľmi zlom spracovaní či katastrofálnej kvalite. Mnohé z nich sú však prekvapivo lacné a tento cenový rozdiel sa, nakoniec, predsa len niekde ukáže.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendárny model Toyoty dostal druhý dych. Spravili z neho elektromobil za prekvapivo nízku cenu
Dojazd im predĺžia až o 80 %. Tajná zbraň Mercedesu prekonala kľúčový míľnik a kompletne zmení elektromobily
Po 10 rokoch putujú „do dôchodku“. Slovenské mesto kúpi nové elektromobily, dostane ich polícia
Nemajú šancu to stihnúť. Radikálny plán Nemcov dostal tvrdú ranu, elektromobily sú na tom zle
Čísla neklamú, mýtus je fuč. Elektromobily znova prevalcovali spaľováky, títo vodiči ich už vôbec nechcú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Kontroverzný zákon je na spadnutie. Blízka krajina chce spoplatniť každý prejdený kilometer, vodiči zúria
- Elektromobilový bestseller dostal veľký update. Unikli jeho parametre a ceny, ktorým nebudeš veriť
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
- Čísla neklamú, mýtus je fuč. Elektromobily znova prevalcovali spaľováky, títo vodiči ich už vôbec nechcú
- Nemajú šancu to stihnúť. Radikálny plán Nemcov dostal tvrdú ranu, elektromobily sú na tom zle
-
- Spaľováky rovno poslali do dôchodku. Automobiloví giganti vrazia 4 miliardy do výstavby svätého grálu elektromobilov
- Kontroverzný zákon je na spadnutie. Blízka krajina chce spoplatniť každý prejdený kilometer, vodiči zúria
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- Kombinuje štýl Ferrari a McLarenu. Nový elektromobil od Xiaomi je splnený sen za zlomok ceny
-
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- 13-tisíc eur za elektrickú Toyotu so slušným dojazdom? Spustili predobjednávku na skvostné SUV
- Stojí menej ako 18 000 eur a má dojazd 1 400 km. Prehliadaná automobilka ukázala šokujúce SUV
- Vláda chce schváliť radikálny zákon. Nemci dajú elektromobilom prekvapivú výhodu v premávke
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
Prezident vyzýva na využitie umelej inteligencie. Transformuje zdravotníctvo aj dopravu
Kríza v Bruseli vrcholí. Zamestnanci sa s Audi opäť nedohodli, toto hrozí
Slovensko sa pripravuje na novú éru umelej inteligencie, toto nás čaká
AKTUÁLNE: Bitcoin znovu presiahol magickú hranicu 100 000 dolárov
Do 5 rokov chcú dobehnúť USA. Putin odhalil veľké plány Ruska s umelou inteligenciou
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené