Rusko oživilo Moskvič, nič nové neprináša. S nenávidenou značkou pomohla Čína
Rusko sa rozhodlo oživiť značku z éry Sovietskeho zväzu, Slovákom dobre známy Moskvič, informuje Reuters. Nový model Moskvič 3 vyzerá ako slušné moderné auto, avšak má to svoj veľmi dobrý dôvod – nejedná sa totiž o ruské auto, ale len o ruské nálepky na známom čínskom vozidle.
Čínska kvalita miesto ruskej
Moskvič vznikol ešte v roku 1930 a aj keď nikdy nevyrábal práve revolučné autá, sprvu sa darilo držať krok s dobou a dizajn prvých áut, ako napríklad KIM-10, lahodí oku dodnes a pôsobí ako slušný veterán.
Do istej miery si svoje čaro zachovávali z hľadiska dizajnu dosť dlho a aj keď to po technickej stránke nebola žiadne sláva, ešte vždy sa jednalo o tie lepšie autá z východného bloku.
Rusko sa rozhodlo túto legendárnu značku po dlhých rokoch opäť oživiť a to modelom Moskvič 3, ktorý sa v skutočnosti zakladá na dizajne čínskej značky JAC, ktorá, očividne, dodáva aj komponenty. Pri predstavení tohto auta bolo totiž možné zahliadnuť hneď niekoľko nálepiek v čínštine.
Do konca roka chce továreň, ktorá v Rusku ostala po Renaulte po tom, čo opustil ruský trh, vyrobiť ešte 600 kusov a v nasledujúcom roku ďalších 50 000, z ktorých 10 000 má byť elektrických. V roku 2024 chce v továrni vyrobiť až 100 000 áut, z ktorých bude elektrických až 25 000, vysvetľuje BBC. To je prekvapivo dobrý krok.
Nechcú byť na smiech
Dôvodom k výrobe čínskeho modelu môže byť ten, aby sa Rusko vyhlo výrobe katastrofálnych modelov bez akýchkoľvek moderných prvkov. Nie je ale vylúčené, že sa na tento krok pripravovalo už dlhšie – bezpečnostné normy totiž zmiernilo ešte v máji a čelí nedostatku elektronických komponentov a autodielov.
Sen o samostatnosti
Rusko sa musí kvôli sankciám uvalených západom kvôli invázii na Ukrajinu čo najväčšmi osamostatniť, avšak či je práve toto osamostatnenie je otázne. Nový Moskvič sa síce vyrába v Rusku, avšak sa nejedná o ruský dizajn a navyše je, zrejme, vyrobený prevažne z čínskych komponentov.
Rozhodne sa tak nedá hovoriť o samostatnosti, len o preorientovaní sa na „opačnú stranu“. Továreň má v rukách Kamaz a spomínaných 50 000 áut ročne nie je práve veľké číslo. Tesla stíha vo svojej Šanghajskej továrni vyrábať až 22 000 áut týždenne, najväčšia továreň Toyoty v Kentucky zase 550 000 áut ročne, píše CNBC.
Rusku však momentálne stačí, ak pokryje vlastný trh. Moskvič 3 sa nápadne podobá na čínsky JAC JS4 – až natoľko nápadne, že sa takmer s istotou jedná o to isté auto, ku ktorému Rusko nepridalo nič – teda okrem vlastnej značky a o niečo horšej pracovnej morálky. Z hľadiska kvality môže výroba v Rusku spôsobovať ešte väčšie problémy, než výroba v Číne.
Do Európy už prúdi niekoľko modelov čínskych značiek a nemožno hovoriť o veľmi zlom spracovaní či katastrofálnej kvalite. Mnohé z nich sú však prekvapivo lacné a tento cenový rozdiel sa, nakoniec, predsa len niekde ukáže.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Obyčajný zápal močového mechúra môže byť prvým príznakom rakoviny. Vedci objavili prekvapivú súvislosť
Prelomový objav v boji s Parkinsonovou chorobou: Vedci odhalili, ako toxické proteíny ničia bunky
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
Nebezpečná aplikácia Slovákom kradne peniaze, kryptomeny aj údaje. Odborníci radia, čo robiť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP