Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Rusko sa snaží kompenzovať sankcie, ktoré na nich uvalili ostatné štáty, a tak európskym spoločnostiam pôsobiacim na ich trhu zabavuje jednu fabriku za druhou. Ako sme informovali dávnejšie, Renault „dobrovoľne-nedobrovoľne“ predaj svoj podiel fabriky v Moskve automobilke Lada, ktorá má podľa nových správ zverejnených na portáli RusAutoNews „veľkolepé“ plány.

V moskovskej fabrike, kde bol ešte donedávna väčšinovým majiteľom s podielom 67,69 % Renault, plánuje Rusko obnoviť výrobu Moskviča. Nepôjde však o obyčajný Moskvič, tento nový totiž bude plne elektrický a stáť na platforme ruského startupu Kama.

Továreň sa už dokonca premenovala

Aby Rusko dokázalo, že to s výrobou elektrického Moskviča myslí vážne, stihlo už aj premenovať fabriku na „Továreň Moskvič“. Elektromobilistický startup Kama je dcérsku spoločnosťou automobilky Kamaz, ktorá sa špecializuje na výrobu nákladných a poľnohospodárskych vozidiel.

Kama

Na to, že sa jedná o startup, má automobilka pomerne vysoké ambície. Výroba Moskvičov má začať už tento rok a do konca roka ich automobilka vyrobí 600, z toho 200 elektrických. Popri elektrických modeloch totiž bude vyrábať aj modely so spaľovacím motorom.

V roku 2023 má zísť z linky aspoň 50-tisíc áut a o rok neskôr pri plnej výrobe to bude 100-tisíc áut ročne. Technické špecifikácie, ktorými bude elektrický Moskvič disponovať, sú ale maximálne na smiech.

Horší elektromobil by si dnes hľadal márne

Moskvič EV má byť postavený na platforme elektromobilu Kama-1, ktorý spoločnosť odhalila ešte v roku 2020. Okrem toho, že elektromobil vyzerá ako Multipla na steroidoch, disponuje naozaj katastrofálnymi parametrami.

Batéria má kapacitu iba 33 kWh a dojazd na jedno nabitie sa pohybuje na úrovni 250 km. Elektromotor disponuje výkonom 80 kW, no napriek tomu auto dosahuje rýchlosť 100 km/h už za menej než 7 sekúnd, píše InsideEVs.

Plné nabitie batérie na DC nabíjačke údajne trvá iba 20 minút, čo by nebola taká katastrofa, no na AC stojane ju nabiješ až za 6 hodín. Žiaľ, v roku 2022 sú tieto parametre absolútne podpriemerné dokonca už aj v segmente malých mestských elektromobilov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú