Ruské autá budú totálne na smiech, zabudni na akúkoľvek výbavu a bezpečnosť. Toto všetko z nich zmizne
V správe sú materiály TASR.
Aktualizované: Rusko zmiernilo bezpečnostné normy pre autá vyrábané na jeho území. Upustilo napríklad od požiadavky na airbagy, keďže pre sankcie Západu za jeho inváziu na Ukrajinu čelí nedostatku elektronických komponentov a autodielov. TASR o tom informuje na základe správy AFP.
Vo vyhláške, ktorá bola podpísaná 12. mája, zverejnila ruská vláda zoznam znížených požiadaviek na certifikáciu niektorých typov nových vozidiel vyrábaných v krajine. Zahŕňa výrobu automobilov bez senzorov protiblokovacieho systému (ABS), airbagov alebo navíjačov núdzového blokovania (ELR) bezpečnostných pásov. Vyhláška je platná do 1. februára 2023.
Naspať do 20. storočia
Podľa toho istého dekrétu Rusko výrazne zníži aj svoje environmentálne normy pre autá, uviedol to v pondelok (16. 5.) hospodársky denník Kommersant, čím sa vráti k normám pre vozidlá vyrábané do roku 1988.
Západné štáty uvalili na Rusko množstvo sankcií po tom, ako koncom februára poslalo svoju armádu na Ukrajinu. Tie okrem iného zakazujú dodávky automobilových dielov.
Mnohí západní výrobcovia vozidiel zastavili predaj svojich modelov alebo dielov v Ruska vrátane Audi, Hondy, Jaguara a Porsche, zatiaľ čo BMW, Ford, Hyundai, Mercedes, Volkswagen a Volvo zastavili výrobu v ruských závodoch.
Začiatkom tohto mesiaca Rusko povolilo dovoz stoviek kategórií tovarov vrátane veľkých automobilových značiek a náhradných dielov bez súhlasu vlastníka duševného vlastníctva s cieľom obísť sankcie.
Prezident Vladimir Putin opakovane povedal, že ruská ekonomika sankcie zvláda dobre, ale analytici sa domnievajú, že ich najhoršie dôsledky ešte len prídu.
Pôvodný článok z 13. apríla 2022: Ruský automobilový priemysel na tom kvôli sankciám nie je najlepšie, čo dokazujú aj pripravované modely domácej značky Lada, informuje portál Politico. Jednoduchá a kompaktná Lada Granta tak príde na trh bez kľúčových komponentov, ktoré sú v moderných autách štandardom a vzdá sa aj novších emisných noriem.
Žiadne airbagy či ABS
Lada Granta bude po novom vyrábaná bez modernej elektroniky zo zahraničia a dokonca, nedostane ani len nesmierne dôležité a mnohých vyspelých krajinách povinné airbagy či systém ABS, ktorý taktiež denne zachraňuje životy.
To, že tento lacný sedan viac nedostane ani jazdných asistentov či núdzové komunikačné systémy, už potom nikoho neprekvapí.
„Lacný“ je však v tomto prípade pomerne relatívne označenie, keďže kvôli rubľu narástla cena niektorých modelov značky Lada medziročne až o 50 %, no ruské platy ostali prakticky nezmenené.
Auto nedostane ani len senzory vo výfukovom potrubí, čím sa vzdáva emisných noriem Euro 5 a vracia sa až do časov Euro 2. Vzhľadom na veľkosť ruského trhu to rozhodne nie je dobrá správa pre životné prostredie a klimatické zmeny, kvôli ktorým bijú vedci na poplach.
Musí pokryť takmer celý trh
Zmeny sa dotknú aj riadiacej jednotky motora, ktorú Rusko vymení za jednoduchšiu, vyrobenú ruskou firmou, nie Renaultom, píše Autostat.
Francúzsky Renault však aj naďalej, napriek sankciám a odchodu z miestneho trhu, vlastní 68 % podielov v spoločnosti AvtoVAZ, ktorá vozidlá LADA vyrába.
V minulom roku pritom Rusko vyprodukovalo viac ako 1,5 milióna vozidiel a AvtoVAZ pokryl až 23 % domáceho trhu. Na jednej strane musí kvôli odchodu drvivej väčšiny zahraničných automobiliek pokryť oveľa viac, no zároveň klesne dopyt po automobiloch celkovo, keďže ich cena stúpa a platy sa nemenia.
Kvôli zlej situácii ruského automobilového priemyslu ho nútene opustili tisícky zamestnancov a AvtoVAZ bude po novom vyrábať len modely Granta a Niva, keďže má dostupné komponenty len pre nich. Okrem zastavenia výroby niekoľkých modelov dostali zamestnanci nútenú dovolenku od 4. do 24. apríla a od 6. júna spoločnosť prejde na štvordňový pracovný týždeň.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Fanúšikovia zostali zhrození. Hrozí, že kvôli Applu si F1 už zadarmo nepozrieš
Éra dieselov končí. Obľúbená automobilka Slovákov o pár mesiacov vyrobí posledný kus
Volkswagen predstavil posledný spaľovací Passat. Parametrami vyrazil dych (koľko bude stáť + TOP detaily)
ZAUJÍMAVÉ Turbínový motor bol spoľahlivejší v aute než klasický. Prečo naň priemysel navždy zabudol?
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Popri elektromobile som presedlal na brutálny 1,2-litrový muscle bike. Najviac ma zarazila vec, ktorú som pri spaľovákoch bral ako samozrejmosť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Shrekov domček sa stal realitou. Môžeš sa v ňom dokonca ubytovať zadarmo
Začínal u poslanca Smeru, dnes urobí všetko preto, aby Fico nezložil vládu. Kto je Michal Šimečka?
Tisícom Slovákov cinkne na účet o 110 eur viac. Inú sumu bude mať príspevok len tento mesiac
Saudi postavia novodobý div sveta: Najväčší mrakodrap vôbec má mať až kilometer
Na Slovensko prichádza „balkánska“ tlaková výš: Počasie bude pre jeseň netypické (PREDPOVEĎ)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen oznámil drastický krok, nedarí sa mu predávať elektromobily
- Do firmy som si kúpil najlacnejší elektromobil na Slovensku. Tomu, koľko mi Dacia ušetrila, nebudeš veriť
- Ako vyzerá batéria elektromobilu po 500 000 km? Výsledok tejto Tesly všetkých zaskočil
- Dieselovým kamiónom odzvonilo. Tesla Semi dosiahla dojazd, ktorý im nedá šancu
- Drsné zistenia pohladili ego majiteľom spaľovákov. V tomto nás v elektromobilite predbehlo už aj Rumunsko
-
- Do firmy som si kúpil najlacnejší elektromobil na Slovensku. Tomu, koľko mi Dacia ušetrila, nebudeš veriť
- Volkswagen oznámil drastický krok, nedarí sa mu predávať elektromobily
- Ako vyzerá batéria elektromobilu po 500 000 km? Výsledok tejto Tesly všetkých zaskočil
- Dieselovým kamiónom odzvonilo. Tesla Semi dosiahla dojazd, ktorý im nedá šancu
- Drsné zistenia pohladili ego majiteľom spaľovákov. V tomto nás v elektromobilite predbehlo už aj Rumunsko
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Do firmy som si kúpil najlacnejší elektromobil na Slovensku. Tomu, koľko mi Dacia ušetrila, nebudeš veriť
- Volkswagen oznámil drastický krok, nedarí sa mu predávať elektromobily
Austrália si objednala ponorky novej generácie. Dôvodom je strach z jednej veľmoci
Ľudia strácajú záujem o elektromobily. Pokles predaja pocítila už aj Tesla
Holandskí výskumníci našli prepojenie medzi obezitou a úmrtiami na koronavírus
Ďiaľničiari reagujú na spustenie mýtneho systému. Ovplyvnia prieťahy?
Sú užitočnejšie ako Rusi. Nové zistenia o dážďovkách vedecky uchvátili svet
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Shrekov domček sa stal realitou. Môžeš sa v ňom dokonca ubytovať zadarmo
Začínal u poslanca Smeru, dnes urobí všetko preto, aby Fico nezložil vládu. Kto je Michal Šimečka?
Tisícom Slovákov cinkne na účet o 110 eur viac. Inú sumu bude mať príspevok len tento mesiac
Saudi postavia novodobý div sveta: Najväčší mrakodrap vôbec má mať až kilometer
Na Slovensko prichádza „balkánska“ tlaková výš: Počasie bude pre jeseň netypické (PREDPOVEĎ)
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené