Rumunská automobilka Dacia, spadajúca pod francúzsky Renault, predstavila svoj nový koncept, ktorý vychádza z čínskeho modelu Renault City K-ZE a môže spôsobiť cenovú revolúciu medzi elektromobilmi. Elektrické autá stále trápia vysoké ceny, no práve takýmto počinom, aký si Dacia vo svojej dielni pripravuje, sa môže aj u nás v Európe toho veľa zmeniť. Dacia Spring má reprezentovať príchod dostupných elektromobilov s dostatočným dojazdom na kratšie vzdialenosti. Cena ale nie je známa, informuje Electrek.

Do sveta elektromobilov doteraz vstúpilo mnoho renomovaných výrobcov automobilov z USA, Nemecka, Francúzska a ďalších krajín, ktorí už priniesli alebo sa chystajú dostať na trh ďalšie elektrické modely.

K tomuto rozhodnutiu ich z veľkej miery nútia aj stále prísnejšie pravidlá Európskej únie. Ponuku doterajších elektromobilov však oživuje Dacia s novým konceptom Spring, ktorý sa z veľkej časti inšpiroval u svojho čínskeho dvojníka.

Do Európy prichíde doteraz najlacnejší elektromobil

Renault sa však chystá priniesť tento kúsok aj k nám do Európy, kde už onedlho môžeme byť svedkami príchodu skutočne lacného elektromobilu, ktorý by vyhovel menej náročnému vodičovi nielen cenou, ale aj vlastnosťami. Hoci je Spring iba konceptom, jeho podoba s modelom Renault City K-ZE je nepopierateľná. V našom článku sme informovali, že tento malý elektromobil sa v Číne predáva za necelých 8 000 €.

Dacia

Cena v Európe by sa mohla zvýšiť aj na viac ako 10 000 € či 11 000 €, no stále by sa jednalo o najlacnejší elektrický model na trhu. Prezlečený Renault City K-ZE dostal ako nová Dacia Spring viacero dizajnových prvkov exteriéru, ktoré pôsobia moderne, no podoba produkčnej verzie elektromobilu sa môže mierne zmeniť. Výrobca zatiaľ toho veľa neprezradil, no pokiaľ budeme vychádzať z čínskeho ekvivalentu tohto konceptu, zistíme aspoň nejaké technické špecifikácie.

Nenechaj si ujsť
Konečne lacný elektromobil? Príde s ním Dacia a je pripravený pre masy

Model Spring tak má podľa rumunskej automobilky na dĺžku 3,73 m, no šírku a výšku vozidla Dacia neuviedla. Renault ale pri čínskom modeli uvádza šírku 1 580 mm, výšku 1 480 mm a rázvor náprav 2 423 mm, informuje Motor1. Pokiaľ si z exteriéru odmyslíme tie extravagantné dizajnové výstrelky konceptu, Spring by vyzeral ako model pripravený na produkciu. Tá by však mala v skutočnosti začať až v roku 2021. Potom sa táto nová Dacia stane najlacnejším elektromobilom na trhu a nie je vylúčené, že zavíta aj k nám na Slovensko.

Interiér modelu Renault City K-ZE. Zdroj: Renault

Ceny si výrobca zatiaľ necháva pre seba. Podľa dostupných informácií by mal tento lacný model ponúknuť 200 km dojazd na jedno nabitie podľa WLTP. Vďaka tomu pôjde o ďalšie vozidlo, ktoré sa dokonale hodí do mestskej premávky.

Zatiaľ nie sú dostupné zábery z interiéru tohto konceptu, no produkčná verzia sa môže aj v tomto smere podobať na čínsky model. Renault však v skutočnosti predáva takmer totožnú verziu vozidla v Brazílii a Indii, no pod označením Kwid a so spaľovacím motorom, informuje Top Gear.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita