Renault City KZ-E, ktorý sa úspešne predáva v Číne ako dostupný elektromobil, by v krátkom časovom horizonte mohol zavítať aj na náš kontinent. Podľa dostupných informácií sa bude predávať pod logom Dacie, aby sa predovšetkým znížilo priemerné množstvo CO2 na jeden automobil – uvádza Romania Insider.

Prísne emisné normy od Európskej únie nútia automobilky prichádzať s riešeniami, ktoré sa zrejme nikomu z nás nepáčia. Nadchádzajúca emisná norma po novom nariaďuje maximálnu produkciu CO2 95 g/km, čo pre viacero výrobcov môže predstavovať problém. Každý vyprodukovaný gram navyše je totiž pokutovaný sumou 90 eur, čo pri Ferrari nie je problém, no pri takej masovo vyrábanej Fábii už áno.

Aj preto môžme vidieť, že takmer každá automobilka má vo svojom potrfóliu model, ktorý je poháňaný elektromotorom. Ich prítomnosť znižuje priemernú produkciu CO2 na jedno vozidlo a tak sa popri nich môžu predávať aj modely, ktoré túto hranicu prekračujú a to bez toho, aby musela automobilka platiť drahé pokuty, ktoré sa samozrejme prenesú do výslednej ceny vozidla.

Elektromobil od Dacie

Keď si vezmeme najlacnejší Logan v ponuke, tak jeho benzínová verzia produkuje 117 gramov CO2 na jeden kilometer. To je na kilometre vzdialená hodnota od toho, čo bude čoskoro požadovať nová emisná norma. Znížiť tento objem o viac ako 20 gramov nie je len tak a pritom už dnes má motor v Logane objem 998 cm3.

Spoločne s Renaultom by sa však táto situácia dala vyriešiť. Nová regulácia vstúpi do platnosti od roku 2021, kedy by mal byť predstavený aj “nový” elektromobil od Dacie. V skutočnosti však pôjde len o Renault City KZ-E, ktorý sa už dnes predáva v Číne.

Striktne do mesta

Pod značkou Dacia by sa toto vozidlo mohlo predávať v Európe za približne 14 – 15 tisíc eur, čím by sa jednalo o jedno z najlacnejších elektrických vozidiel na trhu. Na prvý pohľad pekné vozidlo však vo svojom vnútri skrýva komponenty, ktoré ho radia výhradne do mestskej pevádzky. Podľa Electrive, má súčasný Renault City KZ-E výkon len 33 kW s maximálnym točivým momentom 125 Nm.

Batéria má kapacitu 26,8 kWh, pričom by mala vystačiť na približne 200 km. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 105 km/h. Prevádzka mimo mesta tak veľmi nepripadá v úvahu.

acia

V prípade jeho importu aj do Európy by sa však tieto hodnoty mohli zmeniť, avšak vzhľadom na avizovanú nízku cenu len veľmi minimálne. Ak všetko pôjde podľa plánu, vozidlo by sme na našich cestách mohli vidieť už od roku 2021.

Elektromobilita