V tomto texte boli použité materiály TASR

Nemecká automobilka BMW prekonala bod zlomu v segmente vozidiel so spaľovacím motorom, ktoré už vystriedali elektrické autá ako hlavný zdroj rastu predaja. Vyhlásil to v pondelok Walter Mertl, člen predstavenstva automobilky zodpovedný za financie. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.

Nastal bod zlomu

„Bod zlomu pre spaľovací motor už nastal,“ povedal Mertl a dodal, že podľa jeho názoru bol prekročený minulý rok. Predaje spaľovacích automobilov sa ešte nejaký čas udržia na súčasných úrovniach a potom mierne klesnú, pokračoval Mertl, pričom odkázal na environmentálne regulácie, ktoré obmedzia ponuku týchto áut.

Výrobcovia automobilov sú pod tlakom, aby zvýšili ponuku elektrických vozidiel, keďže od polovice budúceho desaťročia sa začnú v mnohých častiach sveta, od Číny po Európsku úniu a niektoré štáty USA, uplatňovať zákazy predaja nových automobilov so spaľovacími motormi.

Automobilka ohlásila, že je pripravená vo svojej továrni v Mníchove ukončiť výrobu áut so spaľovacími motormi už v roku 2027. Aby tak mohla učiniť, investuje až 650 miliónov eur. V súčasnosti z výrobnej linky v Mníchove každý deň zíde takmer 1000 automobilov vrátane konvenčného BMW radu 3 a plne elektrického modelu i4. Výroba automobilov na novej elektrickej platforme Neue Klasse sa má v hlavnom závode začať v roku 2026.

V roku 2024 chcú predať až 500 000 elektrických áut

Nemecká automobilka BMW chce v budúcom roku prvýkrát predať viac ako pol milióna elektromobilov. V minulom roku sa jej podarilo v období 9 mesiacov dodať na celom svete 247 000 plne elektrických vozidiel, informovali sme ťa o tom v tomto článku.

BMW chce v segmente elektromobilov opäť dosiahnuť „výrazný dvojciferný rast“, plánovaný zákaz benzínových a naftových áut v EÚ od roku 2035 je ale chybné rozhodnutie

BMW dosiahlo v minulom roku 15-% podiel predaja plne elektrických vozidiel. Do roku 2026 ho plánuje zvýšiť na 33 %, k čomu má pomôcť šesť nových modelov v rámci produktovej línie „Neue Klasse“ učenej len pre elektrické vozidlá. Automobilka do jej rozbehu investovala miliardy eur v snahe vyrovnať technologické zaostávanie voči konkurencii.

Ostáva pri konzervatívnom pláne

Mertl dodal, že predajné marže BMW pri autách so spaľovacím motorom a plne elektrických vozidlách sa nevyrovnajú minimálne do roku 2026, pričom poukázal na vyššie náklady súvisiace so zavádzaním nových technológií pre batérie.

Automobilka podľa neho zotrváva pri svojom pláne predať do roku 2030 tri milióny vozidiel s maržou 8 % až 10 %. Tento konzervatívny cieľ je nižší v porovnaní s maržou za rok 2023, očakávanej na úrovni približne 10,3 %.

Na to, čo ponúka najlacnejší elektrický model značky BMW sme sa nedávno pozreli pri recenzii modelu BMW iX1. Ukázalo sa, že tento stroj svoju konkurenciu v niektorých aspektoch ďaleko prekonáva, avšak zároveň chýbali niektoré základné prvky, ktoré sú v takejto triedy dnes považované za štandard.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú