V článku boli použité aj materiály TASR.
Aktualizované 11. januára 2024
Nemecká automobilka BMW chce vo svojom mníchovskom závode do štyroch rokov vyrábať len elektromobily. Spoločnosť investuje 650 miliónov eur, aby mohla už od konca roka 2027 vo svojom hlavnom závode vyrábať výlučne elektrické autá, oznámil v stredu člen predstavenstva Milan Nedeljkovic. Investícia podľa neho zahŕňa novú montážnu linku vrátane logistických priestorov a novú karosáreň. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Vyrába 1000 áut každý deň
V súčasnosti z výrobnej linky v Mníchove každý deň zíde takmer 1000 automobilov vrátane konvenčného BMW radu 3 a plne elektrického modelu i4. Výroba automobilov na novej elektrickej platforme Neue Klasse sa má v hlavnom závode začať v roku 2026.
„Mníchovský závod je vynikajúcim príkladom našej schopnosti prispôsobiť sa. Investujeme tu 650 miliónov eur a od konca roka 2027 budeme v našom materskom závode vyrábať čisto elektrické vozidlá,“ povedal Nedeljković. „Len v minulom roku sme spustili výrobu šiestich čisto elektrických modelov. Zároveň sme dosiahli výrobný rekord, čím sme dokázali, že v našej výrobnej sieti dokážeme súčasne dodávať a formovať budúcnosť.“
S úplným prechodom od spaľovacích motorov na vozidlá poháňané batériami sa v závode počíta o rok neskôr. Transformácia si podľa automobilky vyžiada preškolenie alebo presunutie 1200 zamestnancov. Spaľovacie motory BMW v Mníchove pritom začalo ešte v roku 1952, k ich definitívnemu koncu tak dôjde v roku, kedy by oslávili 75. výročie.
Pôvodný článok:
BMW v Nemecku prestáva vyrábať spaľovacie motory. K tomuto dlhodobo avizovanému kroku dochádza kvôli tomu, aby sa v bavorskom závode uvoľnilo miesto pre výrobu elektromobilov. Na tému upozornil portál Electrive.
Prechod na EV
BMW presunulo výrobu spaľovacích motorov z hlavného závodu v Mníchove do Steyru v Rakúsu a Hams Hall v Spojenom kráľovstve. Spoločnosť tento krok poprvýkrát avizovala ešte v roku 2020, pričom dnes vieme, že posledný osemvalcový motor bol zmontovaný v Mníchove v novembri 2023. Po 60 rokoch výroby ide skutočne o významný krok.
Fabrika bude prerobená čisto na výrobu EV, pričom plne elektrické BMW i4 sa v Mníchove vyrába od októbra 2021. „Neue Klasse“ bude z výrobnej linky schádzať v hlavnom závode od 2026, pričom BMW investuje do prestavby existujúcej montážnej linky zhruba 400 miliónov eur.
1200 zamestnancov, ktorí doposiaľ pracovali na výrobe motorov bude postupne presunutých a preškolených do iných oblastí – buď v priamo v závode v Mníchove, alebo v iných pobočkách BMW. Pre zaujímavosť, v Mníchove sa aktuálne vyrába Model i4, avšak modely iX, i7 a i5 schádzajú z výrobnej linky v Dingolfingu. Elektrické SUV iX1 a iX2 sa vyrábajú v Regensburgu.
V priemysle, ktorý zaostáva za lídrom na trhu s elektromobilmi, americkou firmou Tesla, a čelí tiež sprísňujúcim sa emisným normám v Európe a Číne, prichádzajú niektoré automobilky s plánmi rýchlejšej zmeny.
Volvo uviedlo, že do roku 2030 chce prejsť na plne elektrické vozidlá a americký Ford oznámil, že chce v rovnakom termíne predávať v Európe len elektromobily. Nemecký koncern Volkswagen očakáva, že do roku 2030 sa budú elektromobily podieľať až 70 % na predaji jeho hlavnej a rovnomennej značky v Európe.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Na 100 % sa nabije za 24 minút. BYD predstavil elektromobil s 1 000 koňmi, stojí smiešne peniaze
Jej predaje začali okamžite klesať. Nemci začali bojkotovať Teslu, majú na to neuveriteľný dôvod
Slovensko rieši paradoxný problém. Elektromobil si už nabiješ kdekoľvek, nová vyhláška môže všetko zmeniť
Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
Bude veľmi lacný a dostane kontroverznú batériu. Dacia chystá ďalší dostupný elektromobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Elektromobil alebo hybrid? Tento typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Elektromobil alebo hybrid? Tento typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
Globálne trhy čakajú na rozhodnutia Trumpa. Toto sa momentálne deje s cenami elektriny a plynu
Nové hodinky, slúchadlá aj powerbanka so šialeným výkonom. Xiaomi zaskočilo trh lacnými novinkami
Zvyšovanie životných nákladov znepokojuje Slovákov. Odborníci navrhujú riešenie
Slovenské domácnosti ušetria za teplo. Zmeny pocítime ešte v priebehu tohto roka
Vedci objavili „vitamín dlhovekosti“. Zázračné huby spomaľujú stárnutie, má to však jeden háčik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené