Elektromobily nie sú bezemisné autá, pritvrdila svetová mocnosť. Túto reklamu zakáže
V správe boli použité materiály TASR.
Automobilky BMW a MG Motors nemôžu tvrdiť, že ich elektromobily majú „nulové emisie“, keďže ich výroba a prevádzkovanie majú vplyv na životné prostredie. Oznámila to v stredu Britská rada pre reklamu (ASA). TASR o tom informuje na základe správy agentúry AFP.
Koniec greenwashingu
„Pochopili sme, že pri jazde elektromobilov nevznikajú žiadne emisie,“ napísal regulačný úrad s súvislosti s reklamou na internetovom vyhľadávači Google, ktorú si všimol v auguste 2023. „Avšak za iných okolností, napríklad pri výrobe alebo nabíjaní elektrického vozidla pomocou elektrickej energie z národnej siete, emisie vznikali,“ vysvetlila ASA.
Nemecká automobilka uviedla, že označenie „autá s nulovými emisiami“ vložil do reklamy nástroj spoločnosti Google na automatické zadávanie kľúčových slov. „Privítali sme ubezpečenie spoločnosti BMW, že toto tvrdenie sa v budúcnosti nebude opakovať,“ reagovala ASA.
Faktom ostáva, že sú elektrické autá oveľa čistejšie, než autá so spaľovacími motormi. Dokazuje to aj nedávna analýza, podľa ktorej sú elektromobily o takmer polovicu čistejšie – záleží však aj na konkrétnych modeloch, keďže malé autá s menšími batériami budú vždy efektívnejšie, než veľké SUV.
Dlhodobý problém
Na greenwashing, teda zavádzajúce označovanie produktov ako ekologických, upozorňujú vedci už roky. Táto stratégia firiem je podľa expertov nesmierne škodlivá a bráni skutočným riešeniam klimatickej krízy. Na veľkom elektrickom SUV totiž v skutočnosti nie je nič ekologické, je len o niečo čistejšie, než alternatíva so spaľovacím motorom.
Emisie stále neklesli
Druhé rozhodnutie sa týkalo britského výrobcu automobilov MG Motor. Spoločnosť, ktorá je v čínskom vlastníctve, mala tiež v auguste na Googli reklamu odkazujúcu na „nulové emisie“ jej modelov.
„Reklama uvádzala toto tvrdenie bez podstatných informácií, ktoré boli potrebné na to, aby spotrebitelia pochopili, na čom bolo založené,“ konštatovala ASA. „Reklama sa v súčasnej podobe nesmie znovu objaviť,“ uzavrel regulačný úrad.
So znižovaním emisií má problém aj EÚ. Podľa Európskeho dvora audítorov emisie v doprave Európskej únie za posledných dvanásť rokov nepodliehajú očakávanému zníženiu. Na Slovensku sa emisie v doprave od roku 1990 zvýšili približne o desať percent. Dôvodom sú predovšetkým starnúce vozidlá a nedostatočná podpora pre nákup elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Výživná potravina podporuje „nočné“ spaľovanie tukov. Stačí ju zjesť pred spaním, v chladničke ju má skoro každý
Postihuje čoraz viac mladých ľudí: Pokiaľ spĺňaš tri z kritérií, ide už o metabolický syndróm (ODBORNÍK)
Zabudnutá dávka: O príspevok za 20 rokov požiadal jediný Slovák. Takto si ju vybavíš aj ty
Kim posiela 25-tisíc Severokórejčanov do Ruska, idú vyrábať drony. Výmenou získa technologické „know-how“
Slováci aj cudzinci riskujú pokutu 100 eur. Mnohí vodiči robia chybu, ktorú si neuvedomujú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ani elektrina, ani benzín. Dve obrovské automobilky sa spojili a odhalili pohon budúcnosti
Trump môže odpojiť Európu od internetu. Závislosť EÚ je znepokojujúca, tvrdia experti
Slovensko čelí extrémnemu suchu. Situácia je kritická, varujú meteorológovia
Slovákov čaká drahší benzín a nafta. Konflikt v Perzskom zálive dvíha ceny palív
Slovensko chce byť lídrom jadra. Nové reaktory aj dátové centrá sú na ceste
Slovensko podporí zelenú energiu. Na OZE a batérie vyčlení 30 miliónov eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Výživná potravina podporuje „nočné“ spaľovanie tukov. Stačí ju zjesť pred spaním, v chladničke ju má skoro každý
Postihuje čoraz viac mladých ľudí: Pokiaľ spĺňaš tri z kritérií, ide už o metabolický syndróm (ODBORNÍK)
Zabudnutá dávka: O príspevok za 20 rokov požiadal jediný Slovák. Takto si ju vybavíš aj ty
Kim posiela 25-tisíc Severokórejčanov do Ruska, idú vyrábať drony. Výmenou získa technologické „know-how“
Slováci aj cudzinci riskujú pokutu 100 eur. Mnohí vodiči robia chybu, ktorú si neuvedomujú
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené