Volkswagen sa na lacný elektromobil zrazu vykašľal, chce viac benzínu. Slováci si počkajú
Nemecká automobilka Volkswagen si to s lacným elektrickým modelom dočasne rozmyslela a príde až o niečo neskôr. Model ID.2 mal prísť už v roku 2025, avšak nakoniec sa tak má stať až v roku 2026, upozorňuje portál Automotive News Europe. Dôvod je pritom prekvapivý – nová emisná norma Euro 7, ktorá mala byť pôvodne oveľa prísnejšia, než jej finálna verzia.
Elektromobil pod 25 000 eur
Zatiaľ najlacnejší elektromobil z rady ID, malý ID.2 s cenou pod 25 000 eur, mal prísť na trh už v roku 2025 a poriadneho úspechu sa mohol dočkať na prakticky celom európskom trhu. Nemeckej značke Volkswagen však tentoraz pomohla menej prísna emisná norma Euro 7, vďaka ktorej môže predávať vozidlá so spaľovacími motormi o niečo dlhšie.
Namiesto ID.2 tak bude Volkswagen dlhšie predávať viac klasických modelov, avšak dobrou správou je, že vývoj pokračuje a samotné odhalenie modelu je stále naplánované už na rok 2025.
V tomto roku má začať aj výroba, avšak nie tak objemná, ako sa pôvodne očakávalo. Miesto toho rok 2025 prinesie len obmedzenú výrobu, ktorá bude postupne narastať, kým dosiahne plný objem niekedy v roku 2026.
V skutočnosti ale pre Volkswagen môže ísť o chybný krok, pretože konkurenčné automobilky tento krok neodkladajú a kým Stellantis priniesol napríklad Citroen e-C3 za menej než 25 000 eur, na európsky trh sa hrnú aj extrémne lacné alternatívy z Číny. Tie takisto ponúkajú prekvapivo dobré parametre, avšak za oveľa nižšie ceny. Doteraz predávali prevažne prémiové a luxusné modely, avšak Európa očakáva príchod lacných modelov.
Zatiaľ len pár modelov
Volkswagen z rady ID zatiaľ ponúka len pár modelov, z ktorých najlacnejší je sedan ID.3. Ten nedávno prešiel dôležitým testom degradácie batérie, pričom výsledok nemilo prekvapil. Len po 48 000 km stratilo vozidlo až 10 % kapacity batérie – degradácia batérie tohto konkrétneho kusu síce nie je ideálna, ale určite by sme podľa nej nemali generalizovať, čo poukazuje na zložitosť predpovedania životnosti batérie.
Čína preberá iniciatívu
Situácia na európskom automobilovom trhu prechádza seizmickou zmenou a čínske elektromobily naberajú čoraz väčší vplyv. Do finále súťaže Európske auto roka sa dokonca po prvýkrát dostalo čínske auto – konkrétne elektromobil značky BYD, čo poukazuje na transformáciu celého automobilového priemyslu na starom kontinente.
V roku 2022 sa Čína stala najväčším dovozcom automobilov do Európskej únie, čo je výrazný posun oproti deviatemu miestu v roku 2019. V prvej polovici roka 2023 navyše došlo k historickému momentu, keď sa čínska automobilka BYD dostala do prvej desiatky najväčších svetových výrobcov automobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko pod náporom búrok: Supercely, vietor 85 km/h a krúpy. Výstrahy 2. stupňa platia pre tieto okresy
Tragédia na východe Slovenska: Náraz do stromu vodič neprežil, hlásia 6 zranených vrátane detí
Masívne zlyhanie bezpečnosti populárnej aplikácie: Internet zaplavilo 72 000 fotiek a dokladov tisícok žien
Starlink globálne skolaboval: Ukrajinská armáda na fronte čelila výpadku kľúčovej komunikácie
Revolúcia v dôchodkoch? SNS chce „oživiť“ starý výpočet, ktorý zvyšoval príjmy tisícom seniorov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
Zelenskyj oznámil prekvapivý plán. Ukrajina chce produkovať tieto zariadenia ako na bežiacom páse
Slováci stále platia zbytočné poplatky. Tento trik od banky ti ušetrí peniaze na dovolenke
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP