V Číne hnijú tisíce nových elektromobilov. Konečne vieme úplnú pravdu o bizarnom „cintoríne“
Už niekoľkokrát sme ťa informovali o tom, že čínske automobilky sú pred tými európskymi z hľadiska elektromobility ďaleko vpred. Je to aj vďaka tomu, že štát týmto smerom dotuje predaj aj výrobu elektromobilov, no vysoké predajné čísla niektorých popredných výrobcov nemusia byť úplne legitímne.
Dôkazom mali byť dronové zábery, ktoré ukazovali stovky až tisícky nových elektromobilov na značkách odstavených na parkovisku, kde na ne sadá prach a zarastajú trávou. Dôvodom mala byť nadprodukcia elektrických áut kvôli tomu, aby výrobcovia dostali vládne dotácie.
Čo sa v skutočnosti deje?
Najnovšie však portál InsideEVs upozorňuje, že uvedené nie je celá pravda. Tieto cintoríny plné EV totiž nedávno navštívil expert Mark Rainford, ktorý sa chcel na vlastné oči presvedčiť, čo sa na týchto miestach deje.
Ukázalo sa, že prvotné informácie, podľa ktorých sa na cintoríne elektromobilov neďaleko Hangzhou nachádza viac ako 10 000 modelov Neta V, nie sú úplne pravdivé. Rainfordovo vyšetrovanie totiž odhalilo, že na poli je odstavených len 146 vozidiel Neta V, pričom všetky ostatné EV sú úplne iné modely.
Navyše, drvivá väčšina odstavených vozidiel nie je nová, čoho dôkazom majú byť opotrebované koberčeky, sedadlá a odpadky ležiace na podlahe. Medzi týmito vozidlami sa však nachádzali aj čisto nové EV.
Okrem toho, drvivú väčšinu vozidiel videných na poli predstavuje EV s názvom BAIC BJEV EC3. Ide o malý elektrický hatchback, ktorý bol primárne využívaný na účely carsharingu.
Ako ďalej informuje nemecký portál AutomobileWoche, mimo uvedeného „cintorínu“ existuje v Číne ďalších najmenej 6 rovnakých miest, kde dominujú predovšetkým vozidlá BAIC a Geely. Tie pritom mali patriť skrachovanej carsharingovej spoločnosti Microcity.
Inak povedané, väčšinu EV na pohrebiskách majú na svedomí zrejme carsharingové spoločnosti, ktoré skrachovali potom ako praskla bublina so zdieľaním EV. Mimo to, tieto vozidlá pochádzajú z ranej fázy elektrifikácie v Číne, ktorá sa vyznačovala práve obrovskými investíciami do carsharingových projektov.
Podľa Rainfordových zistení majú EV nachádzajúce sa na týchto pohrebiskách 5 a viac rokov a sú technicky zastarané. Zdá sa teda, že tieto cintoríny nie sú dielom výhradne umelých predajov automobiliek, ktoré sa snažia získať dotácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

