Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V dnešnej dobe si snáď už ani ten najzarytejší odporca elektromobility nedovolí tvrdiť, že elektrické vozidlá nie sú na vzostupe. Taktiež niet najmenších pochýb, že za tento rozmach môžeme vďačiť aj nevídanému úspechu Tesly.

Problém však spočíva v tom, že sa objavilo až príliš ambicióznych investorov, ktorí si mysleli, že na úspech Tesly dokážu nadviazať. Príkladom sú aj čínske továrne, ktoré zívajú prázdnotou, informovali sme o téme v samostatnom článku.

Pád na dno

Ako píše portál InsideEVs, najnovšie prichádza aj obrovský pád ďalšej čínskej automobilky, ktorá chcela konkurovať spoločnosti Tesla nízkymi cenami a bohatou výbavou. Reč je o spoločnosti Byton, ktorá v roku 2019 odhalila prvé vozidlo pripravené na výrobu.

Byton

Byton patrí aj v našich končinách medzi zvučné mená. Za týmto startupom stojí štátna automobilka FAW Group a dodávateľ batérií Contemporary Amperex Technology, pričom Byton vstúpil na trh v roku 2017 a odvtedy ukázal celý rad koncepčných automobilov. Ešte nedávno pritom spoločnosť sebavedomo vyhlasovala, že od roku 2022 začne vyrábať elektrické športovo-úžitkové vozidlá.

V poslednom období však o Bytone nebolo takmer vôbec počuť. Ako však uvádza portál Pandaily, toto hrobové ticho má svoj dôvod. Startup totiž pred pár týždňami vyhlásil bankrot. Napriek argumentom, že Byton má stále nádej na oživenie a je pripravený na sériovú výrobu, prechádza majetkovou reštrukturalizáciou a má trhovú hodnotu výrazne vyššiu, ako je jeho účtovná hodnota. Súd teda rozhodol v prospech konkurzného konania.

Súd ďalej konštatoval, že spoločnosti síce disponujú veľkým majetkom, no práva a záujmy veriteľov neboli dlhé roky chránené. Spolu s Bytonom padli aj Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development a Nanjing Zhixing Electric Vehicle, ktoré boli úzko prepojené na Byton.

Treba tiež pripomenúť, že Byton mal problémy už aj v minulosti, čo bol aj jeden z dôvodov, prečo spojil sily so spoločnosťou Foxconn. O pár mesiacov na to však vyplávali na povrch informácie, ako sa Foxconn z tohto partnerstva snaží vycúvať. Primárnym dôvodom mala byť stále zhoršujúca sa finančná situácia automobilky.

Vzhľadom na uvedené, môžeme dnes napísať, že dobre vyzerajúci Byton M-Byte sa do sériovej výroby nikdy nedostane a Byton sa pridá(l) k desiatkam čínskych automobiliek, ktoré po sebe zanechali len prázdne továrne a obrovské množstvo nezamestnaných ľudí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú