Japonský výrobca automobilov sa rozhodol zainvestovať do elektromobility až 11 miliárd dolárov, teda približne 10,5 miliardy eur. Ako informuje portál Electrek, spoločnosť popri tom zároveň poriadne navýšila aj svoje ciele predajov elektrických áut a snaží sa dohnať konkurenciu, ktorej s v tomto segmente darí oveľa viac.

Len jeden elektrický model

Kým niektoré autmobilky ponúkajú zákazníkom hneď niekoľko plne elektrických modelov a s ich predajmi sa skutočne darí, prvá elektrická Mazda prišla len v roku 2020 a odvtedy sa k nej ďalší elektrický model nepridal. Zásadným problémom je aj to, že kým autá ako Tesla Model 3 či Volkswagen ID.3 sú konštruované od základu ako elektromobily, elektrická Mazda MX-30 sa zakladá na CX-30.

Mazde sa napriek tomu podarilo zakomponovať ťažkú batériu do podlahy rámu vozidla a celkovo vytvoriť auto, ktoré pôsobí ako slušný elektromobil. Bohužiaľ nedostáva od kritikov tie najlepšie hodnotenia a ako spomína Electrek, predaje tohto modelu sú katastrofálne, cena privysoká za elektrické vozidlo, ktoré prejde na jedno nabitie, v tom najlepšom prípade, do 250 km.

Mazda

Mazda sa však chystá v tomto segmente poriadne zlepšiť a podľa Reuters naleje do elektromobilty 10,6 miliardy USD, teda 10,18 miliardy eur. Zásadne pritvrdila vo svojich plánoch a chce, aby elektromobily tvorili do roku 2030 až 40 % jej predajov. Konkurencia je totiž poriadne popredu a to vrátane tej japonskej.

Veľkolepé plány

V auguste v USA Mazda predala len 505 kusov MX-30, pričom všetky boli predané v Kalifornii, kde je pre automobilky povinnosťou predať určitý počet bezemisných vozidiel. Mazda chce dosiahnuť uhlíkovú neutralitu už do roku 2050 a pre zlepšenie predajov elektrických vozidiel vytvorila trojfázový plán.

Prvou fázou je vytvorenie „atraktívnych produktov“ vďaka technológiám, ktoré má už dnes k dispozícii. Druhou fázou je uvedenie nového hybridu na čínsky trh a v tretej fáze chce uviesť na trh viac plne elektrických modelov, pričom uvažuje aj nad investovaním do batériových technológií.

Chystá elektrický športiak?

Mazda len pred pár dňami zároveň ukázala aj koncept elektrického športového auta, o ktorom sa však svet dozvedel pramálo. Mazda Vision Study bola zobrazená spolu so zábermi starších Modelov MX-5 a je možné, že sa bude jednať o ich nástupcu. Špecifiká však firma neuviedla a nie je jasné, kedy sa tohto nástupcu svet vlastne dočká.

Nie je úplne jasné, čo má spoločné uvedenie nového hybridu na čínsku trh s katastrofálnymi predajmi elektromobilov tejto značky na západných trhoch. Ako podotýka Electrek, tento krok len ešte väčšmi oddiali zlepšenie predajov elektrických áut a kým sa skutočne dostane k predstaveniu dôležitých elektrických modelov, bude neskoro.

Konkurenčná Toyota ponúka luxusnú Mirai s vodíkovým pohonom, plne elektrické SUV bZ4X a dokonca aj niekoľko dodávok so slušným dojazdom. Zle na tom nie je ani Hyundai, ktorý ponúka populárny Ioniq 5, štýlový Ioniq 6 a tiež SUV Kona Electric. Nemecký Volkswagen zase ponúka okrem ID.3, ID.4 už aj veľké SUV ID.5 a tiež dlho očakávanú rodinnú dodávku ID.Buzz, aj s pracovnou verziou ID.Buzz Cargo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú