Lacné autá skončia, nedokážeme ich vyrobiť. Renault je zhrozený zo zákazu EÚ pre spaľováky
Všetky veľké automobilky sa aktuálne sústreďujú len na jedno – na moment, kedy sa skončí predaj áut so spaľovacími motormi. Európska únia plánuje zákaz predaja spaľovákov do roku 2035, no francúzsky Renault žiada odklad. Zákazníkom chce dať viac času a ešte pár rokov im ponúkať lacné vozidlá so spaľovacími motormi, informuje portál Electrek.

Európska únia si stanovila rok 2035 ako zlomový a od tohto roku si už v Európe podľa všetkého kúpiš iba auto s nulovou produkciou emisií. Väčšina automobiliek sa s týmto plánom jednoducho zmierila a robí všetko preto, aby do daného roku vyrábala už iba elektrické vozidlá.
Stále sú tu však automobilky, ktoré sa jednoducho spaľovákov nechcú vzdať. Jednou z takýchto automobiliek je aj Renault, respektíve jej dcérska spoločnosť Dacia.
S nástupom elektromobility lacné autá končia
Skupina Renault neberie elektrifikáciu na ľahkú váhu, veď predsa Renault Zoe je jedným z najpopulárnejších elektromobilov v Európe. Na konferencii IAA v Mníchove nám dokonca automobilka oficiálne odhalila elektrický Renault Megane E-Tech, ktorý stojí na novej dedikovanej platforme pre elektromobily.

Nie je to teda o tom, že by Renault nevedel alebo nechcel vyrábať elektromobily. Vedúci predstavitelia koncernu si skôr myslia, že so zákazom predaja spaľovákov v roku 2035 sa skončí aj éra skutočne lacných áut.
Na tento zákaz by podľa slov Gillesa Leborgneho, hlavného inžiniera skupiny Renault, doplatila najmä najlacnejšia automobilka Dacia, píše AutoExpress. Tá prináša zákazníkom autá za bezkonkurenčné ceny, čo by pochopiteľne v segmente elektromobilov nebolo možné.
Skvelým príkladom je nová elektrická Dacia Spring. Tento malý mestský elektromobil síce stojí niečo málo cez 16 000 €, no jedná sa o jednu z najdrahších a zároveň najmenších Dacií na trhu, a to všetko iba kvôli tomu, že sa jedná o elektromobil.

Teraz si predstav, koľko by stál taký elektrický Duster, ktorý je omnoho väčší a ktorý poskytuje oveľa univerzálnejšie a lepšie jazdné vlastnosti, než malý Spring.
Nejde teda o to, že by skupina Renault nemala technológie a prostriedky na vývoj a výrobu elektromobilov. Podľa Leborgneho ich ešte nedokážu vyrábať cenovo dostupné a nestane sa tak ani do roku 2035. Práve preto žiada automobilka odložiť zákaz predaja spaľovákov aspoň o 5 rokov, teda najskôr do roku 2040.
Aby si mohla Dacia udržať extrémne nízku cenovú dostupnosť, musí ťažiť z už dobre overených technológií Renaultu. Najskôr sa tak dočkáme mild hybridných Dacií, neskôr prídu klasické hybridy a plug-in hybridy a až potom môžeme očakávať plnú elektrifikáciu automobilky s rumunskými koreňmi.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Paralyzované vlaky na juhu Slovenska. Na koľajniciach našli výbušninu
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Pevnosť v „Achillovej päte“ NATO: Európa plánuje vybudovať obriu základňu na mieste, ktoré chce Rusko odstrihnúť

MIMORIADNE: V Bratislave došlo k zrážke vlaku a auta, vozidlo uviazlo na koľajisku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Paralyzované vlaky na juhu Slovenska. Na koľajniciach našli výbušninu
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Pevnosť v „Achillovej päte“ NATO: Európa plánuje vybudovať obriu základňu na mieste, ktoré chce Rusko odstrihnúť

