Renault odhalil elektrickú verziu slávneho Megane, razom je z neho úplne iné auto
Všetky veľké automobilky už naplno vstupujú na trh s elektromobilmi, no až doposiaľ sa tak trochu zdalo, že Renault akoby „zaspal“ vlak. Automobilka až dnes odhalila prvé oficiálne pohľady na nový elektrický Megane E-Tech, ktorý oproti svojmu spaľovaciemu predchodcovi poriadne narástol do výšky, o téme informuje InsideEVs.
Aj skupina Renault má svoju vlastnú modulárnu platformu pre elektromobily, ktorá nesie označenie CMF-EV a prvým produkčným vozidlom, ktoré je na nej postavené, je Nissan Ariya. Svoj produkčný model, aj keď ešte v nefinálnej verzii, v týchto dňoch odhalil aj Renault a ide o elektromobil Megane E-Tech.
Batéria a výkon majú rezervy
Ešte raz zdôrazníme, že zatiaľ je Megane E-Tech iba v predprodukčnej verzii, a tak sa ešte môžu niektoré detaily na vozidle meniť. V prvom rade narážame na veľkosť batérie a výkon, pričom oba tieto prvky sú v porovnaní s koncernovým súrodencom Ariya o čosi nižšie.
Megane E-Tech dostal 60 kWh batériu s papierovým dojazdom 450 km podľa WLTP. Predprodukčná verzia je vybavená iba jedným elektromotorom s výkonom 217 koní, ktorý poháňa výhradne prednú nápravu, píše CarWow. Pre porovnanie, Nissan Ariya dostal na rovnakej platforme dva elektromotory s výkonom 302 koní a väčšiu batériu s kapacitou 87 kWh.
Čo sa týka nabíjania, elektrický Megane disponuje 130 kW DC nabíjaním a pre domáce nabíjanie poslúži 11 kW palubná AC nabíjačka.
Po dizajnovej stránke vychádza elektrický Megane z konceptu eVision, ktorý bol predstavený minulý rok. Vidieť tak môžeme veľmi štíhle predné aj zadné svetlá disponujúce Full LED technológiou. Kľučky predných dverí sú zapustené v karosérii, tie zadné sú zasa umiestnené v C-stĺpiku. Silueta auta je v porovnaní so súčasným Meganom podstatne vyššia, elektrická novinka tak už nebude klasický hatchback, ale skôr bude spadať do rodiny crossoverov.
Kompletný redizajn interiéru
Renault ukázal aj pár fotografií z interiéru, ktorá nám, žiaľ, až toľko neodhalia. Vidieť možno dvojicu displejov, ktoré sa nachádzajú v jednom celistvom paneli. Časť displeja infotainmentu sa však zdá byť oproti virtuálnemu kokpitu o niečo väčšia, respektíve vertikálne orientovaná.
Do výroby by sa mala novinka dostať v druhej polovici 2022. Renault potvrdil, že aktuálne zhotovil už 30 predprodukčných kusov, ktoré čaká dôkladné testovanie. Postupom času sa určite budeme o novinke dozvedať detailnejšie informácie a tiež sa snáď dočkáme aj nových fotografií, najmä z interiéru auta.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Koniec zavádzania ľudí. EÚ bude obľúbený „eko-pohon“ počítať podľa nových pravidiel
Spaľováky úplne nevymrú. Tento druh áut bojuje o výnimku po 2035, je reálne, že ju dostane
Šesť kolies a výkon cez 2 000 koní. Toto bude suverénne najšialenejší elektromobil sveta
Tesla a jej autopilot dostáva vylepšenie ako stvorené na typické slovenské cesty
Líder F1 dostal unikátny elektromobil, ktorý je zatiaľ jediný na svete. Preteky by s ním ale určite nevyhral
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Výrobca vakcíny, ktorú dostalo mnoho Slovákov, čelí žalobe. Pribudli stovky nakazených
Vojnový reportér na Ukrajine: Na Donbase o žiadnej genocíde nevedia, celá je fake a vymyslená
Tyrkysová voda, nádherná príroda a čisté pobrežie. Toto sú TOP najkrajšie európske pláže
Uznávaný aktivista v oblasti duševného zdravia: Ak by Putina vyšetril psychiater, zistil by…
Slováci sa nemusia zadlžovať na 30 rokov. Jakub a Peter ti za pár eur postavia dom na kolesách
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zákaz spaľovákov nie je najväčší problém. VW varuje, že trh zasiahne niečo ešte hrozivejšie
- Elektrický Airbus je vo vzduchu nonstop už 20 dní. Od základov prekope, ako funguje letectvo
- Líder F1 dostal unikátny elektromobil, ktorý je zatiaľ jediný na svete. Preteky by s ním ale určite nevyhral
- Šesť kolies a výkon cez 2 000 koní. Toto bude suverénne najšialenejší elektromobil sveta
- Trh s elektromobilmi sužuje problém. Analýza odhalila, že ide opačným smerom ako by sme potrebovali
-
- Zákaz spaľovákov nie je najväčší problém. VW varuje, že trh zasiahne niečo ešte hrozivejšie
- Elektrický Airbus je vo vzduchu nonstop už 20 dní. Od základov prekope, ako funguje letectvo
- Líder F1 dostal unikátny elektromobil, ktorý je zatiaľ jediný na svete. Preteky by s ním ale určite nevyhral
- Trh s elektromobilmi sužuje problém. Analýza odhalila, že ide opačným smerom ako by sme potrebovali
- Šesť kolies a výkon cez 2 000 koní. Toto bude suverénne najšialenejší elektromobil sveta
-
- Zákaz spaľovákov nie je najväčší problém. VW varuje, že trh zasiahne niečo ešte hrozivejšie
- Elektrický Airbus je vo vzduchu nonstop už 20 dní. Od základov prekope, ako funguje letectvo
- Elektrická Mazda má mizerný dojazd, automobilka poslala zákazníkom najbizarnejšiu radu desaťročia
- KAUZA: Zvolávačka Tesly je oveľa väčšia, problémy majú ďalšie státisíce áut
- Líder F1 dostal unikátny elektromobil, ktorý je zatiaľ jediný na svete. Preteky by s ním ale určite nevyhral
Regulačný úrad varuje dovolenkárov: Nepozornosť môže účet za mobil predražiť o desiatky eur
AKTUÁLNE: NASA stratila kontakt so sondou letiacou k Mesiacu
Do pár mesiacov bude 5G využívať miliarda ľudí, Slovensko bude zaostávať aj v roku 2027
Stranger Things zbúral svet a na Netflixe pokoril rekord. Niečo podobné dokázal iba jeden ďalší seriál
Slovenskí vedci vyvinuli unikátnu čističku vzduchu. Nepotrebuje filtre ani chemikálie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Výrobca vakcíny, ktorú dostalo mnoho Slovákov, čelí žalobe. Pribudli stovky nakazených
Vojnový reportér na Ukrajine: Na Donbase o žiadnej genocíde nevedia, celá je fake a vymyslená
Tyrkysová voda, nádherná príroda a čisté pobrežie. Toto sú TOP najkrajšie európske pláže
Uznávaný aktivista v oblasti duševného zdravia: Ak by Putina vyšetril psychiater, zistil by…
Slováci sa nemusia zadlžovať na 30 rokov. Jakub a Peter ti za pár eur postavia dom na kolesách
Copyright© 2022 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené