Nissan po 10 rokoch predstavil nový elektromobil. Na jedno nabitie prejde takmer 500 km a nie je vôbec drahé
Nissan bol lídrom v predaji elektromobilov skutočne dlhú dobu napriek tomu, že mal v ponuke jediný elektromobil, informuje The Verge. Predstavením nového elektrického SUV sa Nissan bude snažiť opätovne bojovať o prvenstvo medzi výrobcami e-áut.
Nissan oficiálne predstavil len svoj druhý elektromobil. Desať rokov po uvedení hatchbaku Leaf prišlo tentokrát na rad elektrické SUV Ariya. Zaradí sa tak medzi stále viac a viac rozrastajúcu sa skupinu elektrických SUV, medzi ktoré patrí napríklad Škoda Enyaq, Volkswagen ID.4, Peugeot e-2008, Mercedes EQC či pripravované Volvo XC40 Recharge.
Nissan vo svojej novinke sľubuje podľa WLTP dojazd 482 kilometrov na jedno nabitie, pričom cena základného modelu začína už od 40 000 dolárov (približne 35 000 €). Model Ariya bude k dispozícii v dvoch verziách pohonu kolies – zákazníci dostanú na výber verziu s predným náhonom alebo s náhonom všetkých štyroch kolies.
K dispozícii sú rovnako dve kapacity batérií – slabšia 63 kWh a silnejšia 87 kWh, pričom sľubovaný dojazd platí pre silnejšiu verziu s pohonom predných kolies. Zatiaľ nevedno, aký bude maximálny dojazd verzie so slabšou batériou alebo pohonom všetkých štyroch kolies.
Ako informuje Electrek, japonská automobilka očakáva, že predaj jej elektromobilov stúpne do konca roku 2023 na viac ako 1 milión kusov ročne, pričom Ariya zohráva významnú úlohu pri dosahovaní tohto cieľa.
Nissan konečne zmenil svoje vzduchom chladené batérie používané v Leafe a v novom SUV sa rozhodol prejsť na modernejšie riešenie batérií chladených kvapalinou.
Začiatok predaja Ariye, ktorá bola prvýkrát predstavená ešte minulý rok ako koncept, je v Japonsku naplánovaný na druhý kvartál 2021 a neskorší začiatok predaja v USA a Európe by mal začať do konca roka 2021.
Hlavné rozmery Nissan Ariya:
- Rázvor kolies: 2776,2 mm
- Dĺžka: 4645,7 mm
- Šírka: 1899,9 mm
- Výška: 1661,2 mm – 1668,8 mm (v závislosti od strešného nosiča)
Prečítaj si tiež
10 rokov alebo 1 milión kilometrov. Lexus dáva na svoj prvý elektromobil unikátnu záruku vďaka špeciálnemu systému
Konečne Nissan s európskym konektorom
Keď koncom 2010 prišiel na trh model Leaf, bolo to prvé sériovo vyrábané elektrické vozidlo, pričom vtedy ešte neexistovali normy pre nabíjanie elektromobilov. Stalo sa tak až v júni 2013, kedy bola otvorená prvá verejná nabíjacia stanica s konektorom CCS vo Wolfsburgu.
Nielen Nissan, ale aj ostatné ázijské automobilky používali konektor typu CHAdeMO, avšak posledné roky japonskí a juhokórejskí výrobcovia začali postupne inštalovať konektory typu CCS. Jedine Nissan Leaf sa aj naďalej predával so starým konektorom CHAdeMO.
Nový Nissan Ariya ale konečne v Európe dostane konektor CCS, no je potrebné poznamenať, že Nissan bude na domácom trhu v Japonsku aj naďalej používať konektor CHAdeMO.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP