10 rokov alebo 1 milión kilometrov. Lexus dáva na svoj prvý elektromobil unikátnu záruku vďaka špeciálnemu systému
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Model UX 300e je prvým elektrickým vozidlom značky Lexus, ktorý ponúka vzduchom chladenú batériu. Automobilka tomuto systému verí natoľko, že ponúka záruku na 10 rokov alebo 1 milión najazdených kilometrov.
Portál Electrek priniesol informácie o prvom elektrickom modeli Lexusu. Model s označením UX 300e sa aktuálne začína predávať v Číne a očakáva sa, že koncom roka sa objaví aj na európskom trhu. Čo však činí toto vozidlo narozdiel od konkurencie výnimočným, je fakt, že automobilka preň pripravila veľmi zaujímavú záruku.
Crossover UX 300e totižto prichádza so vzduchom chladenou batériou, pričom tento systém chladenia využíva len spoločne s Nissanom Leaf. Lexus systému dôveruje natoľko, že pre batériu pripravil 10 ročnú záruku alebo garanciu nájazdu jedného milióna kilometrov.
„Lexus pre model UX 300e vyvinul vzduchom chladený systém batériových článkov, ktorý je bezpečnejší a ľahší ako systémy chladené vodou. Vďaka cirkulácii chladeného vzduchu vo vnútri jednotky batériových zdrojov je možné dosiahnuť stabilný výkon batérie aj pri vysokej rýchlosti a pri opakovanom rýchlom nabíjaní.
Spoľahlivosť bola tiež v popredí aj pri vývoji systému vykurovania batérií. Vykurovacie telesá pod každým batériovým modulom minimalizujú vplyv chladného počasia na dojazd, čím zabezpečujú plný výkon od začiatku,“ uviedol Lexus v oficiálnom vyhlásení.
Lexus a Nissan využili systém vzduchom chladených batérií napriek dôkazom, že batérie chladené kvapalinou sú schopné lepšie si udržať svoju energetickú kapacitu. Zatiaľ čo Nissan využíva pasívny systém chladenia vzduchom, Lexus v prípade modelu UX 300e využil aktívny systém chladenia vzduchom, čím v podstate rozšíril systém klimatizácie interiéru vozidla na batériový systém.
Môže byť systém chladenia batérií vzduchom naozaj tak spoľahlivý ako tvrdí Lexus?
Nissan minulý rok tvrdil, že batérie modelu Leaf sú schopné vydržať až 22 rokov, čo je však približne o 10 až 12 rokov dlhšie, ako je priemerná životnosť vozidla. Nissan dospel k záverom na základe údajov zo 400 000 modelov Leaf, ktoré sa v Európe predávajú od roku 2011. Štúdia z roku 2019, za ktorou stála spoločnosť Geotab, však odhalila iné závery.
Na základe údajov z viac ako 6300 elektrických vozidiel Geotab uviedol, že vzduchom chladené batérie modelu Nissan Leaf z roku 2015 degradovali na úrovni 4,2 % na rozdiel od Tesly Model S, ktorej batérie degradovali na úrovni 2,3 %. Geotab tak dospel k záveru, že kvapalinou chladené systémy lepšie regulujú teplotu a poskytujú lepšiu ochranu pred degradáciou batérií.
Záruka na batérie môže rovnako slúžiť aj ako ukazovateľ degradácie batérie, ku ktorej môže dôjsť pred jej výmenou. V prípade Lexusu UX 300e sa jedná o pokles na 70 %, čo znamená, že pôvodná 54,3 kWh batérie by klesla na 38 kWh pri dojazde približne 210 km. Nissan Leaf v tomto smere zaručuje pokles na 66 % kapacity pri nájazde 100 000 míľ (160 934 km) alebo za 96 mesiacov.
Napriek tomu Lexus svojmu systému dôveruje a potencionálnych zákazníkov chce presvedčiť naozaj pozoruhodnou zárukou na 1 000 000 kilometrov. V Číne sa model UX 300e aktuálne predáva za približne 49 200 €, pričom jeho európsky ekvivalent by mal štartovať s cenovkou 41 000 €. Či bude vzduchom chladený systém modelu UX 300e naozaj taký efektívny a dokáže presvedčiť potencionálnych zákazníkov, ukáže až čas.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
V spoločnosti Kia otvorili interaktívne tréningové centrum pre bezpečnosť práce
Burkina Faso dočasne pozastavila vysielanie staníc BBC a VoA
Microsoft a matka Googlu Alphabet dosiahli v 1. štvrťroku nečakane silný rast
Boeing má vytiahnuť z problémov. Jeho vesmírna loď štartuje už o pár dní
Kim Čong-un dohliadal na skúšku salvových raketometov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené