Nielen elektrické automobily, ale aj motorky postupne naberajú na popularite. Významným hráčom na tomto trhu je spoločnosť Zero Motocycles, ktorá patrí vôbec medzi prvých, ktorí sa do tohto segmentu pustili. Detailnejšie informácie priniesol portál Electrek.
Po tom, čo vlastnú elektrickú motorku predstavila americká spoločnosť Harley-Davidson, prišlo Zero Motocycles s odpoveďou v podobe modelu Zero SR/F, ktorý bol predstavený len pred malou chvíľou a ako je zvykom, zlepšenie nastalo v každom smere. Síce sa nejedná o okruhovú mašinu, no pre ekologicky mysliacich jazdcov môže ísť o relatívne zaujímavú, hoc drahú voľbu.
Nový motor a množstvo nadčasovej technológie
Zero SR/F dostala do vienka nový motor ZForce 75-10, ktorého výkon sa podarilo naladiť na slušných 80 kw a 190 Nm, za čo by sa nemusela hanbiť ani klasická cestná motorka so spaľovacím motorom. Maximálna rýchlosť je na úrovni 200 km/h, pričom dojazd v meste sa pohybuje na úrovni 257 km a pri diaľničnej rýchlosti to batéria zvládne na maximálne 129 km. Nie je to najviac, no je možné dokúpiť špeciálnu batériu, ktorá má kapacitu 3,6 kWh a dokážeš sa s ňou dostať na hranicu až 322 km v meste. Len pre informáciu, základná verzia má akumulátor o veľkosti 14,4 kWh.
Nabitie v našich podmienkach trvá približne štyri hodiny, pričom s vylepšenou nabíjačkou (6 kWh) sa dokážeš dostať na približne polovicu času. Čo však stojí za zmienku je fakt, že ide o vôbec prvý komerčne predávaný motocykel, ktorý je pripojený k IoT. Množstvo prispôsobenia, zmena výkonových parametrov je len zlomok toho, čo motocykel dokáže. Niektoré z funkcií môžeš vidieť aj na videu vyššie. Spomenúť tiež treba možnosť prijímať OTA aktualizácie.
Čo sa týka dostupnosti, motorka sa začne predávať v apríli, s odporučenou cenou za základný model na úrovni 16 740 €, pričom s príplatkovou nabíjačkou sa táto cena môže dostať až na 18 500 €. Cenovka je tak relatívne nízka a najviac pri kúpe motocykla zaváži zrejme osobné presvedčenie zákazníka.
Teraz čítajú

So spaľovákmi končí aj veľká japonská automobilka. Míľnik však nenastavila tak prísne

AKTUÁLNE Vstupná brána do sveta elektrických áut Audi pozná slovenské ceny. Koľko stojí Q4 e-tron, luxusný bratranec Enyaqu a ID.4?

Oklamať autopilota Tesly o prítomnosti vodiča je ľahšie, než sa zdá. Stačí na to malá váha na volante

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Prekvapenie z čista jasna. Huawei predstavil „svoj elektromobil“, ktorý zmätie špecifickým pohonom

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Recyklácii elektromobilov stále nikto nevenuje pozornosť. Pre batériu k nám povolali firmu až z Francúzska
Články, ktoré hýbu svetom

AKTUÁLNE: SpaceX odštartoval, na použitej rakete a kapsule práve letia na ISS štyria astronauti

VIDEO Každý naň nadáva, nikto sa od neho nevie odtrhnúť. Netlix má nový seriálový hit, kultúrny fenomén boduje aj na Slovensku

Na päťhviezdičkové recenzie zabudni. Vedci prišli na to, čo si pri hľadaní obchodu či reštaurácie všímať

Volkswagen chce na Slovensku zamestnať stovky nových ľudí, dosiahol 10-miliónové tržby aj napriek pandémii
