Štartuje nová pretekárska séria. Nadupané elektromobily majú výkon takmer 600 koní a 700 kW nabíjanie
Elektrifikácia v motoršporte sa síce zatiaľ okrem známej série Formula E vo veľkej miere nepresadila, no existuje už množstvo sérií elektrických pretekov, na ktorých môžeme vidieť aktuálne „limity“ elektromobility v oblasti výkonu.
Medzinárodná automobilová federácia (FIA) teraz ohlásila novú kategóriu pretekárskych elektromobilov GT, ktorá v špecifikáciách ukazuje ohromné novinky, upozornil InsideEVs. Elektromobily vychádzajú z aktuálnej generácie GT3, no podľa FIA prekonajú svojich „spaľovacích kolegov“ v akcelerácii aj kvalifikačnom tempe.
Latka je nastavená poriadne vysoko, elektrickým športiakom výkon chýbať nebude
Minimálna hmotnosť týchto výkonnostných monštier bude medzi 1490 až 1530 kilogramov, čo je o niečo viac ako u spaľovacích modelov. FIA to odôvodňuje faktom, že vyššia hmotnosť obmedzí použitie drahých materiálov.
Maximálny povolený výkon nastavila federácia na 430 kW (577 koní), čo umožní zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 2,4 sekundy. Batérie budú disponovať kapacitou nanajvýš 87 kWh a elektrické športiaky budú môcť mať dva alebo štyri elektromotory a konfigurácie pohonu s dvoma alebo všetkými kolesami.
Azda najzaujímavejšie však bude práve nabíjanie, ktoré FIA nastavila až na výkon 700 kW, čo umožní doplniť 60% kapacity batérie v priebehu niekoľkých minút. Nabíjacia sieť bude vyvinutá tak, aby spĺňala požiadavky rýchleho nabíjania a v závislosti od miesta konania bude obsahovať aj dočasne vybudovanú infraštruktúru.
Neprehliadni
Netradičné porovnanie. Vyrátali, koľko „benzínu spotrebujú“ najznámejšie elektromobily sveta
FIA na rozdiel od pretekov Formula E povolí tímom zostaviť svoje usporiadanie batériových článkov podľa vlastných predstáv. Elektromobily tiež budú disponovať dynamickým riadením, ktoré automaticky upraví krútiaci moment každého kolesa nezávisle na základe jeho rýchlosti, akcelerácie, trakcie a uhlu riadenia.
Známy zatiaľ nie je začiatok ani organizátor tejto pretekárskej série, no FIA chce, aby sa do nej zapojili výrobcovia a automobilky, ktorí doposiaľ v žiadnej súťaži nepretekali.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

MIMORIADNE: Karlos Vémola skončil v nemocnici. Jeho zdravotný stav sa po kriminálnej razii prudko zhoršil

Vráti sa ruský plyn do Európy? Brusel posiela Kremľu jasný signál, do hry vstupujú aj USA

Dôchodkový vek sa láme. Rok 2026 prinesie posledné ročníky starej tabuľky a nový automat

Karlos Vémola je obvinený zo závažnej trestnej činnosti. Hrozí mu až 18 rokov za mrežami

Má ich doma väčšina Slovákov. Expertka na upratovanie odhalila 5 vecí, ktoré by si nikdy nekúpila
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Katastrofa je zabudnutá. Ázijsky štát znova spustí najväčšiu jadrovú elektráreň na svete
Slováci dôverujú umelej inteligencii viac než expertom. Výsledky prieskumu šokovali
Známa sociálna sieť má zarobené na problém. Jej algoritmy vraj spôsobili tragédiu v Poľsku
Budú mať lasery, rakety a hypersonické zbrane. USA vyvinie najsmrteľnejšie hladinové bojové lode
Zvolili prešibanú stratégiu. Obľúbené značky Slovákov si udržali silnú pozíciu na automobilovom trhu
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

MIMORIADNE: Karlos Vémola skončil v nemocnici. Jeho zdravotný stav sa po kriminálnej razii prudko zhoršil

Vráti sa ruský plyn do Európy? Brusel posiela Kremľu jasný signál, do hry vstupujú aj USA

Dôchodkový vek sa láme. Rok 2026 prinesie posledné ročníky starej tabuľky a nový automat

Karlos Vémola je obvinený zo závažnej trestnej činnosti. Hrozí mu až 18 rokov za mrežami


