Štartuje nová pretekárska séria. Nadupané elektromobily majú výkon takmer 600 koní a 700 kW nabíjanie
Elektrifikácia v motoršporte sa síce zatiaľ okrem známej série Formula E vo veľkej miere nepresadila, no existuje už množstvo sérií elektrických pretekov, na ktorých môžeme vidieť aktuálne „limity“ elektromobility v oblasti výkonu.
Medzinárodná automobilová federácia (FIA) teraz ohlásila novú kategóriu pretekárskych elektromobilov GT, ktorá v špecifikáciách ukazuje ohromné novinky, upozornil InsideEVs. Elektromobily vychádzajú z aktuálnej generácie GT3, no podľa FIA prekonajú svojich „spaľovacích kolegov“ v akcelerácii aj kvalifikačnom tempe.
Latka je nastavená poriadne vysoko, elektrickým športiakom výkon chýbať nebude
Minimálna hmotnosť týchto výkonnostných monštier bude medzi 1490 až 1530 kilogramov, čo je o niečo viac ako u spaľovacích modelov. FIA to odôvodňuje faktom, že vyššia hmotnosť obmedzí použitie drahých materiálov.
Maximálny povolený výkon nastavila federácia na 430 kW (577 koní), čo umožní zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 2,4 sekundy. Batérie budú disponovať kapacitou nanajvýš 87 kWh a elektrické športiaky budú môcť mať dva alebo štyri elektromotory a konfigurácie pohonu s dvoma alebo všetkými kolesami.
Azda najzaujímavejšie však bude práve nabíjanie, ktoré FIA nastavila až na výkon 700 kW, čo umožní doplniť 60% kapacity batérie v priebehu niekoľkých minút. Nabíjacia sieť bude vyvinutá tak, aby spĺňala požiadavky rýchleho nabíjania a v závislosti od miesta konania bude obsahovať aj dočasne vybudovanú infraštruktúru.
Neprehliadni
Netradičné porovnanie. Vyrátali, koľko „benzínu spotrebujú“ najznámejšie elektromobily sveta
FIA na rozdiel od pretekov Formula E povolí tímom zostaviť svoje usporiadanie batériových článkov podľa vlastných predstáv. Elektromobily tiež budú disponovať dynamickým riadením, ktoré automaticky upraví krútiaci moment každého kolesa nezávisle na základe jeho rýchlosti, akcelerácie, trakcie a uhlu riadenia.
Známy zatiaľ nie je začiatok ani organizátor tejto pretekárskej série, no FIA chce, aby sa do nej zapojili výrobcovia a automobilky, ktorí doposiaľ v žiadnej súťaži nepretekali.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP