Štartuje nová pretekárska séria. Nadupané elektromobily majú výkon takmer 600 koní a 700 kW nabíjanie
Elektrifikácia v motoršporte sa síce zatiaľ okrem známej série Formula E vo veľkej miere nepresadila, no existuje už množstvo sérií elektrických pretekov, na ktorých môžeme vidieť aktuálne „limity“ elektromobility v oblasti výkonu.
Medzinárodná automobilová federácia (FIA) teraz ohlásila novú kategóriu pretekárskych elektromobilov GT, ktorá v špecifikáciách ukazuje ohromné novinky, upozornil InsideEVs. Elektromobily vychádzajú z aktuálnej generácie GT3, no podľa FIA prekonajú svojich „spaľovacích kolegov“ v akcelerácii aj kvalifikačnom tempe.
Latka je nastavená poriadne vysoko, elektrickým športiakom výkon chýbať nebude
Minimálna hmotnosť týchto výkonnostných monštier bude medzi 1490 až 1530 kilogramov, čo je o niečo viac ako u spaľovacích modelov. FIA to odôvodňuje faktom, že vyššia hmotnosť obmedzí použitie drahých materiálov.
Maximálny povolený výkon nastavila federácia na 430 kW (577 koní), čo umožní zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 2,4 sekundy. Batérie budú disponovať kapacitou nanajvýš 87 kWh a elektrické športiaky budú môcť mať dva alebo štyri elektromotory a konfigurácie pohonu s dvoma alebo všetkými kolesami.
Azda najzaujímavejšie však bude práve nabíjanie, ktoré FIA nastavila až na výkon 700 kW, čo umožní doplniť 60% kapacity batérie v priebehu niekoľkých minút. Nabíjacia sieť bude vyvinutá tak, aby spĺňala požiadavky rýchleho nabíjania a v závislosti od miesta konania bude obsahovať aj dočasne vybudovanú infraštruktúru.
Neprehliadni
Netradičné porovnanie. Vyrátali, koľko „benzínu spotrebujú“ najznámejšie elektromobily sveta
FIA na rozdiel od pretekov Formula E povolí tímom zostaviť svoje usporiadanie batériových článkov podľa vlastných predstáv. Elektromobily tiež budú disponovať dynamickým riadením, ktoré automaticky upraví krútiaci moment každého kolesa nezávisle na základe jeho rýchlosti, akcelerácie, trakcie a uhlu riadenia.
Známy zatiaľ nie je začiatok ani organizátor tejto pretekárskej série, no FIA chce, aby sa do nej zapojili výrobcovia a automobilky, ktorí doposiaľ v žiadnej súťaži nepretekali.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Vitaj v meste duchov: Pomaly mizne z mapy a domy tu stoja menej ako káva

„Slayáda“ za 17 miliónov: Štát kúpil chátrajúci outlet vo Voderadoch, opozícia ostro reaguje

Neurológ prezrádza jednu vec, ktorá udrží mozog mladým aj v 90-ke. Nemá nič spoločné s cvičením ani diétou

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
Volkswagen stláča brzdu a potvrdil masívne škrty. Až 35 000 ľudí ostane bez práce
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Vitaj v meste duchov: Pomaly mizne z mapy a domy tu stoja menej ako káva

„Slayáda“ za 17 miliónov: Štát kúpil chátrajúci outlet vo Voderadoch, opozícia ostro reaguje

Neurológ prezrádza jednu vec, ktorá udrží mozog mladým aj v 90-ke. Nemá nič spoločné s cvičením ani diétou


