Elektromobilita napreduje v poslednej dobe skutočne rýchlo, pričom sa jej prispôsobujú už takmer všetky automobilky. Dotýka sa nielen bežných automobilov, ale aj športových a vysokovýkonných modelov. Elektrifikácia vo Volkswagene zasiahne aj divíziu Volkswagen R, informuje Carscoops.
Volkswagen R je divízia nemeckej automobilky, ktorá sa používa na označenie vysokovýkonných modelov. „Budúcnosť R musí byť a bude elektrická,“ povedal Jürgen Stackmann, člen predstavenstva skupiny Volkswagen a doplnil, že budúce modely „R“ budú nielen vzrušujúce, ale aj elektrické.
Elektrická budúcnosť divízie „R“ sa už vlastne začala, nakoľko Volkswagen nedávno odhalil Touareg R, prvý hybridný model z R divízie. Najvýkonnejšia verzia nemeckého SUV je poháňaná plug-in hybridnou hnacou sústavou, ktorá kombinuje 6-valcový benzínový motor s objemom 3,0 litrov a výkonom 336 koní so 130 koňovým elektrickým motorom a 14,1 kWh batériou. Spolu má sústava systémový výkon 456 koní.
Avšak ešte známejším elektrickým vozidlom z divízie „R“ je závodný špeciál Volkswagen ID.R s výkonom až 671 konských síl. Ako informuje Volkswagen, tento prototyp plne elektrického vozidla dosiahol najlepší čas spomedzi elektromobilov na Nürburgringu. S časom iba 6:05,336 minút bol závodník Romain Dumas o 40,56 sekundy rýchlejší ako predchádzajúci najlepší čas.
Medzitým však ešte nemecká automobilka chystá uvedenie novej generácie Golf R, ktorý bude používať neelektrifikovaný 2,0 litrový preplňovaný motor, ktorý prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky pošle na všetky štyri kolesá až 328 koní, informuje Carbuzz.
Už aj Volkswagen pochopil, že ak nechce upadnúť do zabudnutia spolu so spaľovacími automobilmi, bude musieť zelektrifikovať všetky budúce automobily, a teda aj tie športové. Herbert Diess, CEO Volkswagenu, dokonca za svoju snahu dostal uznanie od samotného Elona Muska, informovali sme v našom článku. Povedal, že pre elektrifikáciu robí on a nemecká automobilka najviac spomedzi všetkých tradičných svetových výrobcov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Doma ich má 90 % Slovákov. 3 potraviny za pár eur chránia pred rakovinou a sú kľúčom k dlhovekosti
Žije na Bali, dane platí doma. 5 chýb Slovákov, ktoré ich stoja tisíce eur pri digitálnom nomádstve (ODBORNÍK)
V Chorvátsku sa schyľuje ku kolapsu. Na koncert mieri pol milióna ľudí, uzavrú mnohé cesty
Zlepšuje pamäť až o 15 %: Vedci odhalili skrytý potenciál bylinky, ktorú máš, ale nepoužívaš
Zákaz šperkov a doplnkov. Dovolenkový raj sprísňuje pravidlá pre zvýšený výskyt žralokov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Zabudni na ľudskosť. Takto tvoja zdvorilosť kazí odpovede umelej inteligencie
Žraloky nie sú neporaziteľné. Veda ukazuje, čo ich môže úplne ochromiť
AI zapínajú hlavne mladí. Takto často používajú Slováci ChatGPT a ďalšie nástroje
Ropný kartel OPEC+ chystá ďalší zásah. Od augusta sa ťažba výrazne zvýši
Číňania nalejú 80 miliónov eur do susedného štátu Slovenska. Chcú zvýšiť výrobu elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP