Elektromobilita napreduje v poslednej dobe skutočne rýchlo, pričom sa jej prispôsobujú už takmer všetky automobilky. Dotýka sa nielen bežných automobilov, ale aj športových a vysokovýkonných modelov. Elektrifikácia vo Volkswagene zasiahne aj divíziu Volkswagen R, informuje Carscoops.
Volkswagen R je divízia nemeckej automobilky, ktorá sa používa na označenie vysokovýkonných modelov. „Budúcnosť R musí byť a bude elektrická,“ povedal Jürgen Stackmann, člen predstavenstva skupiny Volkswagen a doplnil, že budúce modely „R“ budú nielen vzrušujúce, ale aj elektrické.
Elektrická budúcnosť divízie „R“ sa už vlastne začala, nakoľko Volkswagen nedávno odhalil Touareg R, prvý hybridný model z R divízie. Najvýkonnejšia verzia nemeckého SUV je poháňaná plug-in hybridnou hnacou sústavou, ktorá kombinuje 6-valcový benzínový motor s objemom 3,0 litrov a výkonom 336 koní so 130 koňovým elektrickým motorom a 14,1 kWh batériou. Spolu má sústava systémový výkon 456 koní.
Avšak ešte známejším elektrickým vozidlom z divízie „R“ je závodný špeciál Volkswagen ID.R s výkonom až 671 konských síl. Ako informuje Volkswagen, tento prototyp plne elektrického vozidla dosiahol najlepší čas spomedzi elektromobilov na Nürburgringu. S časom iba 6:05,336 minút bol závodník Romain Dumas o 40,56 sekundy rýchlejší ako predchádzajúci najlepší čas.
Medzitým však ešte nemecká automobilka chystá uvedenie novej generácie Golf R, ktorý bude používať neelektrifikovaný 2,0 litrový preplňovaný motor, ktorý prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky pošle na všetky štyri kolesá až 328 koní, informuje Carbuzz.
Už aj Volkswagen pochopil, že ak nechce upadnúť do zabudnutia spolu so spaľovacími automobilmi, bude musieť zelektrifikovať všetky budúce automobily, a teda aj tie športové. Herbert Diess, CEO Volkswagenu, dokonca za svoju snahu dostal uznanie od samotného Elona Muska, informovali sme v našom článku. Povedal, že pre elektrifikáciu robí on a nemecká automobilka najviac spomedzi všetkých tradičných svetových výrobcov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Novú reformu pocítia tisíce rodín: Jeden z príspevkov stúpne na 1 010 eur. Pellegrini podpísal zmeny

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Novú reformu pocítia tisíce rodín: Jeden z príspevkov stúpne na 1 010 eur. Pellegrini podpísal zmeny

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

