Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Tesla a jej tím pre výskum batérií vydali článok, v ktorom uvádzajú smer vývoja nových revolučných batérií. Ako informuje Electrek, batérie novej generácie budú mať takú hustotu, ktorá poskytne oveľa väčší dojazd pri výrazne menšej hmotnosti.

Nová generácia batérií v elektromobiloch je momentálne téma číslo jeden pre mnohé spoločnosti. Jednou z nich je kórejská firma SK Innovation, ktorá na vývoji novej batérie najnovšie začala spolupracovať s držiteľom Nobelovej ceny, profesorom Johnom Goodenoughom.

Aké budú batérie v budúcnosti?

Najväčší boj o vývoj novej batérie vedie s Teslou. Výskumný tím na čele s Jeffom Dahnom je teraz kúsok od novej revolučnej technológie s oveľa väčšou hustotou, na akú sme momentálne zvyknutí. Podľa výskumu majú umožniť o takmer 300 kilometrov vyšší dojazd.

Zobraziť celú galériu (0)
YouTube / Screenshot / Tesla daily podcast

Dahn a jeho tím výskumníkov z Dalhousie University dokázali, že batériové články bez anód, teda elektród, ktoré odvádzajú z priestoru záporné častice elektrického náboja, majú tendenciu ukladať viac energie na objem ako tradičné lítium-iónové batérie.

Ako informuje portál Teslarati, podľa Hansena Wanga, výskumníka batérií na Stanfordskej univerzite, sú bezanódové batérie dokonca aj ľahšie ako tradičné batérie.

Nedostatky novej technológie sa podarilo vylepšiť za menej ako rok

So zvýšenou kapacitou ukladania energie sa však vyskytli aj menšie problémy, ktoré spôsobujú určité nevýhody. Jednou z nich je tendencia zaznamenať rýchlu stratu kapacity a nízky počet nabíjacích cyklov. Existuje dokonca aj bezpečnostné riziko bezanódových batérií, ktoré spôsobuje kovové lítium nachádzajúce sa v týchto článkoch.

Nenechaj si ujsť
Tesla pracuje na ďalšej revolučnej technológii pre batérie. Dala si ju patentovať

Batérie s vyššou hustotou energie, ktoré nevyžadujú drahý spôsob výroby, skúmal Dahnov tím už minulý rok, kedy sa im podarilo dosiahnuť iba 90 cyklov, čo je prakticky komerčne nepoužiteľné. Tentokrát sa optimalizáciou elektrolytu dostali až na 200 cyklov, čo je pomerne slušné zlepšenie za menej ako rok.

Tesla už dlhodobo pracuje na batérii, ktorá bude schopná dosiahnuť viac než milión kilometrov. To, či ju už má vyvinutú, alebo na nej ešte stále pracuje, by sme sa mali dozvedieť počas „Dňa batérií“ už 22. septembra.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú