Lepšie ako zlato aj nehnuteľnosti. Elektromobily otvorili ľuďom kráľovskú investičnú príležitosť
Povolenky na emisie skleníkových plynov, s ktorými sa obchoduje na európskom trhu, dosiahli v júli historické maximum s cenou 57 € za tonu emisií, informovala agentúra v tlačovej správe pre médiá.
Investovanie do emisných kvót je tak aktuálne najvýnosnejšie v porovnaní s tradičnými aktívami, ako sú zlato, nehnuteľnosti alebo akciové indexy. Podľa štúdie Top Green Investments 2021, ktorú vypracovala investičná spoločnosť Wonderinterest Trading Ltd., sa za posledných päť a pol roka hodnota emisných povoleniek zvýšila o 946 %, zatiaľ čo hodnota nehnuteľností v EÚ za rovnaké obdobie narástla o necelých 30 %, zlato o 65 % a akcie podľa indexu S&P 500 o 124 %.
Emisné kredity ako obrovský biznis
Emisné kredity sú niečo, čo núti automobilky vyrábať stále „zelenšie“ vozidlá, či už ide o plne elektrické automobily, alebo autá so spaľovacími motormi, u ktorých sa stále viac a viac znižujú emisie. Niektoré automobilky však stále nedokážu vyrobiť alebo predať dostatok elektrických vozidiel, a tak im chýba značné množstvo týchto kreditov.
NEPREHLIADNI
Skončí Tesle megabiznis? Automobilke odíde obrovský „zákazník“, jej príjmy sa výrazne znížia
Pri nedodržaní noriem ohľadom kreditov hrozia automobilkám obrovské pokuty. Riešením je preto ich nákup od výrobcu, ktorý ich generuje ako na bežiacom páse.
Tesla vďaka výrobe a dobrému predaju čisto elektrických vozidiel tieto kredity zhromažďuje v takom množstve, že nimi môže zásobovať hneď niekoľko ďalších automobiliek. Ako informoval Forbes, medzikvarátolové zisky z predaja emisných kreditov z roku 2020 v prípade Tesly vzrástli až o neuveriteľných 166 %. Spoločnosti teda tento zdroj príjmu priniesol v Q1 2020 viac ako 354 miliónov dolárov, čo je približne 323 miliónov eur.
Za celý minulý rok na nich Tesla zarobila takmer 1,6 miliardy dolárov, to sa však v blízkej budúcnosti môže výrazne zmeniť. Podľa informácií, na ktoré upozornil InsideEVs, totiž spoločnosť príde o svojho najväčšieho zákazníka.
Najväčší kupca emisných kreditov Tesly chystá odchod
Tým je už od roku 2019 koncern FCA, ktorý dnes už spolu s PSA patrí pod novovzniknutý Stellantis. FCA podľa portálu Automotive News zaplatil Tesle za emisné kredity doposiaľ už 2,4 miliárd dolárov.
Po zlúčení s PSA, ktoré je na tom s predajmi nízkoemisných vozidiel a elektromobilov výrazne lepšie, však už Stellantis kredity Tesly nebude potrebovať a emisné normy splní. V rozhovore pre francúzsky Le Point to uviedol výkonný riaditeľ koncernu Stellantis, Carlos Tavares.
Pre Automotive News túto informáciu potvrdil aj hovorca spoločnosti, pričom koncern má s Teslou už diskutovať o možných podmienkach „výstupu“ z viacročného kontraktu, ktorý ho k nákupu emisných kreditov zaväzuje.
Čítajte viac z kategórie: Ekológia
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Koniec plošných dotácií: Štát začne pomáhať podľa príjmu a veľkosti domácnosti
Stála na prahu smrti, dnes má telo dvadsiatničky: 53-ročná lekárka odhalila rutinu, ktorá ju omladila o tri desaťročia
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP