Skončí Tesle megabiznis? Automobilke odíde obrovský „zákazník“, jej príjmy sa výrazne znížia
Nie je žiadnym tajomstvom, že pomerne veľkú časť príjmov Tesly tvorí predaj tzv. emisných kreditov, ktoré si kupujú automobilky nespĺňajúce regulácie.
Len za minulý rok na nich Tesla zarobila takmer 1,6 miliardy dolárov, čo sa však v blízkej budúcnosti môže výrazne zmeniť. Podľa informácií, na ktoré upozornil InsideEVs, totiž spoločnosť príde o svojho najväčšieho zákazníka.
Najväčší kupca emisných kreditov Tesly chystá odchod
Tým je už od roku 2019 koncern FCA, ktorý dnes už spolu s PSA patrí pod novovzniknutý Stellantis. FCA podľa portálu Automotive News zaplatil Tesle za emisné kredity doposiaľ už 2,4 miliardy dolárov.
Po zlúčení s PSA, ktoré je na tom s predajmi nízkoemisných vozidiel a elektromobilov výrazne lepšie, však už Stellantis kredity Tesly nebude potrebovať a emisné normy splní. V rozhovore pre francúzsky Le Point to uviedol výkonný riaditeľ koncernu Stellantis, Carlos Tavares.
Pre Automotive News túto informáciu potvrdil aj hovorca spoločnosti, pričom koncern má s Teslou už diskutovať o možných podmienkach „výstupu“ z viacročného kontraktu, ktorý ho k nákupu emisných kreditov zaväzuje.
Európske predpisy pre automobilky sa tento rok znížia na úroveň 95 gramov oxidu uhličitého (CO2) na jeden kilometer, čo by mohlo predstavovať problém pre viaceré automobilky. Podľa analytikov sa preto dopyt po nich v tomto roku ešte zvýši a od americkej spoločnosti tak namiesto FCA budú nakupovať iné automobilky, no otázkou je, či bude ich dopyt tak vysoký, ako v prípade FCA. Tesla má pochopiteľne emisných kreditov stále viac než dostatok a generuje ich doslova ako na bežiacom páse.
Prečítaj si tiež
Na emisných kreditoch Tesly je závislá ďalšia automobilka. Predala neuveriteľne málo elektromobilov
Podľa finančných výsledkov Tesly jej však v roku 2020 priniesli ich predaje väčšie príjmy, než predaje samotných elektromobilov. V roku 2020 zaznamenala spoločnosť čistý zisk až 721 miliónov dolárov, no keďže zisky z predajov emisných kreditov činili až 1,6 miliardy dolárov, automobilka by bez nich bola za celý rok v strate a odchod FCA ju môže významne ohroziť.
Neprehliadni
Kia EV6 ide v Európe na dračku, záujem ľudí prekonal očakávania o vyše 300 %
Aj to je jeden z dôvodov, prečo sa Tesla snaží vo veľkom rozšíriť svoje výrobné kapacity a expanduje nie len v domácich Spojených štátoch, no aj v Európe. Okrem továrne v Texase totiž buduje aj prvú európsku Gigafactory Berlin, ktorá by sa mala otvoriť už tento rok. Sprevádzajú ju však stavebné a regulačné problémy, kvôli ktorým sa prvej „európskej Tesly“ tento rok možno nedočkáme.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP