Čaká to všetky automobilky. Gigant prepustí tisíce ľudí, pri výrobe elektromobilov ich nepotrebuje
Elektromobilita si začína vyberať svoju daň. V tomto prípade na ňu doplácajú zamestnanci automobilky Ford. Ako informuje portál InsideEVs, spoločnosť plánuje v najbližších týždňoch prepustiť až 8 000 zamestnancov, ktorí pracujú v divízii výroby a vývoja spaľovacích motorov Ford Blue.
Výroba elektromobilu je jednoduchšia, to nie je žiadnou novinkou. Pri zostavovaní elektrického auta je vo výrobe potrebných menej úkonov, a tak stačí na výrobu menej zamestnancov. S nástupom elektromobility tak budú mať fabriky prebytok zamestnancov a tí v amerických závodoch Fordu to už onedlho pocítia.
Ušetrené peniaze investuje do vývoja
Informáciu z nemenovaných zdrojov priniesol ako prvý portál Bloomberg. Automobilka plánuje ušetrené peniaze investovať do vývoja elektromobilov. Výpoveď má dostať až 8 000 ľudí v rôznych funkciách a postaveniach, takže potenciálne ohrození sú aj vyššie postavení manažéri.

S prepúšťaním sa má začať už toto leto a väčšina prepustených bude z USA, kde Ford zamestnáva zhruba 31 000 ľudí. Zdá sa, že toto je prvý krok k naplneniu ambiciózneho plánu šéfa automobilky znížiť náklady spoločnosti do roku 2026 až o takmer 3 miliardy eur.
Automobilka informácie o masívnom prepúšťaní zatiaľ nepotvrdila, no priznala, že sa chce viac sústrediť na vývoj elektrických vozidiel a hlavne znížiť náklady, aby mohla cenami svojich áut konkurovať ostatným.
Manažment spoločnosti však netají, že podľa nich má automobilka zbytočne veľa zamestnancov. Po skresaní počtov pracovníkov môže byť Ford omnoho ziskovejší.
Výrobné kapacity stále rastú
Ford plánuje do dvoch rokov zvýšiť výrobu svojich elektrických SUV Mustang Mach-E pre Európu a Severnú Ameriku na trojnásobok. To znamená, že firma by mala produkciu elektrických Mustangov zvýšiť do konca roka 2023 na viac než 200 000 ročne. Podľa Farleyho je náročné vyrábať vozidlá Mustang Mach-E tak rýchlo, aby spoločnosť pokryla prudko rastúci dopyt, firma však pre to urobí všetko.
Ford bojuje na lukratívnom trhu elektrických vozidiel o lepšiu pozíciu s americkým konkurentom General Motors a európskou automobilkou Stellantis. Najsilnejšími hráčmi na tomto trhu sú Volkswagen, ale najmä Tesla.

Prevádzková riaditeľka Fordu pre oblasť Severnej Ameriky Lisa Drakeová uviedla, že firma plánuje do dvoch rokov zvýšiť výrobnú kapacitu elektrických vozidiel na takmer 600 000 ročne. Optimizmus automobilky pramení podľa Drakeovej z vysokého dopytu po jej pickupe F-150 Lightning. Retailové objednávky na toto vozidlo sa blížia k hranici 200 000 kusov.
Kedy sa dočkáme lacného modelu?
„Cenová vojna“ – takýmto pojmom nazval CEO automobilky Ford Jim Farley obdobie, ktoré údajne prichádza. Trh stále čaká na plnohodnotný cenovo dostupný elektromobil, ktorý by mohol konkurovať lacnejším modelom so spaľovacími motormi. V tomto prípade sa bavíme o cene 20 až 25-tisíc eur.
Farley vystúpil na konferencii v rakúskom Bernsteine, kde hovoril o tom, ako v najbližších rokoch výrazne klesnú výrobné náklady elektromobilov. Ako píše aj portál Electrek, práve to umožní automobilkám vstúpiť do takzvanej „cenovej vojny“. Inak povedané, výrobcovia strednej triedy sa medzi sebou začnú predbiehať v tom, kto prinesie čo najlepší elektromobil za čo najnižšiu cenu.

Dôležité pritom majú byť výrazné zlepšenia v oblasti batérií. Práve tie v súčasnosti najviac limitujú automobilky v tom, aby mohli priniesť lacný elektromobil. Ako príklad uviedol ich elektrický Mustang Mach-E, ktorý sa v USA predáva už od 45 000 dolárov (41 820 €), no samotná batéria pritom stojí 18 000 dolárov (16 730 €).
Nuž, plány priniesť lacný elektromobil má mnoho automobiliek, avšak zatiaľ to nevyzerá tak, že by sa s nimi ponáhľali na trh. VW a jeho ID.Life príde najskôr v roku 2025 a pred 20-tisícovou Teslou aktuálne dostalo prednosť zvyšovanie výroby súčasných modelov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Špinavé nákladiaky skončili. Obľúbená automobilka predstavila ohromné vozidlo

Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8x4 s ultimátnym pohonom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Zdravotnícke zariadenia ho musia vrátiť
PREMIUMBankové podvody na Slovensku vyleteli o 500 %. Zmanipulované obete prichádzajú o svoje úspory

Obľúbená funkcia v mobile sa v zahraničí stáva nelegálnou. Jej používanie ťa môže stáť mastnú pokutu

Len 1 z 10 Slovákov zvládne tento geografický kvíz bez jedinej chyby: Otestuj svoje znalosti

Jeden šport pridáva takmer 10 rokov života. Expert na modré zóny odhalil rebríček najlepších pohybových aktivít
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
Európsky spojenec Ukrajiny jej bude vyrábať desiatky tisíc kusov dôležitých zbraní ročne
Ziskovosť nemeckých automobiliek sa drasticky prepadla. Náklady a elektromobilita menia ekonomiku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Zdravotnícke zariadenia ho musia vrátiť
PREMIUMBankové podvody na Slovensku vyleteli o 500 %. Zmanipulované obete prichádzajú o svoje úspory

Obľúbená funkcia v mobile sa v zahraničí stáva nelegálnou. Jej používanie ťa môže stáť mastnú pokutu

Len 1 z 10 Slovákov zvládne tento geografický kvíz bez jedinej chyby: Otestuj svoje znalosti

