Hyundai ruší v Európe všetky N modely. Budúcnosti je už len elektrická
Európa prichádza o ikonický kórejský hatchback, upozorňuje portál autoevolution.com. Malé športové autá značky Hyundai totiž na starom kontinente definitívne končia a to kvôli sprísňujúcim sa emisným normám, pričom ich má výlučne nahradiť ich elektrický nástupca. Nejde pritom o prvé modely, ktoré sú podobným spôsobom nahrádzané a už čoskoro tak skončí väčšina „hot-hatchov“.
Majú náhradu, nie je však ekvivalentná
Hyundai oznámil koniec predajov modelov i30 N a i20 N, športových verzií týchto hatchbackov, pričom rozhodnutie značka odôvodnila sprísňujúcimi sa emisnými normami a snahou kompletne eliminovať výfukové emisie svojich áut do roku 2035. Jediným modelom tejto značky, ktorý si v Európe zachováva radu N tak ostáva elektrický Ioniq 5 N, ktorý je však kategorizovaný ako kompaktný crossover SUV.
I keď parametrami Ioniq 5 N udivuje a vďaka elektrickému pohonu ide o skutočne rýchle a svižné auto s dobrými jazdnými vlastnosťami, pre nadšencov nie je ani zďaleka tak lákavý, ako doterajšie modely so spaľovacími motormi. Faktom však je, že na podobné odchody ikonických športových spaľovákov si bude musieť Európa zvyknúť – ako aj zvyšok sveta.
Tento krok ale zatiaľ platí pre Európu, kým Austrália si oba tieto modely ponechá – ako píše Drive.com, dostanú dokonca aj facelift. V Európe sa však predávala väčšina týchto modelov a je preto zrejmé, že sa svet ich ďalšej generácie nedočká. Miesto toho bude Hyundai nútený prísť so skutočnou elektrickou alternatívou, ktorá bude mať podobné rozmery a prijateľnú cenu.
Do elektromobility investuje vo veľkom
Hyundai v roku 2023 oznámil, že plánuje do roku 2032 investovať do vývoja a výroby elektromobilov až takmer 78 miliárd eur. Hyundai očakáva, že do roku 2030 budú viac ako 50 % jeho predajov v Južnej Kórei, Spojených štátoch a Európe tvoriť autá poháňané batériami.
Úžasné, no pridrahé
Elektrický Hyundai Ioniq 5 N síce poskytuje ohromné parametre, avšak za sprievodu ohromnej ceny – od vyše 75 000 eur. Nový Ioniq 5 N síce využíva rovnakú veľkosť batérie ako klasický Ioniq 5, avšak kvôli vylepšenému zloženiu dosahuje kapacitu až 84 kWh namiesto pôvodných 77,4 kWh.
Motoristov však najviac poteší výkon, ktorý poskytujú dva elektromotory, a to až 600 konských síl, teda približne 447 kW. Výkon je možné dočasne navýšiť na takmer 650 konských síl. Tento výkon zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 3,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 260 km/h, pričom poteší aj simulovaná 8-stupňová automatická prevodovka.
Vzhľadom na ohromné parametre a cenu je ale jasné, že o skutočnú náhradu za i20 N a i30 N ani zďaleka nejde a Hyundai bude musieť, skôr či neskôr, vzniknutú dieru na trhu čímsi zaplniť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko o pár hodín zasiahnu prudké mrazy. Vieme, kde ich pocítia najviac (PREDPOVEĎ)
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
Brent sa šplhá nahor. Investorov ťahá nádej na obchodnú dohodu medzi veľmocami
Brusel chce zastaviť ruský plyn. Hlas-SD varuje pred ohrozením Slovenska
Začína to rutinou a končí hladovaním. Na sociálnej sieti sa šíri trend, ktorý vydesil expertov
Severná Kórea opäť odpálila balistickú raketu. Napätie na polostrove stúpa
Ani silný zisk nestačil. Slabšie tržby poslali akcie Uberu do mínusu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko o pár hodín zasiahnu prudké mrazy. Vieme, kde ich pocítia najviac (PREDPOVEĎ)
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené