Jeden z najlacnejších elektromobilov prístupných v Európe práve dostal neuveriteľnú zľavu vo výške až 10 000 eur. Je ním malá Dacia Spring, ktorej cena teraz začína už len na 12 750 eurách, upozorňuje portál autoevolution.com. Táto akcia má platiť až do konca marca, avšak bohužiaľ len v Nemecku – napriek tomu ale v tejto cenovej kategórii nemá absolútne žiadnu konkurenciu.

Namiesto zrušených dotácií

Zľava až 10 000 eur na nové auto, navyše elektrické, poteší mnohých, keďže sa tým Dacia Spring dostala na cenovú úroveň, ktorej môžu konkurovať aj máloktoré autá so spaľovacími motormi. Obzvlášť takáto zľava poteší Nemcov, ktorým vláda nedávno kompletne zrušila dotácie na elektrické autá, pričom pôvodne sa očakávalo, že budú len znížené.

Od svojho uvedenia na trh si v Nemecku už Dacia Spring našla vyše 30 000 zákazníkov a takáto akcia má potenciál ich množstvo drasticky navýšiť. S dojazdom do 230 km teraz ide za cenu len 12 750 eur o nesmierne lákavú ponuku, ktorá momentálne nemá konkurenciu. Podobne veľký Volkswagen e-Up napríklad začína na sume až 25 000 eur, Renault Twingo Electric dokonca až na 28 000 eurách.

FonTech

Na Slovensku bolo možné kúpiť si najnižšiu verziu tohto elektromobilu za 16 700 eur, avšak Dacia postupne ceny zvyšovala, ako aj iné automobilky a dnes už začína na 21 500 eurách. Na Dacii Spring je zaujímavé aj to, že ide najmä o mestský elektromobil, kde je efektívnejšia a dokáže najazdiť na jedno nabitie až 305 km.

Jeden z najpredávanejších modelov

Dacia Spring sa veľmi rýchlo stala jedným z najpredávanejších modelov značky, aj keď Sandero a Duster so spaľovacími motormi naďalej vedú. Ak by boli na Slovensku opätovne dostupné štedré dotácie vo výške 8 000 €, zo Springu by sa stal bezpochyby predajný trhák podobne, ako tomu bolo pri elektrickej Škode Citigo a VW e-UP.

Elektromobily z Číny

Dacia Spring je vyrábaná skupinou Renault v Číne, čo je jedným z dôvodov, prečo sa značke podarilo tak znížiť výrobné náklady. Z hľadiska európskej konkurencie sa tak Dacia nemá čoho báť a zákazníkov jej môžu vyfúknuť len ďalšie elektrické autá z Číny, ktoré zaplavujú európske trhy v čoraz väčších počtoch a sú čoraz lákavejšie.

Menej prísna emisná norma Euro 7 navyše spôsobila, že sa Volkswagen rozhodol mierne v oblasti elektromobility poľaviť. Lacný elektromobil ID.2 chce tak značka uviesť do veľkovýroby o rok neskôr, než pôvodne plánovala. Jeho cena sa má pohybovať pod 25 000 eurami a veľkosťou či dojazdom by mal prekonať malé mestské autíčka, ako je Spring či e-Up.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú