Veľmi dlho sme čakali na elektromobil, ktorý by stál menej ako 20 000 €, až s ním napokon prišla rumunská automobilka Dacia. Sumár za rok 2021 prezrádza, že týmto modelom trafila Dacia presne do čierneho, Spring je totiž tretím najpredávanejším modelom značky, informuje InsideEVs.

Rok 2021 v číslach bol pre rumunskú automobilku relatívne dobrý. Celkovo sa jej podarilo predať viac ako pol milióna osobných áut a medziročný nárast predstavuje zhruba 3 %.

V marci ale Dacia uviedla na trh malý mestský elektromobil Spring. Ten sa stal najlacnejším elektromobilom dostupným na európskom trhu a jeho cieľ bol jasný – stať sa predajným hitom najmä pre obyvateľov väčších miest.

Dacia

To sa Dacii zrejme podarilo, nakoľko je Spring tretím najpredávanejším modelom s počtom 27 876 predaných kusov za rok 2021. Predať takmer 28 000 elektromobilov je pre značku, akou je Dacia, rozhodne úspech, no na najobľúbenejšie modely sa Spring zatiaľ nechytá.

Viac ako 5 % podiel

Spring si v rámci automobilky Dacia drží 5,2 % podiel. Predbehli ho modely Sandero s počtom 226 000 predaných kusov a Duster s počtom 186 000 predaných vozidiel.

Michal Varga/FonTech

Počet dodaných Springov ale mohol byť v minulom roku dvojnásobný. Automobilka totižto do konca roka registrovala takmer 50 000 predobjednávok. Mnoho zákazníkov tak ešte len svoje vozidlo dostane, no tieto čísla sa už budú započítavať do roku 2022.

Zodpovedá kvalita výslednej cene?

Dacia Spring je aktuálne najlacnejší elektromobil na slovenskom trhu. Vzhľadom na svoje parametre a kvalitu spracovania si ale dovolíme tvrdiť, že sa stále jedná o veľmi drahé auto.

Ak by boli na Slovensku opätovne dostupné štedré dotácie vo výške 8 000 €, zo Springu by sa stal bezpochyby predajný trhák podobne, ako tomu bolo pri elektrickej Škode Citigo a VW e-UP.

Dať viac ako 16 000 € za Daciu je však v „bežnom svete“ naozaj veľa. Aj napriek tomu si však myslíme, že sa nájde skupina zákazníkov, pre ktorých je tento elektromobil ako stvorený.

FonTech

Napríklad, ak niekto hľadá druhé auto do rodiny na dochádzanie do práce či jazdy v rámci mesta, Spring môže byť skvelou voľbou. Náklady na jazdu budú totiž minimálne a vyššie náklady na kúpu sa tak môžu vrátiť do pár rokov.

Druhou skupinou môžu byť prevádzkovatelia donáškových služieb, prípadne majitelia reštaurácií, ktorí ponúkajú rozvoz jedla. V takomto prípade by im stačila aj najlacnejšia verzia Dacie Spring, ktorú by si pohodlne nabili počas noci vďaka zabudovanej 6,6 kW AC nabíjačke.

Nejde o žiaden trhač asfaltu

Nedávno sme totiž priniesli článok, že elektrická Dacia Spring je v akcelerácii na stovku papierovo pomalšia než najobľúbenejšie auto Čechov a Slovákov spred troch dekád. Škoda 120 v prevedení 742, ktorá sa začala vyrábať v roku 1976, dosiahne 100 km/h podľa papierov za 18 sekúnd.

Dacia Spring to podľa výrobcu zvládne za približne 15 sekúnd, no reálne výsledky z viacerých testov ukázali, že Spring dosiahne rýchlosť 100 km/h aj za viac ako 19 sekúnd. Teoreticky by tak mal 40-ročný spaľovák zrýchľovať lepšie, ako nový elektromobil.

Loading...

Loading…

My sme tento mýtus preverili a Spring sa nenechal zahanbiť. Stovku, ako aj štvrť míle zvládol s lepším časom než Škoda 120. Výsledný čas ale nie je nijak ohurujúci.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú