Nemecko spraví bezprecedentný krok. Obmedzí nabíjanie elektromobilov a prúd do tepelných čerpadiel
Prevádzkovatelia elektrických sietí v obytných oblastiach budú môcť v Nemecku už od roku zaviesť netradičné obmedzenia a limity na tepelné čerpadlá a nabíjanie elektrických áut, upozorňuje portál Euractiv.com.
Cieľom je totiž udržanie stability elektrickej siete, čo je pri silnejšom využívaní obnoviteľných zdrojov a nabíjaní množstva elektrických áut pomerne komplikované – ľudia však budú odškodnení.
Prekvapivá zľava
Udržanie stability elektrickej siete nie je nemožné aj v prípade, že je napájaná výlučne z obnoviteľných zdrojov, ako sú veterné elektrárne či fotovoltika. Problémom je však zaostávajúca transformácia tejto siete, ktorá potrebuje napríklad rôzne vyrovnávacie systémy v podobe energetických úložísk – jedno z najväčších na svete začína stavať Austrália, pričom dokáže zásobovať až 200 000 domácností.
Nemecko volí o niečo jednoduchšiu cestu a miesto toho bude môcť od roku 2024 zaviesť limity na používanie nabíjačiek elektromobilov či tepelných čerpadiel – má to však pár výhod. Po novom totiž viac nebude možné kompletne blokovať ich inštaláciu a za obmedzenia budú obyvatelia odškodnení.
Ak bude hroziť poškodenie siete, výkon pre nabíjačky a tepelné čerpadlá môžu prevádzkovatelia elektrickej siete obmedziť na 4,2 kW, čo je dostatok na poháňanie takýchto čerpadiel a tiež na nabitie približne 50 km dojazdu v priebehu dvoch hodín. V prípade, že sú tieto zariadenia pripojené na samostatný elektromer, je možné získať zľavu na energiu až do výšky 60 %.
Stále výkonnejšie
Rovnako ako obnoviteľné zdroje energie, aj infraštruktúra sa neustále vyvíja a to aj v prípade nabíjačiek elektrických áut, ktorých výkon neustále narastá. Nedávno sa tak podarilo vytvoriť bezdrôtovú nabíjačku elektrických áut s výkonom až 500 kW, vďaka čomu je možné nabiť batérie v priebehu niekoľkých minút.
Variabilné tarify
Od roku 2025 chce Nemecko začať klásť dôraz na variabilné tarify, ktoré budú odmeňovať zákazníkov spotrebúvajúcich energiu počas produkčnej špičky, teda keď fotovoltika a veterná energia produkujú viac, než je treba. Prevádzkovatelia elektrických sietí však s novými obmedzeniami spokojní nie sú, keďže je podľa nich limit vo výške 4,2 kW stále príliš vysoký.
Pôvodne totiž požadovali limit 3,7 kW, avšak s cieľom dosiahnuť kompromis a nespôsobiť príliš veľké nepríjemnosti domácnostiam sa krajina k takémuto číslu nedopracovala. Takéto limity sú však len krátkodobým riešením a jedinou skutočnou možnosťou na odstránenie podobných nepríjemností je veľkoplošná modernizácia elektrickej siete, ktorá za samotnými zdrojmi zaostáva.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP