Spaľovacie kamióny to majú spočítané, elektrický ťahač Mercedesu dosiahol rekord
Elektrický kamión nemeckej spoločnosti Mercedes-Benz urazil 1 000 km cez pohorie Álp, informuje portál Electrek. Na míľniku je však zaujímavé najmä to, že sa kamiónu podarilo uraziť túto cestu len s jedinou zastávkou na dobitie obrovských batérií, pričom značka vďačí za tento úspech viacerým dôležitým parametrom.
3 motory a obrovský výkon
40-tonové monštrum v podobe elektrického nákladiaku eActros 600 zvládlo trasu cez Alpy, ktorá dosahovala až 1 000 km vrátane cesty späť, vďaka vysokej kapacite batérie, ale aj nesmierne efektívnej rekuperácii a pohonu. Ten v tomto prípade tvoria dva elektromotory s celkovým výkonom 400 kW, ktorý je možné dočasne navýšiť až na 600 kW.
Elektrický kamión eActros 600 je okrem toho vybavený až tromi lítium-železo-fosfátovými batériami (LFP), vďaka ktorým dosahuje kapacitu až 600 kWh, od čoho je odvodený aj názov modelu. Rozdelenie batérií pomohlo dosiahnuť aj rýchle nabíjanie a to z 20 % na 80 % v priebehu 30 minút.
Testovanie elektrického kamiónu Mercedes eActros 600
Oficiálneho predstavenia sa má eActros 600 dočkať už dnes, 10. októbra a do sériovej výroby sa dostane v roku 2024. Ako spomína InsideEVs, Mercedes už toto elektrické nákladné monštrum otestoval aj v španielskych horúčavách, kde prešiel intenzívnymi skúškami a následne urazil „po vlastných“ vyše 1 900 km naspäť do Nemecka.
Darí sa im čoraz viac
Kým v oblasti osobne automobilovej dopravy je elektrifikácia oveľa rýchlejšia, automobilkám trvalo dlhšie prísť s vhodnými elektrickými modelmi. Tie však začínajú žať nemalý úspech a ich používané začína intenzívne rásť – v niektorých prípadoch o stovky percent.
Už má aj konkurenciu
Azda najznámejšou konkurenciou je momentálne kamión od americkej automobilky Tesla v podobe modelu Semi, ktorý má uraziť na jedno nabitie až 800 km. Presné hodnoty v reálnej prevádzke zatiaľ známe nie sú, avšak prvé kusy už boli dodané zákazníkom a začalo ich pravidelné používanie.
Mercedes odhalil elektrický ťahač eActors 600 koncom minulého roka a sľuboval dojazd 500 km na jedno nabitie, čo sa, ako ukazuje test v Alpách, podarilo. Podľa automobilky je životnosť tohto ťahača, respektíve jeho batérie viac ako 10 rokov, počas ktorých najazdí 1,2 milióna kilometrov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Fico na ministerstve: „Slovensko si bude samé a suverénne určovať tempo a štruktúru zbrojných výdavkov“
Tender za 1,2 miliardy eur na záchranky sa rieši potichu: Realizuje ho dočasný riaditeľ v utajení
Minimálne dôchodky pôjdu hore. Vieme, o koľko sa zvýšia v roku 2026
KVÍZ: 50 % Slovákov zaskočí už prvá otázka. Otestuj sa a ukáž, čo si pamätáš zo školských čias
41-ročný lekár s telom 24-ročného muža odhaľuje svoju stratégiu dlhovekosti. Na tieto 3 doplnky nedá dopustiť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zlepší výkon na diaľnici aj v teréne. Stellantis si patentoval zvláštny komponent pre elektromobily
- Nissan potvrdil revolučný elektromobil. Bude mať batériu budúcnosti a príde už v roku 2028
- Japonská automobilka to nevzdáva. Ukázala nový elektromobil s dojazdom až 600 km
- RECENZIA: Rodinný kolos s excelentnou spotrebou. Za týmto Hyundaiom sa na ulici všetci otáčajú
- Vydržia stovky cyklov bez straty. Vedci objavili spôsob, ako výrazne predĺžiť životnosť batérií
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Spoločný softvér pre autonómne autá je realitou. Nemci ho dokončia do 2026
Trh s batériami v Nemecku kolabuje. Dopyt po elektromobiloch spadol, problémy sa prehlbujú
Slnečný ďalekohľad na La Palme s účasťou Slovenska. Ambície Astronomického ústavu rastú
Lev XIV. varuje pred vplyvom AI na vývoj detí. Problémom je aj deepfake
Polovica Slovákov pociťuje úzkosť bez sociálnych sietí. Najviac trpia mladí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Fico na ministerstve: „Slovensko si bude samé a suverénne určovať tempo a štruktúru zbrojných výdavkov“
Tender za 1,2 miliardy eur na záchranky sa rieši potichu: Realizuje ho dočasný riaditeľ v utajení
Minimálne dôchodky pôjdu hore. Vieme, o koľko sa zvýšia v roku 2026
KVÍZ: 50 % Slovákov zaskočí už prvá otázka. Otestuj sa a ukáž, čo si pamätáš zo školských čias
41-ročný lekár s telom 24-ročného muža odhaľuje svoju stratégiu dlhovekosti. Na tieto 3 doplnky nedá dopustiť
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené