Rusko oživilo Moskvič, nič nové neprináša. S nenávidenou značkou pomohla Čína
Rusko sa rozhodlo oživiť značku z éry Sovietskeho zväzu, Slovákom dobre známy Moskvič, informuje Reuters. Nový model Moskvič 3 vyzerá ako slušné moderné auto, avšak má to svoj veľmi dobrý dôvod – nejedná sa totiž o ruské auto, ale len o ruské nálepky na známom čínskom vozidle.
Čínska kvalita miesto ruskej
Moskvič vznikol ešte v roku 1930 a aj keď nikdy nevyrábal práve revolučné autá, sprvu sa darilo držať krok s dobou a dizajn prvých áut, ako napríklad KIM-10, lahodí oku dodnes a pôsobí ako slušný veterán.
Do istej miery si svoje čaro zachovávali z hľadiska dizajnu dosť dlho a aj keď to po technickej stránke nebola žiadne sláva, ešte vždy sa jednalo o tie lepšie autá z východného bloku.
Rusko sa rozhodlo túto legendárnu značku po dlhých rokoch opäť oživiť a to modelom Moskvič 3, ktorý sa v skutočnosti zakladá na dizajne čínskej značky JAC, ktorá, očividne, dodáva aj komponenty. Pri predstavení tohto auta bolo totiž možné zahliadnuť hneď niekoľko nálepiek v čínštine.
Do konca roka chce továreň, ktorá v Rusku ostala po Renaulte po tom, čo opustil ruský trh, vyrobiť ešte 600 kusov a v nasledujúcom roku ďalších 50 000, z ktorých 10 000 má byť elektrických. V roku 2024 chce v továrni vyrobiť až 100 000 áut, z ktorých bude elektrických až 25 000, vysvetľuje BBC. To je prekvapivo dobrý krok.
Nechcú byť na smiech
Dôvodom k výrobe čínskeho modelu môže byť ten, aby sa Rusko vyhlo výrobe katastrofálnych modelov bez akýchkoľvek moderných prvkov. Nie je ale vylúčené, že sa na tento krok pripravovalo už dlhšie – bezpečnostné normy totiž zmiernilo ešte v máji a čelí nedostatku elektronických komponentov a autodielov.
Sen o samostatnosti
Rusko sa musí kvôli sankciám uvalených západom kvôli invázii na Ukrajinu čo najväčšmi osamostatniť, avšak či je práve toto osamostatnenie je otázne. Nový Moskvič sa síce vyrába v Rusku, avšak sa nejedná o ruský dizajn a navyše je, zrejme, vyrobený prevažne z čínskych komponentov.
Rozhodne sa tak nedá hovoriť o samostatnosti, len o preorientovaní sa na „opačnú stranu“. Továreň má v rukách Kamaz a spomínaných 50 000 áut ročne nie je práve veľké číslo. Tesla stíha vo svojej Šanghajskej továrni vyrábať až 22 000 áut týždenne, najväčšia továreň Toyoty v Kentucky zase 550 000 áut ročne, píše CNBC.
Rusku však momentálne stačí, ak pokryje vlastný trh. Moskvič 3 sa nápadne podobá na čínsky JAC JS4 – až natoľko nápadne, že sa takmer s istotou jedná o to isté auto, ku ktorému Rusko nepridalo nič – teda okrem vlastnej značky a o niečo horšej pracovnej morálky. Z hľadiska kvality môže výroba v Rusku spôsobovať ešte väčšie problémy, než výroba v Číne.
Do Európy už prúdi niekoľko modelov čínskych značiek a nemožno hovoriť o veľmi zlom spracovaní či katastrofálnej kvalite. Mnohé z nich sú však prekvapivo lacné a tento cenový rozdiel sa, nakoniec, predsa len niekde ukáže.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektromobily budú „bez jedu“. Vedci našli spôsob, ako z nich odstrániť najtoxickejšiu zložku
Škoda vylepšila všetko, čo sa dalo. Vyskúšali sme nový Enyaq, má TOP spotrebu a žiadnu chybu
Vydrží 20 rokov a má účinnosť 90 %. Nová batéria prekonala Teslu v skladovaní energie
VIDEO: Toto bude najkrajšie SUV slávnej značky. Škoda ukázala novú elektrickú beštiu
Vyhodí až tretinu ľudí. Japonská automobilka začala masívne nahrádzať pracovníkov robotmi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ficov megalomanský žart o von der Leyen: Verím, že predsedníčka Európskej komisie ho pochopila, dúfa premiér
Tragédia v areáli slovenskej nemocnice: V aute našli mŕtve telo
Le Penová je vinná zo sprenevery eurofondov. Odsúdených bolo ďalších 8 osôb
Rusko môže anektovať 7 bývalých sovietskych štátov „do niekoľkých hodín“, varuje expert z Harvardu
Expert o Ficovom telefonáte s von der Leyenovou: „Obávam sa, či to nebude z kategórie – čo sa babe chcelo, to sa jej snilo“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Kraľujú v rebríčkoch spoľahlivosti. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- VIDEO: Toto bude najkrajšie SUV slávnej značky. Škoda ukázala novú elektrickú beštiu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vyhodí až tretinu ľudí. Japonská automobilka začala masívne nahrádzať pracovníkov robotmi
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- VIDEO: Toto bude najkrajšie SUV slávnej značky. Škoda ukázala novú elektrickú beštiu
- Kraľujú v rebríčkoch spoľahlivosti. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Vyhodí až tretinu ľudí. Japonská automobilka začala masívne nahrádzať pracovníkov robotmi
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Kraľujú v rebríčkoch spoľahlivosti. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- VIDEO: Dron odhalil megatováreň BYD pre vyše 100-tisíc ľudí, bude väčšia ako Nitra
- Vedci varujú pred katastrofou: Ťažba kľúčovej suroviny ohrozuje ľudí a prírodu
USA stavajú vesmírnu „lietadlovú loď“. Bude chrániť satelity pred hrozbami
Investori pozorne sledujú Trumpa. Ceny ropy klesli pre obavy z obchodných vojen USA
Koniec čakania pri parkovacích automatoch. Mobilné aplikácie menia spôsob platby
Microsoft definitívne ruší heslá. Prihlásiš sa bezpečnejšie a oveľa rýchlejšie
Najväčší ázijský producent ropy a plynu hlási rekordný zisk. Analytikov však sklamal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ficov megalomanský žart o von der Leyen: Verím, že predsedníčka Európskej komisie ho pochopila, dúfa premiér
Tragédia v areáli slovenskej nemocnice: V aute našli mŕtve telo
Le Penová je vinná zo sprenevery eurofondov. Odsúdených bolo ďalších 8 osôb
Rusko môže anektovať 7 bývalých sovietskych štátov „do niekoľkých hodín“, varuje expert z Harvardu
Expert o Ficovom telefonáte s von der Leyenovou: „Obávam sa, či to nebude z kategórie – čo sa babe chcelo, to sa jej snilo“
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené