Mercedes predstavil ďalšie elektrické AMG. Je pekelne výkonné a stovku pokorí za niečo vyše 3 sekundy
Aj budúcnosť najvýkonnejších áut Mercedesu s prívlastkom AMG je už iba elektrická. Po luxusnom Mercedes-AMG EQS nám nemecká prémiová automobilka prináša aj „menšieho súrodenca“. Mercedes-AMG EQE síce na prvý pohľad pôsobí celkom nenápadne, no z výkonu tejto supervýkonnej beštie ti spadne sánka.
Nové elektrické AMG prichádza v dvoch výkonnostných verziách a to Mercedes-AMG EQE 43 4Matic, respektíve Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+. Už základná verzia s označením 43 disponuje poriadnou dávkou výkonu až 350 kW, teda 476 koní.
Výkonnejší model 53 ich má ešte o dosť viac. Dvojica elektromotorov produkuje výkon 460 kW (626 koní) a s príplatkovým balíkom AMG DYNAMIC PLUS sa výkon navýši až na 505 kW (687 koní).
Loading…
Tá najvýkonnejšia verzia následné zrýchli z 0 na 100 km/h za neuveriteľné 3,3 sekundy. Na dosiahnutie tohto času je však potrebné mať nabitý akumulátor minimálne na 70 %.
Batéria dostala rovnakú kapacitu ako v prípade klasickej verzie Mercedes EQE. Využiteľných tak zostáva 90,6 kWh, vďaka ktorým dokáže prejsť AMG EQE na jedno nabitie od 533 do 444 km, v závislosti od konfigurácie a štýlu jazdy respektíve výberu jazdného režimu.
Maximálny nabíjací výkon dosahuje 170 kW, pri rekuperácii sa ale batéria zvládne dobíjať výkonom až 260 kW. Za 15 minút na nabíjačke si tak schopný do batérie natlačiť energiu na prejdenie 180 km.
Plne športové jazdné režimy.
Jazdných režimov je hneď niekoľko a po tých športových nasledujú ešte „ultra-športové“. V prípade EQE AMG predovšetkým obmedzujú maximálny dostupný výkon. Pochopiteľne. Takmer 700 koní nepotrebuješ každý deň a už vôbec nie v bežnej premávke, preto je dobré si ich pri jazde v meste „skrotiť“.
Jazdný režim Slippery je určený na klzkú vozovku a maximálny výkon obmedzuje na polovicu. Režim Comfort „odomkne“ v prípade verzie 43 4Matic 85 % výkonu, v prípade výkonnejšej 53 5Matic+ iba 80 % maximálneho výkonu.
Ani režim Sport ešte neodomkne plný výkon auta, v oboch prípadoch je to iba 90 %. Sto percent výkonu odomkneš až po navolení režimu Sport+, prípadne režimu Individual v závislosti od toho, ako si ho nakonfiguruješ.
Verzia AMG 53 4Matic+ navyše disponuje „boostom“, ktorý je možné využiť pri štarte a na krátku chvíľu odomkne až 110 % maximálneho permanentne dostupného výkonu. Pre ešte vyššiu dávku zábavy na okruhu je tiež možné úplne vypnúť funkciu ESP.
Natáčanie zadnej nápravy už v základe
AMG EQE predstavuje vrcholné verzie elektrickej triedy E, preto už v základe dostali obe konfigurácie natáčaciu zadnú nápravu, ktorá sa dokáže hýbať o 3,6 stupňa. Do rýchlosti 60 km/h sa vychyľuje opačne a od rýchlosti 60 km/h súbežne s prednou nápravou.
Nechýba unikátny zvykový prejav, ktorý v základe ponúka 3 režimy. V prípade balíka AMG DYNAMIC PLUS má vodič možnosť zvoliť si okrem zvukových prejavov Balanced, Sport a Powerful aj prejav Performance, ktorý ešte viac umocní dynamickosť elektrického AMG. Nechýbajú interiérové a exteriérové dizajnové prvky, ktoré odlišujú športové AMG od klasického EQE.
Hyperscreen od veľkého brata
Oba nové modely môžu byť vybavené luxusnou obrazovkou Hyperscreen, ktorú už dobre poznáme z modelu Mercedes EQS. Jedná sa o voliteľnú výbavu, ktorá je, samozrejme, za príplatok.
Displej pre spolujazdca je možné využívať aj počas jazdy, napríklad na pozeranie filmov či surfovanie po internete. Obrazovka totiž disponuje zatmavovacou funkciou, takže vodič pri pohľade na ňu nič nevidí a nie je ňou rušený.
Cenu a dostupnosť zatiaľ nepoznáme, no určite pôjde o najdrahšiu verziu EQE, aká bude na našom trhu k dispozícii.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Z 500 € na 50 €. Štát odpúšťa Slovákom absurdný poplatok za staré autá, ktoré už ani neexistujú
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nebezpečná baktéria číha v mori, ktoré vyhľadáva tisíce Slovákov: Hrozí nekróza aj sepsa
Drobné bobule ničia až 94 % predrakovinových buniek v čreve. Zároveň odďaľujú starnutie o niekoľko rokov
Každodenné sprchovanie ničí imunitu a spúšťa zápalové reakcie. Odborníci prezrádzajú, ako často sa umývať
Neurovedec varuje: Umelé svetlo ti potichu rozkladá imunitu a mozog. 5 jednoduchých zmien potlačí škodlivé účinky
Ministerstvo varuje Slovákov cestujúcich do Talianska. Rezort vydal niekoľko opatrení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
Slovensko napoja na recyklované palivo. Európska mocnosť má so Slovenskom veľké plány
Elektrobus v Šali prepravil už viac ako milión cestujúcich a získava si čoraz väčšiu obľubu
Slovensko sa nemá čím pochváliť. V umelej inteligencii v EÚ značne zaostáva
Fico opäť cúva pred Bruselom. Slovensko blokuje sankcie a riskuje miliardové žaloby
Kataster sa konečne spamätal. Oddnes si dôležitý dokument vybavíš aj na pošte
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP